0


ရင္ခြဲရံု ဆိုတဲ႕ စကား လံုး ဟာ သာမန္ လူ ေတြ အတြက္ အနိဌာရံု နဲ႕ တြဲ လို႕ ထိတ္လန္႕ ေၾကာက္႕ ရြံ႕ ဖြယ္ ေနရာ တစ္ခု လို႕ သိ ထား ၾက ပါ လိမ္႔ မယ္။ တကယ္ေတာ႕ ရင္ခြဲ ရံု ဆိုတာ သူမ်ား ပေရာ ဂ နဲ႕ ေသဆံုး သြား ရ တဲ႕ သုူေတြ အတြက္ တရား မွ်တ မွဳ ကို ေဖၚ ထုတ္ ရာ မွာ အကူ အညီ ေပးတဲ႕ ေနရာ ၊ဘာေၾကာင္႕ မွန္း မသိ ေသဆံုး သြား သူေတြ ရဲ႕ အေၾကာင္း ဇစ္ျမစ္ ရွာေဖြ ေပး တဲ႕ ေနရာ တစ္ခု ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
က်မ အတြက္ ရင္ခြဲ ရံု ဆိုတဲ႕ စကား လံုး ကို ၅ ႏွစ္ အရြယ္ ထဲ က စ ရင္း ႏွီး ေနပါျပီ။ ဂမၻီရ ဇာတ္လမ္း ေတြ ထဲ မွာ နာမည္ ၾကီး ခဲ႕ တဲ႕ သန္လ်င္ ေဆး ရံု ရဲ႕ နာမည္ေက်ာ္ ရင္ခြဲရံု နဲ႕ အနီး ဆံုး အိမ္ မွာ က်မတို႕ ေနခဲ႕ ဖူး ပါတယ္။ ျခံ ျပင္ ထြက္ လိုက္ တာနဲ႕ မ်က္ ႏွာခ်င္း ဆိုင္ မွာ တစ္ခု တည္း ရွ္ိတဲ႕ အေဆာက္ အအံု က အုတ္တိုက္ နီနီ ရဲရဲ ရင္ ခြဲ ရံု ပါပဲ။ ရင္ ခြဲ ရံု ရဲ႕ တံခါးေတြ ဟာ အျမဲ တမ္း ေသာ႕ ခပ္ ထား ျပီး တံခါး ဖြင္႕ ထား ရင္ ေတာ႕ က်ိန္းေသေပါက္ အထဲ မွာ အေလာင္း တစ္ ေလာင္း ရွိ ေနပါတယ္။
သူငယ္တန္း ေက်ာင္း သူ က်မ က ရင္ခြဲ ရံု တံခါး ဖြင္႕ ထားတာ ေတြ႕ ရင္ သြား စပ္စု တတ္ ပါတယ္။ က်မ အေဖ ဂ်ဴ တီ က်လို႕ PM ( post – mortem) လုပ္ရရင္ (အေလာင္း ခြဲ စိတ္ စစ္ေဆး ရရင္ ) ေတာ႕ က်မ အနီး ကပ္ သြား ၾကည္႔ တတ္ပါတယ္။ တစ္ရက္ မွတ္မွတ္ရရ မိန္း မၾကီး တစ္ေယာက္ သူ႕ ေယာက်္ား ရိုက္လိုက္ လို႕ ေသသြား တာ စစ္ေဆး ဖို႕ ေခါင္း ခြံ ကို နဖူး စပ္ ကေန ခြာ ထား တာကို အေဖ နဲ႕ လိုက္ၾကည္႔ တဲ႕ က်မ လည္း လူ ဦးေႏွာက္ ျဖဴျဖဴ ေဖြးေဖြး ၾကီး ကို အသည္း တယားယား နဲ႕ ကိုင္ ၾကည္႕ဖူး ပါတယ္။ အဲဒီတုန္း က ၅ ႏွစ္ ဆိုတဲ႕ က်မ အရြယ္ က တကယ္႕ ကေလး ပဲ ရွိ ေသးေတာင္ အဲေလာက္ စပ္စပ္စုစု ႏိုင္ခဲ႔ သူပါ။
သန္လ်င္ ေဆး ရံု ကေန အေဖ တာ၀န္က် ရာ ေန ရာ အႏွံ က် မတို႕ ပါ လိုက္ ေျပာင္း ရင္းနဲ႕ က်မ ၅ တန္း ႏွစ္ ၊ အေရး အခင္း ကာလ ေက်ာင္းေတြ ပိတ္ ထားတဲ႕ အခ်ိန္ မွာ ရခိုက္ ျပည္ နယ္ ထဲက တုိက္နယ္ ေဆးရံု တစ္ ရံု ကို ေျပာင္း ရ ပါတယ္။ အဲဒီ တုိက္ နယ္ က ျပီးခဲ႔ တဲ႔ လ က အၾကမ္း ဖက္ မွဳေတြ ျပန္ စ ျဖစ္ခဲ႕ တဲ႕ ေန ရာ နဲ႕ အနီးေလး မွာ ပါ။ ဆရာ၀န္အိမ္နဲ႕ ရင္ခြဲ ရံု ဆို တာ ေဆးရံု တ၀န္း ထဲ မွာပဲ အျမဲ ရွိ ေနတတ္ေတာ႕ ရင္ခြဲ ရံု ဟာ က်မတို႕ ကစား ကြင္း ထဲ အလိုလို ေရာက္ေန ပါ တယ္။
ေတာ ေဆး ရံု ျဖစ္တဲ႕ အတြက္ ရင္ခြဲ ရံု ဟာ ေျမစိုက္ ၊ ထရံ ကာ ေလးေထာင္႔ စပ္စပ္ အေဆာက္ အအံု ပါ။ အထဲမွာ အေလာင္း တင္ ဖို႕ သစ္သား ကုတင္ တစ္လံုး ရွိျပီး ကုတင္ ေခါင္းရင္း နဲ႕ ေျခ ရင္ း မွာ ျပတင္းေပါက္ တစ္ေပါက္ စီ ရွိ ပါတယ္။ ထံုး စံ အတိုင္း ပံုမွန္ အခ်ိန္ တံခါး ပိတ္ ထား ျပီး အေလာင္း ရွိ ရင္ တံခါး ဖြင္႕ ထား တယ္ ေပါ႕ ။ ….အဲ…တံခါး ဖြင္႕ ထားတဲ႕ အခ်ိန္ ဆိုရင္ေတာ႕ က်မ တို႔ ေမာင္ ႏွ မ ေတြ တူတူ ပုန္း တမ္း ကစားတဲ႕ အခါ ပုန္း စရာ ေနရာ တစ္ခု ရ တာ ေပါ႔ ။ က်မ တို႕ေတြ ရင္ခြဲ ရံု ထဲ အေလာင္း ေဘးနား မွာ ပုန္း ေန ရင္ တျခား ကေလး ေတြ က်မ တို႕ ကို ရွာ မေတြ႔ ပဲ အရွံဳး ေပး ရ ပါတယ္။ က်မ တို႕ ကို အျပင္ မွာ သူတို႕ ပတ္ရွာ ေနတာ ကို ထရံ ေပါက္ က ေခ်ာင္း ၾကည္႕ ျပီး တခြီးခြီး သေဘာ က် ေန တတ္ပါတယ္။
အဲဒီ အခ်ိန္ ေတြ   မွာေတာ႕ အေဖ႕ ရဲ႕ အားေပး မွဳ ေၾကာင္႔ က်မ ရဲ႕ စပ္စု တတ္တဲ႕ အက်င္႕ က ေလ႕ လာတဲ႕ အဆင္႕ ကို ေရာက္ သြား ပါျပီ။ က်မ စိတ္ ၀င္ စား မွန္း သိလို႕ အေဖ က ေသမွဳ ေသခင္းေတြ စစ္ေဆး ရတုိင္း က်မ ကို ေခၚ ျပ တတ္ ပါတယ္။ လူ႕ ခႏၶာ ကိုယ္ ထဲ က အစိတ္ အပိုင္း ေတြ ရဲ႕ အေခၚ အေ၀ၚ ၊ တည္ေဆာက္ပံု ၊ အလုပ္လုပ္ ပံု ေတြ ကို တစ္ခု ခ်င္း ျပလည္း ျပ ၊ ရွင္းလည္း ရွင္းျပ ပါတယ္။ အဲဒီ အခ်ိန္ မွာ အေဖ နဲ႕ ၅ တန္း ေက်ာင္း သူ က်မ ဟာ ေဆး တကၠသိုလ္ က ပါေမာကၡ ဆရာ ၾကီး နဲ႕ ေဆး ေက်ာင္း သူ အလား လူေသ အေလာင္း ေရွ႕ ထား ျပီးေတာ႕ က်မ က သိခ်င္တာေမးလိုက္ ၊ အေဖက ေျဖ လိုက္၊ တခါ တေလ မ်ား စာေမး သလို က်မ ကို ျပန္ေမး တတ္ေသးတယ္။ က် မ အတြက္ ခႏၶာ ေဗဒ ကို ၅ တန္း ကတည္း က ေလ႔ လာ ဖူး ခဲ႕ တယ္ ေပါ႔ ။ တကယ္ေတာ႕ က်မ အေဖ က က်မကို ဆရာ၀န္ အရမ္း ျဖစ္ေစခ်င္ သလို က်မ ရဲ႕ ငယ္ ဘ၀ အိမ္မက္ ကလည္း ဆရာ၀န္ တစ္ေယာက္ အရမ္း ျဖစ္ခ်င္ခဲ႕ တယ္။
က်မ တို႕ ေနခဲ႕ တဲ႕ အဲဒီ ေဒသ မွာ အမွဳ အခင္းေတြ မၾကာ ခဏ ျဖစ္တတ္ ပါတယ္။ ပ်မ္း မွ် ၁ လ တစ္ခါေလာက္ ေသမွဳ ေသခင္း စစ္ေဆး ရ ပါတယ္။ မေသ ရင္ေတာင္ ဒဏ္ ရာ အၾကီး အက်ယ္ နဲ႕ ေရာက္လာတတ္ တယ္။ အဲဒီ မွာ ေဒါ သ အေလ်ာက္ ျဖစ္တာ ထက္ စာရင္ အျငိဳး အေတး ေၾကာင္႕ ျဖစ္ တာ ပို မ်ား တယ္။ ကိုယ္႕ ေဆြ မ်ိဳး သားခ်င္း ထဲက အသတ္ ခံရရင္ သတ္သူ အဖမ္း ခံ ရ ျပီး ရင္ေတာင္ သူ႕ ေဆြ မ်ိဳး သားခ်င္း ထဲ က တစ္ေယာက္ ကို ျပန္ သတ္ေလ႕ ရွ ိတယ္။ အိမ္ေထာင္ေရး ေဖာက္ျပန္တာ မရွိ သေလာက္ နည္း တယ္။ အိမ္ေထာင္ရွိ ေယာက်္ား တစ္ေယာက္က တျခား မိန္း မ တစ္ေယာက္ ကို ေဖာက္ျပန္ခဲ႕ ရင္ ေနာက္ မိန္း မရဲ႕ သားခ်င္း ေတြ က ျဖစ္ေစ၊ မူလ မိန္း မရဲ႕ သားခ်င္းေတြ က ျဖစ္ေစ သင္ခန္းစာ ေပး ပစ္လိုက္ ၾကတယ္။ က်မ တို႕ ေနတုန္း က အေျခ အေန ေတြ ပါ၊ ခုေတာ႕ ဘယ္ လို ေနေသးလဲ မသိေတာ႕ ဘူး။ ေနာက္ျပီး အခု ျဖစ္ေန တဲ႕ အတိုင္း လူမ်ိဳး စု ၂ ခု ၾကား လည္း မၾကာခဏ ျဖစ္ၾကတယ္၊ ေဆး ရံု ဆိုေတာ႕ ၂ ဘက္ လံုး က ေရာက္ လာ တတ္ လို႕ သိခဲ႕ တာပါ။
တစ္ရက္ မွာ ေတာ႕ ေန၀င္ရီ တေရာ အခ်ိန္ ဓါးခုတ္ ခံ ရတဲ႕ အေလာင္း တစ္ေလာင္း ေရာက္ လာ လို႕ အေဖ စစ္ေဆး ေပး ရ ပါတယ္။ အမ်ိဳး သား အေလာင္း ပါ။ အိပ္ေပ်ာ္ေနတဲ႕ အခ်ိန္ ရည္းစား လု ဖက္ က ရင္ဘက္ကို ဓါးမနဲ႕ ခုတ္ လိုက္ တာ၊ ဓါး ဘယ္ေလာက္ ထက္ သလဲ ဆိုရင္ ေသသူရဲ႕ ရင္ဘက္ေပၚ ေျခတင္ျပီး အိပ္ေနတဲ႕ သူ႕ ညီ ၊ ၈ ႏွစ္ ကေလး က ေျခက်င္း ၀တ္ ကေန ျပတ္ထြက္ သြား ျပီး အကို ကေတာ႕ ရင္ဘက္ ပြင္႔ ထြက္ သြားတယ္။
စစ္ေဆး ျပီးေတာ႕ အေလာင္း လာ ျပန္ မယူေသးလို႕ ရင္ခြဲ ရံု ထဲ မွာ ပဲ ထား ျပီး တံခါး ဖြင္႕ ထား ပါတယ္။ အဲဒီ ည က လ သာ ည ဆိုေတာ႕ က်မတို႕ ေမာင္ႏွမ နဲ႕ ရြာထဲက ကေလးေတြ ရင္ခြဲ ရံုနဲ႕ မလွမ္း မကမ္း မွာ ေဆာ႕ ေနၾက ပါတယ္။ ရင္ခြဲ ရံုထဲ မွာ မီး မရွိေတာ႕ ေမွာင္ မဲ ေနျပီး ျပတင္းေပါက္ က ၀င္တဲ႕ လေရာင္ ေၾကာင္႕ ရင္ဘက္ ဟတ္တက္ အေလာင္း ေကာင္ ၾကီး ကိုေတာ႕ ခုတင္ေပၚ မွာ စန္႕စန္႕ ၾကီး ေတြ႕ ေနရ ပါတယ္။ ရြာထဲက သူငယ္ခ်င္း ေတြ က အရင္တုန္း က လာမေဆာ႕ ရဲ ၾကေပမယ္႕ က်မရဲ႕ လူေသဆိုတာ လူရွင္ေလာက္ ေၾကာက္ စရာ မေကာင္း ဘူး ဆိုတဲ႕ တရား ကို ၾကား နာျပီး သကာ လ က်မ တို႕ နဲ႕ လာ ကစား ရဲ လာ ၾကေပမယ္႕ ရင္ ခြဲ ရံု ဘက္ ကိုေတာ႕ ရဲရဲ မၾကည္႔ ရဲ ၾကပါဘူး။
အဲဒီ အခ်ိန္မွာ ရင္ ခြဲ ရံု ဘက္ ကေန ဘုတ္ခနဲ ဘုတ္ခနဲ ထရံ ကို ရိုက္ တဲ႕ အသံနဲ႕ အသက္ရွဴ သံ ျပင္းျပင္း ၾကီး ကို ၾကား လိုက္ ရ ပါတယ္။ ၾကားၾကား ခ်င္း မေၾကာက္ တတ္တဲ႕က်မေတာင္ လန္႕သြား တယ္။ ေၾကာက္တတ္ တဲ႕ သူငယ္ခ်င္း တခ်ိဳ႕ အိမ္ ျပန္ေျပး ၾက ပါတယ္။ အဲဒီ တဘုတ္ဘုတ္ အသံ ကို ခဏ ခဏ ၾကား ရေတာ႕ က်မ တို႕ လည္း ေၾကာက္ စိတ္ ထက္ သိခ်င္ စိတ္ က ပို လာ ျပီး အနား ကို တိုးၾကည္႕ ၾက ေပမယ္႕ ေမွာင္ေမွာင္မဲမဲ ထဲ လေရာင္ မွဳန္မွဳန္ ေအာက္ က အေလာင္းေကာင္ၾကီး ကလြဲ လို႕ မေတြ႕ ပါဘူ။နီးလာေလ အသံ ကလဲ ပို က်ယ္ လာ ေလ ဆိုေတာ႕  က်မ လည္း ရွင္းရွင္းလင္းလင္း သိခ်င္တာနဲ႕ အထဲ ကို စမ္း တ၀ါး၀ါး ၀င္သြား လိုက္  တယ္ေပါ႕ ။ အထဲလဲ ေရာက္ေကာ ကိုယ္လံုး ၾကီး  တစ္ခု ကို ရုတ္တရက္ ခလုက္ တိုက္မိ္ ျပီး အေလာင္း တင္ထားတဲ႕ ခုတင္ေဘး ပစ္လဲ ပါေတာ႕ တယ္။
တကယ္႔ ကို ေၾကာက္ စရာ ၾကီး ပါ၊ ခ်ိဳ ၾကီး ေတြ ဆို တာ ကားေန တာပဲ၊ ေျပာ မျပ တတ္ေအာင္ကို ေၾကာက္ စရာ ေကာင္း ပါတယ္္။ က်မ ဆို အူေတြ အသည္းေတြ ပြင္႔ သြား မတတ္ ကို ေၾကာက္ ပါ တယ္။ က်မလည္း ဘယ္လို က ဘယ္ လို အျပင္ေရာက္ သြား မွန္းေတာင္ မသိဘူး။ အေဖ႕ ကို ေအာ္ေခၚ ျပီး ေျပး တာ ဖေနာင္႕ နဲ႕ တင္ပါး တစ္သား တည္း ပါပဲ။ သတၱိခဲ က်မ ေတာင္ ေျပး တယ္ ဆိုေတာ႕ က်န္တဲ႕ သူငယ္ခ်င္းေတြ လည္း ဘုမသိ ဘမသိ သရဲ သရဲ နဲ႕ ေအာ္ ျပီး ေျပး လာ လိုက္ ၾကတာ ေဆး ရံဳ တ၀န္း လံုး ကမၻာ ပ်က္ မတတ္ ပါပဲ။
လူနာေတြ၊ လူနာေစာင္႕ ေတြ ၊ ၀န္ထမ္း မိသား စု ေတြ အားလံုး ထိတ္လန္႕ တၾကား ျဖစ္ကုန္ ျပီး အေဖ ထြက္ လာေတာ႕ က်မ မွာ ေမာ လြန္း လို႕ စကားေတာင္ မေျပာ ႏိုင္ပဲ လက္ညွိဳး ပဲ ထိုး ျပ ႏိုင္ ပါတယ္။ ေဆး ရံု ၀န္ထမ္း ေတြ လည္း ရင္ခြဲရံု ဘက္ သြား ၾကည္႕ ၾကတာေပါ႕ ။ သူတို႕ လည္း ေတြ႕ သြား ျပီး အဲ ဒါ ၾကီး ကို ဆြဲ ထုတ္ လာ ပါတယ္။ တျခား ဟုတ္ပါ ရိုး လား ….ခ်ိဳ ၾကီး ၂ ဘက္ ကားေန တဲ႕ ကၽြဲ ၾကီး တစ္ ေကာင္ ပါ။
တံခါး ဖြင္႕ ထားတဲ႕ ရင္ခြဲ ရံု ကို သူ႕ တင္းကုတ္ အမွတ္ နဲ႕ ၀င္ အိပ္ေန တာ၊ ႏွာ မွဳတ္သံ က တရွဴးရွဴး ျမည္လို႕  အျမီွး တရမ္းရမ္း က လည္း ထရံ ကို တဘုတ္ဘုတ္ ပုတ္ လို႕ ။ က်မ က ခလုက္ တိုက္ မိ တာ က်ြဲ မွန္း သိလို႕ အေၾကာက္ လြန္ျပီး ေျပး တာ ကို သူငယ္ခ်င္းေတြက သရဲ လို႕ ထေအာ္ျပီး လိုက္ ေျပး  တာ။ က်မ က သရဲ မေၾကာက္ တတ္ ေပမယ္႕ ကၽြဲ၊ ႏြား ၊ျမင္း တိရိစၦာန္ ေတြ ဆို အရမ္း ေၾကာက္ပါတယ္၊ တိရိစၦာန္ ဆိုတာ အစိုး မွ မရတာ။ သူတို႕ က ကၽြဲ၊ ႏြားေတြ နဲ႕ ဖက္ျပီး ၾကီး လာ တာဆိုေတာ႕ က်မ ကၽြဲ ေၾကာက္ လို႕ ေျပး တာ ကို ဟား လို႕ မဆံုးဘူး။ ဒါေပမယ္႕ တုိက္နယ္ တေၾကာ မွာေတာ႕  ဆရာ၀န္သမီး ကို ရင္ခြဲ ရံု သရဲ ေျခာက္လို႕ ဆို ျပီး ေျပာစမွတ္ ကို ျပဳ လို႕။

Post a Comment

 
Top