0
တပ္မေတာ္ေလယာဥ္ ပ်က္က်ရသည့္ အေၾကာင္းရင္းမ်ားတြင္ ရာသီဥတုကိုထည့္သြင္းစဥ္းစား ရန္ လိုအပ္ေၾကာင္း CNN သတင္းဌာန၏ မိုးေလဝသပညာရွင္က မွတ္ခ်က္ျပဳ ေျပာၾကားသည္။
ဇြန္လ ၇ ရက္က ၿမိတ္မွ ရန္ကုန္သို႔ ဦးတည္ပ်ံသန္းစဥ္ အဆက္အသြယ္ ျပတ္ေတာက္ သြားခဲ့သည့္ Y8-200F သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးေလယာဥ္မွာပင္ လယ္ထဲပ်က္က်သြားျခင္းျဖစ္ ေၾကာင္း ေနာက္ပိုင္းတြင္ တပ္ မေတာ္က အတည္ျပဳေၾကညာခဲ့ သည္။
ဇြန္လ ၈ ရက္တြင္ ေက်ာက္နီေမာ္ေက်းရြာ အေနာက္ဘက္ ကမ္းလြန္ပင္လယ္ေရျပင္၌ ေလယာဥ္ပ်က္ အစိတ္အပိုင္းမ်ားႏွင့္ ႐ုပ္အေလာင္းမ်ားကို စတင္ေတြ႕ ရွိခဲ့ၿပီး လက္ရွိအခ်ိန္တြင္ ကယ္ ဆယ္ေရးႏွင့္ ရွာေဖြေရးလုပ္ငန္း မ်ား ဆက္လက္ေဆာင္ရြက္ေန ဆဲျဖစ္သည္။
အေစာပိုင္းသတင္းမ်ား၌ ရာသီဥတုေၾကာင့္ ေလယာဥ္ပ်က္ က်ရျခင္းမျဖစ္ႏုိင္ဟု ေဖာ္ျပခဲ့ၿပီး ေလယာဥ္အဆက္အသြယ္ျပတ္ ေတာက္သြားခ်ိန္တြင္ အဆိုပါေဒသ၌ ရာသီဥတုေကာင္းမြန္ေန ေၾကာင္း ၿမိတ္ေလဆိပ္မွ ေလ ေၾကာင္းထိန္းသိမ္းေရးပညာရွင္ ဦးေက်ာ္ေက်ာ္ေဌးက CNN ၏ ေမးျမန္းမႈကို ေျဖၾကားခဲ့သည္။
တပ္မေတာ္ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္႐ံုးက ေလယာဥ္ထုတ္ လုပ္သည့္ တ႐ုတ္ကုမၸဏီ Sha-anxi ေလေၾကာင္းေကာ္ပိုေရးရွင္း ႏွင့္ ပူးေပါင္းၿပီး ပ်က္က်ရသည့္ အေၾကာင္းရင္းကို စံုစမ္းမည္ဟု ေၾကညာထားသည္။ ေလယာဥ္ သည္ ေနာက္ဆံုးအဆက္အသြယ္ ရရွိခ်ိန္တြင္ အျမင့္ေပ ၁၈,၀၀၀ ခန္႔ မွ ပ်ံသန္းေနခဲ့သည္။
CNN ၏ မိုးေလဝသပညာရွင္ တြမ္ဆက္တာကမူ ထိုအခ်ိန္ က ျဖစ္တည္ေနသည့္ မိုးေလဝသအေျခအေနကို ၿဂိဳဟ္တုဓာတ္ပံု မ်ားျဖင့္ ေလ့လာၿပီးေနာက္ ပ်က္ က်မႈအေၾကာင္းရင္းတြင္ ရာသီ ဥတုကို မျဖစ္မေနထည့္တြက္သင့္ ေၾကာင္း မွတ္ခ်က္ေပးခဲ့သည္။
‘‘အခ်ိန္ကစိုစြတ္တဲ့ (မိုး)ရာသီပါ။ မိုးႀကိဳးမုန္တိုင္းေတြ၊ မိုးတိမ္ေတာင္ေတြ ျဖစ္ေပၚႏိုင္ပါတယ္။ ေလယာဥ္ေပ်ာက္ဆံုးသြား တဲ့အခ်ိန္မွာ အဲဒီလိုအေျခအေန ေတြ ထင္ထင္ရွားရွားရွိေနတာမ်ိဳး ေတာ့ မေတြ႕ရပါဘူး။ ေလယာဥ္ မွဴးက အျမင့္ေပ ၁၈,၀၀၀ ေလာက္ကေနပ်ံတဲ့အခါ အဲဒီေနရာမွာ အပူပိုင္းဇုန္ မိုးရြာသြန္းမႈမ်ိဳးရွိေနႏုိင္ တယ္။ ေလယာဥ္က သဲသဲမဲမဲ မိုးရြာသြန္းတဲ့ အေျခအေနမ်ိဳးနဲ႔ ႀကံဳေကာင္းႀကံဳခဲ့ႏိုင္တယ္။ ဒါ့အ ျပင္ အဲဒီေနရာမွာ ေနာက္ထပ္ ၂၄ နာရီကေန ၄၈ နာရီအတြင္း မိုးေတြထပ္ရြာမယ္ ဆိုတာကို လည္း ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ သိရွိထားပါ တယ္’’ဟု ဆက္တာက ေျပာ ၾကားခဲ့သည္။
ဇြန္လ ၉ ရက္တြင္ တပ္မေတာ္ ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္႐ံုး ၏ ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္စာမ်က္ႏွာ၌ ရွာေဖြကယ္ဆယ္ေရး လုပ္ငန္းမ်ား ေဆာင္ရြက္ရာတြင္ ရာသီဥတုဆိုးရြားမႈမ်ား ႀကံဳေတြ႕ရေၾကာင္း ေဖာ္ျပထားသည္။
—Ref: တပ္မေတာ္ကာကြယ္ ေရးဦးစီးခ်ဳပ္႐ံုး FB၊ CNN

Post a Comment

 
Top