Y.8 5820 ဘာေၾကာင့္ပ်က္က်ႏိုင္တယ္ဆိုတာ
တပ္မေတာ္ေလ၏ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးေလယာဥ္ျဖစ္ေသာ…Y.8 ေလယာဥ္အမွတ္ ၅၈၂၀ သည္… အက္ဒမင္ပင္လယ္ျပင္တြင္ ထာဝရ အနားယူသြားၿပီျဖစ္ကာေလယာဥ္ေပၚပါသြားေသာ…တပ္ဖြဲ႔ဝင္မ်ား တပ္မိသားစုဝင္မ်ားအတြက္မ်ားစြာစိတ္မေကာင္းျဖစ္မိသလိုေနာင္ဘဝဆက္တိုင္း ဒီလိုအျဖစ္ဆိုးမ်ိဳးမွ ကင္းေဝးပါေစဟုဆုေတာင္းပါ၏…
ကြၽန္ေတာ့္မိတ္ေဆြ WK Auto Mechanic ၏ မိတ္ေဆြမ်ားလည္းပါသြားခဲ့ၿပီး…က်န္ရစ္သူ မိသားစုမ်ား အတြက္… ထပ္တူ ထပ္မ်ွ ခံစားဝမ္းနည္းမိပါသည္။
ယခုပ်က္က်ေသာ Y.8 ေလယာဥ္သည္၂၀၁၆ မတ္လအတြင္းကေရာက္ရိွလာေသာ…ေလယာဥ္အသစ္ျဖစ္ၿပီး တိုက္ပြဲဝင္ႏိုင္ေသာတိုက္ခိုက္ေရးဗား႐ွင္း Transporter ေလယာဥ္ျဖစ္ကာ…က်ည္ဒဏ္ ေတာ္ရံရာသီဥတုဒဏ္ခံႏိုင္ရည္ရ္ိွၿပီး…ျမန္မာျပည္ေရာက္ၿပီးေသာ အျခား Y.8 ေလယာဥ္မ်ားထက္အီလက္ထရြန္းပိုင္း ဆက္သြယ္ေရးပိုင္း ေလယာဥ္ကြန္ထ႐ိုးပိုင္း ေရဒါပိုင္းဆီသိုေလွာင္စနစ္အပိုင္း အစစ အရာရာသာလြန္ေသာေမာင္းႏွင္ခ်ိန္ နာရီ ၁၀၀၀ ပင္မျပည့္ေသးေသာပ်ံသန္းခ်ိန္ ၀ နာရီတြင္ဝယ္ယူထားေသာေလယာဥ္အသစ္ျဖစ္ပါသည္…
ေလယာဥ္အင္ဂ်င္မွာ စက္ေလးလံုးတပ္အမ်ိဳးအစားျဖစ္ၿပီး…ေလယာဥ္ဆီအျပည့္ျဖည့္ၿပီးခ်ိန္တြင္ ေလယာဥ္အေလးခ်ိန္ပါကုန္ခ်ိန္ ၆၁ တန္ အထိတင္ေဆာင္ကာ ေလထဲပ်ံတက္ႏိုင္ေသာ ေလယာဥ္အမ်ိဳးအစားျဖစ္ကာ…ကီလိုမီတာ ၅၆၀၀ ကို တစ္ဆက္တည္းေမာင္းႏွင္ႏိုင္ေသာေလယာဥ္အမ်ိဳးအစား ျဖစ္ပါသည္… စက္ေလးလံုးပါသျဖင့္ စက္ႏွစ္လံုးပ်က္သြားသည့္တိုင္ေလယာဥ္ပ်ံသန္းရန္ လိုအပ္ေသာ Knots အတိုင္းဆက္လက္၍ လိုရာေရာက္ေအာင္ ပ်ံသန္းႏိုင္ေသာ ေလယာဥ္အမ်ိဳးအစား ျဖစ္ပါသည္ …
ေလယာဥ္ေမာင္းႏွင္ေသာ ေလယာဥ္မွဴးႀကီးမွာယာယီ ဒုဗိုလ္မွဴးႀကီးျဖစ္ကာ တြဲဘက္ေလယာဥ္မွဴးမွာလည္း ယာယီဒုဗိုလ္မွဴးႀကီးပင္ျဖစ္ၿပီး ေလယာဥ္ပ်ံသန္းခ်ိန္ နာရီ ၄၀၀၀ နီးပါးရိွေသာအေတြ႔အၾကံဳရင့္ ေလယာဥ္မွဴးမ်ားျဖစ္ၾကပါသည္…တြဲဘက္ေလယာဥ္မွဴးမွာ ကြၽန္ေတာ္ႏွင့္စကားေျပာဖူးေသာ အေတြ႔အၾကံဳ အရ ေအးေဆးတည္ၿငိမ္ကာ အလုပ္တစ္ခုကို အေကာင္းဆံုး ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်မွတ္ႏိုင္ေသာ အရည္အခ်င္းရိွသူျဖစ္ပါသည္…
ေလယာဥ္မွဴးမွာ ဒီထက္သာဖို႔သာရိွပါသည္… သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးေလယာဥ္ေမာင္းရာတြင္အေတာ္ဆံုးပိုင္းေလာ့မ်ားထဲတြင္ပါေသာေၾကာင့္ ေလယာဥ္အသစ္စက္စက္ႀကီးကို တ႐ုတ္ျပည္တြင္သြားေရာက္ ေလ့လာသင္ယူခဲ့ၿပီး အဆိုပါေလယာဥ္အားတ႐ုတ္ျပည္မွ ျမန္မာျပည္အထိ ကိုယ္တိုင္ေမာင္းႏွင္သယ္ေဆာင္လာခဲ့ျခင္းျဖစ္၍ လူႀကီးမ်ားက ယံုၾကည္ေသာေၾကာင့္ တာဝန္ေပးထားျခင္းျဖစ္ပါသည္…
ထို႔ေၾကာင့္ ေလယာဥ္ပ်က္က်ရာတြင္ေလယာဥ္မွဴးမ်ား၏ ခ်ိဳ႕ယြင္းခ်က္ေၾကာင့္မျဖစ္နိဳင္ဟုေယဘုယ်အားျဖင့္ သံုးသပ္ႏိုင္ပါသည္… ဒါဆို ေလယာဥ္ စက္ခ်ိဳ႕ယြင္းခ်က္ေၾကာင့္လားဟုသံုးသပ္စရာရိွပါသည္…ကြၽန္ေတာ္ကေတာ့ ေလယာဥ္စက္ခ်ိဳ႕ယြင္းပါကေလယာဥ္မွဴးမ်ားႏွင့္ ေလယာဥ္အဖြဲ႔သားမ်ားကစက္ခ်ိဳ႕ယြင္းေၾကာင္း အနီးဆံုးေလယာဥ္ကြင္းသို႔သတင္းပို႔ၿပီး ကြင္းဆင္းခြင့္ေတာင္းမည္ျဖစ္ရာ…ထိုကဲ့သို႔ သတင္း မပို႔ခဲ့ေသာေၾကာင့္…စက္ခ်ိဳ႕ယြင္းမွဳ႕ေၾကာင့္မျဖစ္နိဳင္ဟုေယဘုယ်အားျဖင့္ သံုးသပ္နိဳင္ပါသည္…
ဒါဆို ေလယာဥ္ထိန္းခ်ဳပ္မွဳကြန္ထ႐ိုးပိုင္းခ်ိဳ႕ယြင္းခ်က္ေၾကာင့္လားဟု သံုးသပ္စရာရိွပါသည္…ေလယာဥ္ တစ္စီးသည္ သူ႔သတ္မွတ္အျမန္ႏွဳန္း Knots အတိုင္းပ်ံသန္းလာခ်ိန္တြင္ေလယာဥ္ထိန္းခ်ဳပ္မွဳ႕ကြန္ထ႐ိုးပိုင္းခ်ိဳ႕ယြင္းပါကခ်က္ခ်င္းႀကီး စကၠန္႔ပိုင္းအတြင္းပ်က္က်ရန္ခဲယဥ္းမည္ဟု ထင္ပါသည္…ေလယာဥ္ထိန္းခ်ဳပ္မွဳ႕ပိုင္း ခ်ိဳ႕ယြင္းခ်က္သည္အင္မတန္မွျဖစ္ခဲလွသလို ဘီးမက်သည္သာျဖစ္တတ္ၾကပါသည္…ဒါေၾကာင့္ အနီးဆံုးေလယာဥ္ကြင္းသို႔ေလယာဥ္ထိန္းခ်ဳပ္မွဳ႕ခ်ိဳ႕ယြင္းခဲ့ပါက သတင္းပို႔ႏိုင္ခဲ့မည္ဟု ယူဆပါသည္…ေနာက္ျမန္မာတပ္မေတာ္ေလယာဥ္မွဴးမ်ားသည္ ေနာက္ၿမီးအံုတစ္ခုလံုး စုတ္ျပတ္ေနေအာင္က်ည္မွန္ထားသည့္ၾကားက ထိုင္းနယ္စပ္မွ က်ိဳင္းတံုေလယာဥ္ကြင္းေရာက္ေအာင္ေမာင္းခဲ့နိဳင္သူမ်ားရိွခဲ့ဖူးရာ… ေလယာဥ္ထိန္းခ်ဳပ္မွဳ႕ပိုင္း ခ်ိဳ႕ယြင္းခဲ့ပါကမိနစ္အနည္းငယ္အထိေတာ့ ထိန္းသိမ္း ေမာင္းႏွင္ကာထားဝယ္တြင္ ဆင္းသက္ႏိုင္ပါသည္…
ဒါဆို မေလးေလယာဥ္ကဲ့သို႔မစ္ဆိုင္းျဖင့္ ပစ္ခ်တာေရာ မျဖစ္ႏိုင္ဘူးလား…ဒါကေတာ့ လံုးဝမျဖစ္ႏိုင္ဟုဆိုႏိုင္ပါသည္…မေလးေလယာဥ္ MH ပစ္ခ်ခံရတုန္းကသူမ်ားေလပိုင္နက္ေပၚမွာျဖစ္ၿပီး…ယခု Y.8 ကဲ့သို႔ မိမိလပိုင္နက္ေပၚတြင္မဟုတ္…မစ္ဆိုင္း Lock အလုပ္ခံရပါကလည္း Y.8 2000 F သည္ တိုက္ပြဲဝင္သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးေလယာဥ္အမ်ိဳးအစားျဖစ္သျဖင့္ မစ္ဆိုင္း ေလာ့ခ္ လုပ္ထားၿပီျဖစ္ေၾကာင္းေရဒါမွ သတိေပးေသာစနစ္ပါမည္ထင္ပါသည္…ဒါေၾကာင့္ မစ္ဆိုင္း ေလာ့ခ္ လုပ္ခံရပါကလည္းသတင္းပို႔ႏိုင္ခဲ့ဦးမည္ျဖစ္ပါသည္…
ဒါဆို အမ်ားေျပာသလို ဂက္စ္အိုးေပါက္ကြဲတာေရာျဖစ္ႏိုင္မလားဆိုေတာ့…ထိုင္းတြင္ LPG ဂက္စ္ေလာင္စအိုးမ်ားဆင္ေပးေသာအေတြ႔အၾကံဳအရ ဂက္စ္အိုးတစ္လံုးမွာေပါက္ကြဲရန္ မလြယ္ကူလွပါ… ဂက္စ္အိုး အထြက္တြင္ထည့္သြင္းထားေသာဘားေလးမွာ သတ္မွတ္ ဖိအား Psi တစ္ခုေရာက္မွသာအျပင္မွ အရာအိုးထဲသို႔ဝင္ႏိုင္မည္ကာ…အဆိုပါ ဘားေကာင္းေနပါက ဂက္စ္အိုးဖြင့္ ဂက္စ္လႊတ္ကာ မီး႐ႈိ့ထားသည့္တိုင္ဂက္စ္ေငြ႔သည္ကုန္သြားမည္ျဖစ္ၿပီး အထဲသို႔မီးမေရာက္သျဖင့္ မေပါက္ကြဲႏိုင္ပါ…ဂက္စ္အိုး ေပါက္ကြဲရန္ ဂက္စ္ေငြ႔အထြက္ဘားမေကာင္း၍ဂက္စ္အိုးထဲသို႔ မီးေရာက္ရမည္ျဖစ္သလို… ဘားေကာင္းေနပါက အျပင္မွ ျပင္းထန္ေသာ အပူခ်ိန္အတိုင္းအတာတစ္ခုရမွသာေပါက္ကြဲႏိုင္မည္ျဖစ္ပါသည္…ဒါကေတာ့ ခန္႔မွန္းေျပာဆိုခ်က္သာျဖစ္ၿပီး…ေလယာဥ္ေပၚတြင္ ဂက္စ္အိုး ပါ မပါေသခ်ာမသိခဲ့ပါ…
ဒါဆို ကုန္အေလးခ်ိန္မ်ား၍လားဟုသံုးသပ္စရာရိွပါသည္…လူႀကီး ၁၀၂ ဦး ကေလး ၁၅ ဦး၏ အေလးခ်ိန္မွာ ပ်မ္းမ်ွ တစ္ဦး ကီလို၆၀ ျဖင့္တြက္သည့္တိုင္ ၆ တန္ခြဲမျပည့္…ပါလာေသာ ကုန္ခ်ိန္ ၂.၄ တန္ျဖင့္ေပါင္း၍အျခား လက္ဆြဲကုန္ခ်ိန္မ်ားျဖင့္ ေပါင္းသည့္တိုင္၁၀ တန္မျပည့္သျဖင့္ တင္ေဆာင္ႏိုင္ေသာ ဝန္အားထက္ အမ်ားႀကီးလိုေနပါေသးသည္…ေနာက္ေလယာဥ္မွာ ကားႏွင့္ ေရယာဥ္မ်ားကဲ့သို႔ တင္ခ်င္သလို တင္ကာေမာင္း၍ ရသည္မဟုတ္…ဝန္အားမနိဳင္ပါက ကြင္းမွာစတက္တည္းကေလထဲသို႔ မပ်ံတက္ႏိုင္ပါ…ဒါေၾကာင့္ ကုန္ခ်ိန္မ်ား၍ ပ်က္က်ျခင္းျဖစ္သည္ဟူေသာေျပာဆိုခ်က္မ်ားမွာ လံုးဝ ျဖစ္ႏိုင္ဖြယ္မရိွပါ…
ဒါဆို Y.8 ပ်က္က်တာ ဘာေၾကာင့္ျဖစ္ႏိုင္သလည္း…
ကြၽန္ေတာ္ဟာ ေလယာဥ္ပ်က္က်ရာ ေနရာအနီးတြင္ ေလွစက္ဆရာ လုပ္ကာသြားလာခဲ့ဖူးၿပီး…
အဆိုပါေနရာသည္ရွင္ေမာ္အထြက္ႏွင့္သိပ္မကြာေဝးလွေသာ ေရထရက္မ်ား ေရတက္ ေရက်ၾကမ္းေသာေန႔မ်ားတြင္စုပ္ဝဲအႀကီးႀကီးျဖစ္တတ္ကာ အျခားေနရာမ်ားတြင္ ရာသီဥတု ေကာင္းမြန္ေနေသာ္လည္းအဆိုပါေနရာ အနီးတစ္ဝိုက္တြင္ ရာသီဥတု မမွန္ ဆိုးဝါးကာလိွဳင္းေလ ျပင္းထန္ႀကီးမား၍ဘာျမဴဒါႀတိဂံကဲ့သို႔ ေရယာဥ္မ်ားအားေရေအာက္သို႔ မၾကာခဏ ဆြဲခ်ေနေသာေနရာျဖစ္ပါသည္…
ဂ်ပန္မွ စစ္ေလ်ာ္ေၾကးရထားေသာ ယခင္ကျမန္မာျပည္တြင္ အႀကီးဆံုးျဖစ္ေသာ ေအာင္ေတဇႏွင့္ ေအာင္ေဇယ် သေဘၤာႀကီး၂ စီးတြင္ ေအာင္ေတဇသည္ အဆိုပါေနရာတြင္စုပ္ဝဲတြင္းမွ ႐ုန္းမထြက္ႏိုင္ဘဲ နစ္ျမဳပ္ခဲ့ေသာေနရာအနီးျဖစ္ပါသည္…
ေမာ္လၿမိဳင္ ကုန္ေလွမ်ား…ပီနန္သြားေလွမ်ား…ငါးဖမ္းေလွမ်ား…ေရခဲေလွမ်ား…ခရီးသည္တင္ေလွမ်ား …လိွဳင္းေလႏွင့္ စုပ္ဝဲအတြင္းက်ေရာက္ကာနစ္ျမဳပ္ခဲ့ေသာ ေနရာလည္းျဖစ္ပါသည္…
Y.8 ေလယာဥ္မေတာ္တဆျဖစ္ေသာရက္က ျမန္မာလို လဆန္း ၁၃ ရက္ျဖစ္ၿပီးအဆိုပါရက္သည္ ေရထရက္ျဖစ္၍မိုးတြင္းအခ်ိန္အခါတြင္ ေရတက္ေရက်ၾကမ္းတမ္းေသာ အခ်ိန္ျဖစ္ပါသည္…ထို႔ေၾကာင့္ အဆိုပါရက္တြင္ ေလွ သေဘၤာမ်ား အား ေရထဲသို႔ မၾကာ ခဏ ဆြဲခ်ေနေသာ စုပ္ဝဲႀကီး ျဖစ္ေပၚခဲ့ပါက…၎ေနရာ အနီးတစ္ဝိုက္တြင္လိွဳင္း ေလ ႀကီးကာ ေရစီးအလြန္ၾကမ္း၍ရာသီဥတု မၿငိမ္ မသက္ျဖစ္ႏိုင္ပါသည္… စုပ္ဝဲႀကီး အတြင္းေရာက္ဖို႔ မဆိုထားႏွင့္…စုပ္ဝဲေဘး ေရစီးေၾကာင္းသို႔ေရာက္သြားသည္ကိုပင္ေအာင္ေတဇလို သေဘၤာႀကီးစက္အားျဖင့္႐ုန္းမထြက္ႏိုင္ခဲ့ပါ…ဒါေၾကာင့္ စုပ္ဝဲျဖစ္ေပၚေနခ်ိန္တြင္လိႈင္း ေလ ေရစီးေၾကာင္းႏွင့္ရာသီဥတု မမွန္တတ္ပါ… အဆိုပါအခ်ိန္တြင္ စုပ္ဝဲအရိွန္ေၾကာင့္ေလထုသည္ ေအာက္သို႔လည္းစုပ္ခ်ႏိုင္သလို…ေလထုဖိအား လံုးဝမရိွေသာဇီး႐ိုး Barometer လည္းျဖစ္ႏိုင္ပါသည္…
ေလယာဥ္၏ သေဘာတရားအရမည္သည့္ Knots ႏွဳန္းျဖင့္ ပ်ံသန္းသည္ျဖစ္ေစေလထုဖိအားမရိွပါက ခ်က္ခ်င္း ေအာက္သို႔ျပဳတ္က် စိုက္က်မည္ျဖစ္သလို…အားေကာင္းေသာ ေလစုပ္ဝဲျဖင့္႐ုတ္တရက္ၾကံဳပါကလည္းေလယာဥ္မည္သို႔မ်ွ ထိန္းသိမ္းႏိုင္မည္မဟုတ္ဘဲခ်က္ခ်င္း ေအာက္စိုက္က်မည္သာျဖစ္ပါသည္… ကြၽန္ေတာ္ကေတာ့ ေရထရက္ ေရတက္ ေရက်ၾကမ္းခ်ိန္တြင္စုပ္ဝဲျဖစ္ေပၚၿပီး အထက္ပါ အေျခအေန ႏွစ္မ်ိဳးတြင္ တစ္မ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ ၅၈၂၀ ၾကံဳခဲ့ရမည္ဟုယူဆပါသည္…အထက္ပါအျဖစ္မ်ိဳးသည္ ဘာျမဴဒါႀတိဂံ ေဒသတြင္ျဖစ္ေလ့ရိွေသာ ေလယာဥ္မ်ား သေဘၤာမ်ား႐ုတ္တရက္ အဆက္အသြယ္မရဘဲေပ်ာက္ဆံုးေလ့ရိွေသာ အျဖစ္မ်ိဳးျဖစ္ပါသည္… မိုးတိမ္ေတာင္ႏွင့္ အျခား ရာသီဥတုဆိုးဝါးေသာအခ်ိန္ႏွင့္ၾကံဳခဲ့ရပါလည္း…ဆိုးဝါးေသာ ရာသီဥတုေတြ႔ၾကံဳေနရေသာေၾကာင့္ လမ္းေၾကာင္းေျပာင္း ပ်ံသန္းရန္ဆက္သြယ္ခြင့္ေတာင္းမည္ဟုထင္ပါသည္…
ကြၽန္ေတာ္လည္း ေလယာဥ္မၾကာခဏ ပံုမွန္စီးရေလ့ရိွရာ မိုးတိမ္ေတာင္မ်ားအတြင္းေလယာဥ္ေရာက္သြားပါကလည္း…ေလယာဥ္ တုန္ခါျခင္းသာ ျဖစ္ပါသည္…ကြၽန္ေတာ့္မိတ္ေဆြတစ္ေယာက္ေလယာဥ္စီးသြားရင္း ေလထုဖိအားအလြန္နည္းပါးေသာအေျခအေနႏွင့္ၾကံဳခဲ့ရာ…ေလယာဥ္႐ုတ္တရက္ ခ်က္ခ်င္းေအာက္သို႔ေပ ၂၀၀၀ ေက်ာ္ခန္႔က်သြားသည္ကိုၾကံဳခဲ့ဖူးေၾကာင္း အေတြ႔အၾကံဳေျပာျပဖူးပါသည္…
ေလယာဥ္ပ်က္က်မွဳအေၾကာင္းရင္းမွန္ကိုေတာ့ေလယာဥ္မွ Black box ေတြ႔မွသာ ေသခ်ာသိမည္ျဖစ္ၿပီး… ဦးစီးခ်ဳပ္မွလည္း ေတြ႔ေအာင္႐ွာမည္ဟုေျပာထားၿပီးျဖစ္ပါသည္…Black box ေတြ႔သည္ရိွ၍ အေၾကာင္းရင္းမွန္ ေဖာ္မထုတ္ႏိုင္ေသးခင္မွာေတာ့ ကြၽန္ေတာ္မွ တာဝန္ရိွသူလူႀကီးမ်ားအားေလယာဥ္မ်ား ပ်ံသန္းရာတြင္ရာသီဥတု ႐ုတ္တရက္ ဆိုးဝါးတတ္ေသာ…အဆိုပါေနရာမွ အနည္းငယ္ ကမ္း႐ိုးတန္းကပ္၍ ပ်ံသန္းသင့္ပါေၾကာင္းကို အၾကံျပဳတင္ျပလိုပါတယ္ခင္ဗ်ာ…
ကိုတိုး(အြန္လိုင္းကားဝပ္ေ႐ွာ့) Credit – Thadinatin.
Post a Comment