ဆိုင္ကယ္ေတြမွာ ဘာေၾကာင့္ Exhausts ေတြတပ္ရတာလဲ ဆိုရင္ အေၾကာင္းအရင္းက ၄ ခ်က္႐ွိပါတယ္...

၁...ပထမ အခ်က္က အင္ဂ်င္ထဲက ေလာင္ကြၽမ္းၿပီးသား Combustion Gas ေတြကို တစ္စုတစ္ေဝးတည္း ထြက္ေစဖို႔ လမ္းေၾကာင္းလိုအပ္ပါတယ္... ဒါမွလည္း ခင္ဗ်ားရဲ႕ ေျခေထာက္ နဲ႔ အေနာက္က ခင္ဗ်ားေကာင္မေလးရဲ႕  ေျခေထာက္ကို အပူေငြ႕ေတြမေလာင္ႏိုင္မွာပါ...

၂...ဒုတိယ အခ်က္ကေတာ့ အသံဆူညံမႈကို ထိန္းခ်ဳပ္ေစႏိုင္တာပါ...ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္ Exhausts ေတြသာ မတပ္ခဲ့ရင္ ဆိုင္ကယ္ေတြလည္းPublic ေတြထဲ ေမာင္းႏွင္လို႔ရမွာ မဟုတ္ပါဘူး...

၃...တတိယ အခ်က္က ထူးဆန္းပါတယ္...မယံုမ႐ွိနဲ႔ဗ်...Engine ရဲ႕ Outputကို Exhaust အေကာင္းစားမဆိုထားနဲ႔ ႐ုိး႐ုိး သံပိုက္လံုးသာတပ္ၿပီးေမာင္းရင္ ထြက္လာတဲ့ Performance က Exhaust လံုးဝမတပ္ထားတဲ့ အင္ဂ်င္ထက္ အမ်ားႀကီးေကာင္းတယ္ဗ်...သုေသသန စမ္းသပ္ခ်က္အရ Thermodynamic ျဖစ္ၿပီး အပူေတြက flow တစ္ခုတည္း စုေပါင္းစီးဆင္းၿပီးအင္ဂ်င္ရဲ႕ အပူစြန္႔ထုတ္မႈကို အားေကာင္းေစတယ္...အဲ့ သံပိုက္လံုးကလည္းေဘးဝန္းက်င္က Air Cooling ရၿပီး အပူကိုေလွ်ာ့က်ေစတယ္ေလ...တကယ္လို႔မ်ား Exhaust တပ္မထားရင္ အပူေငြ႔ေတြက ဗရမ္းဗတာ ထြက္ခ်င္ရာထြက္ၿပီး အင္ဂ်င္ကို ျပန္ၿပီးအပူဟပ္ Heat တက္ေစပါတယ္...အင္ဂ်င္ Heat တက္မွေတာ့ Performance လည္းက်ၿပီေပါ့ဗ်ာ...

၄...ဒီအခ်က္ကေတာ့ ေနာက္ပိုင္းမွာ ေတာ္ေတာ္အေလးထားလာၾကတယ္...Global Warming ကမၻာႀကီး ပူေႏြးလာမႈ ကာဗြန္ဒိုင္ေအာက္ဆိုက္ ေတြ ေၾကာင့္ေပါ့ဗ်ာ...ၿပီးေတာ့ အင္ဂ်င္က ဒါ႐ုိက္ထြက္လာတဲ့ ကာဗြန္မိုႏိုေအာက္ဆိုက္ဒီေကာင္က လူေတြကို အဆိပ္သင့္ေစပါတယ္...ဒါေတြကိုကာကြယ္ဖို႔အတြက္ ဆိုင္ရာဆိုင္ရာႏိုင္ငံေတြက Emission Regulations ေတြေတြကိုျပဠာန္းလာၾကတယ္...အဲ့ဒါေၾကာင့္ CO ေတြကို ဓာတ္ခြဲၿပီး စစ္ထုတ္ေပးႏိုင္တဲ့ေက်ာက္စစ္ဇကာ ေခၚ Catalytic Convertor ေတြကို Exhausts ေတြမွာတပ္ဆင္လာၾကတယ္...ဒီမွာေျပာခ်င္တာက Catalytic Convertor ဆိုတာက အပူဒဏ္ ခံႏိုင္ေအာင္ Ceramics အဂၤေတေက်ာက္ေတြလို အရာဝတၱဳ ေတြမွာ Exhaust Gas ေတြစီးဆင္းႏိုင္ေအာင္ အေပါက္ေလးေတြေဖာက္ထားၿပီး အဲ့အေပါက္ေလးေတြရဲ႕နံရံေတြမွာ Chemical အရ Atom ၿဖိဳခြင္းမႈ ေပါင္းစည္းမႈေတြကို အားေပးေစတဲ့Platinum, Rhodium နဲ႔ Palladium သတၱဳေတြကို Coating လုပ္ၿပီး သုတ္လိမ္းထားတာပါ...အဲ့ေတာ့ ၾကည့္လိုက္ရင္ Catalytic Convertor က အေပါက္ေလးေတြနဲ႔ ပ်ားအံုနဲ႔တူပါတယ္...ၿပီးေတာ့ သုတ္လိမ္းထားတဲ့သတၱဳေတြကေစ်းအရမ္းႀကီးပါတယ္ ေရႊထက္ေတာင္ ေစ်းႀကီးလို႔ ေနာက္ပိုင္း ကားေတြမွာေတာင္ အဲ့သတၱဳေတြအစားေရႊကိုပဲ Coating လုပ္သုတ္လိမ္းၾကပါတယ္...ေရႊဆိုတဲ့ သတၱဳကChemical Oxidation ဓာတုေဗဒ ဓာတ္ျပဳမႈကို အားေပးတဲ့ သတၱဳတစ္မ်ိဳးပါပဲ...ဒီသတၱဳေတြက သူ႐ုိ႔နဲ႔ ထိေတြ႔တဲ့ Gas ေတြကို Chemical အရ ၿဖိဳခြင္းေပးလိုက္တာပါ...

ဥပမာ...အင္ဂ်င္ Output က အစိမ္းစိမ္းသက္သက္ထြက္လာတဲ့ Gas ေတြဆိုရင္...

1...CO, Carbon Monoxide ဒီေကာင္က အေရာင္မ႐ွိပါဘူး အဆိပ္ဓာတ္ေငြ႕ျဖစ္ၿပီး လူေတြကို အသက္ဆံုး႐ႈံးႏိုင္ေစပါတယ္...(ဒုတိယ ကမၻာစစ္အတြင္းမွာဂ်ာမန္ေတြက ဂ်ဴးေတြကို ဂိုေဒါင္ႀကီးေတြထဲ ေလွာင္ပိတ္ၿပီး ေလးဘက္ေလးတန္က စစ္သံုး Truck ကားႀကီးေတြကို စက္ေမာင္းၿပီး Exhaust အထြက္ေတြကို ပိုက္နဲ႔သြယ္ၿပီး ဂိုေဒါင္ထဲဝင္ေစၿပီး အသက္႐ွဴက်ပ္ သတ္ျဖတ္ တဲ့နည္းလမ္းတစ္ခုပါ...ေနာက္ေတာ့ ေလာင္စာျဖစ္တဲ့ ဒီဇယ္ကုန္တယ္ ဆိုၿပီး အဲ့နည္းလမ္းကိုမသံုးေတာ့ပါဘူး....)

2...Hydrocarbons, Complete Combustion မျဖစ္ပဲ ႂကြင္းက်န္ရစ္တဲ့ ေလာင္စာဆီေတြ Unburned fuel ေတြပဲျဖစ္ပါတယ္...

3...Nitrogen Oxide NO နဲ႔ Nitrogen Dioxide NO2 တို႔ပဲျဖစ္ပါတယ္... ဒီေကာင္ေတြက ရာသီဥတုေတြပ်က္ျပားေစၿပီး Acid မိုးေတြရြာေစၿပီး လူေတြကို ေကာင္းေကာင္းဒုကၡေပးႏိုင္ပါတယ္... ဒီေကာင္ေတြကို Catalytic Convertor ထဲျဖတ္သန္းစီးဆင္းေစၿပီး Chemical အရ ဓာတ္ခြဲၿပီး Carbon Dioxide CO2, Water Vapour H2O နဲ႔ Nitrogen Gas တို႔ကို ထြက္လာေစပါတယ္...

႐ွင္း႐ွင္းလင္းလင္းေျပာျပရရင္ေတာ့

1...CO, Carbon Monoxide ကို Catalytic Convertor ထဲမွာ အပူကိုအသံုးျပဳၿပီး ေအာက္ဆီဂ်င္နဲ႔ေပါင္းေစၿပီး CO2 , Carbon Dioxide အျဖစ္ထြက္လာ  ေစပါတယ္...CO2 ကို သစ္ပင္ေတြက စုတ္ယူၿပီး ေအာက္ဆီဂ်င္ျပန္ထုတ္
ေပးပါတယ္... CO + O2 = CO2

2...Hydrocarbons ေတြကို ေအာက္ဆီဂ်င္ထပ္ေကြၽးၿပီး ေလာင္ကြၽမ္းေစကာ ေရေငြ႔ H2O ေတြထုတ္လႊတ္ေပး ပါတယ္...

3...Nitrogen Oxide, NO ကို Catalytic Convertor ရဲ႕ နံရံေတြမွာတဲ့ သတၱဳေတြက Atom တစ္လံုးကိုဆြဲယူၿပိဳကြဲေစၿပီး Nitrogen Gas သက္သက္နဲ႔ ေအာက္ဆီ ဂ်င္ O2 သက္သက္အျဖစ္ ထုတ္ေပးပါတယ္... 

NO2 = N2 + O2 ေနာက္ပိုင္း 3 Ways Convertor ဆိုတာ အထက္ပါ အေၾကာင္းမ်ားကိုေျပာတာပါပဲ...ပထမ Reduction ေလွ်ာ့ခ်ေပးတယ္...ဒုတိယ Oxidation ဓာတ္ျပဳၿဖိဳခြင္း ေပါင္းစည္းေပးတယ္...တတိယ O2 Control လုပ္ေပးတယ္ ဒီေကာင္က Convertor ထဲမွာ ေအာက္ဆီဂ်င္အနည္းအမ်ားကို ေျခရာခံေပးတဲ့ O2 Sensor တပ္ထားပါတယ္...တကယ္လို႔ အထဲမွာ ေအာက္ဆီဂ်င္နည္းေနၿပီး ေလာင္ကြၽမ္းဖို႔ ဓာတ္ျပဳဖို႔ မလံုေလာက္ေတာ့ဘူး ဆိုရင္ sensor က အခ်က္ျပၿပီး ECU ကသိ႐ွိကာ Air to Fuel အခ်ိဳးအစားမွာ ဆီကိုနည္းနည္းေပးၿပီး ေလကိုမ်ားမ်ား ဝင္ေစပါတယ္...ဒါမွ ေကာင္းေကာင္းေလာင္ကြၽမ္းဓာတ္ျပဳႏိုင္မွာပါ...

Catalytic Convertor ဟာ အပူေကာင္းေကာင္းရမွ ဓာတ္ျပဳ အလုပ္လုပ္ပါတယ္ မနက္မွာ ႏိႈးၾကည့္ရင္ ပထမေတာ့ မီးခိုးမည္းမည္းေတြထြက္ေနၿပီး နည္းနည္း ၾကာေတာ့မွ ေပ်ာက္သြားတာမ်ိဳးေပါ့...အပူေကာင္းေကာင္းရသြားၿပီး Convertorက စ အလုပ္လုပ္ၿပီေလ...အဲ့ဒါေၾကာင့္ ကားေတြမွာ ဆိုရင္ Catalytic Convertor ကို အင္ဂ်င္နဲ႔အနီးအနားမွာပဲထားၾကတယ္...အပူျမန္ျမန္ရေအာင္ေပါ့... ဆိုင္ကယ္ေတြက သိပ္ကိစၥမ႐ွိဘူးေလ အင္ဂ်င္နဲ႔အစကတည္းနီးေနတာကိုဗ်.. ေစာေစာကေျပာခဲ့သလိုပဲ Catalytic Convertor က တန္ဖိုးႀကီး႐ွားပါးသတၱဳေတြ နဲ႔လုပ္ထားတာေတာ့ ခိုးယူၿပီးေရာင္းစားၾကတာ႐ွိတယ္...ေဒၚလာ 300 ကေန500 ေလာက္ထိရႏိုင္တယ္...အထူးသျဖင့္ ေဘာ္ဒီျမင့္တဲ့ ကားေတြျဖစ္တဲ့ SUV ေတြ Truck ကားႀကီးေတြ အမ်ားဆံုးအခိုးခံရတယ္...ကြၽမ္းက်င္တဲ့ သူခိုး တစ္ေယာက္အတြက္ သံျဖတ္လႊ ေကာင္းေကာင္းေလးတစ္လက္နဲ႔ အခ်ိန္ ၁ မိနစ္ပဲ လိုအပ္ပါတယ္...အဲ့ဒါေၾကာင့္ ညဖက္မွာ ရဲေတြက ကားေအာက္ကိုဓာတ္မီးနဲ႔ ထိုးၾကည့္ၾကတာပါ...သူတို႕ဆီမွာေျပာပါတယ္... 

ဆိုေတာ့ကာ Maker ေတြက သူ႐ုိ႔ရဲဆိုင္ကယ္ေတြကိုလည္း အထက္ပါ EmissionRegulations နဲ႔ကိုက္ညီၿပီး Performance လည္းလံုလံုေလာက္ေလာက္ေပးႏိုင္တဲ့ Exhausts ေတြပဲတပ္ေပးလိုက္ပါတယ္...တကယ့္ကို Performance ေကာင္းတဲ့ Exhausts ေတြကို Exhaust Specialist Makers ေတြကပဲ လုပ္ေပးႏိုင္ပါတယ္...


ဥပမာ Moto GP ၿပိဳင္ပြဲဝင္ 
Honda ရဲ႕ RC213V ရဲ႕ Exhaust ကို Italy ထုတ္ျဖစ္တဲ့Termignoni က ျပဳလုပ္ေပးပါတယ္...
Yamaha ရဲ႕ YZR M1 မွာတပ္ထားတဲ့ Exhaust ကိုလည္း Slovenian ကုမၸဏီျဖစ္တဲ့ Akrapovic က ေထာက္ပံ့ေပးပါ တယ္...

အဲ့ဒီ Exhausts ေတြဟာ ေဒၚလာ 10000 ကေန 20000 အထိတန္ဖိုး႐ွိ ၾကပါတယ္...အဲ့ဒါေၾကာင့္ Aftermarket Performance Exhaust တစ္ခုဟာ Stock OEM Exhaust ထက္ေစ်းႀကီးတာေတာ့အမွန္ပါပဲ...

အဲ့ဒီေတာ့ ဘာေၾကာင့္မိမိဆိုင္ကယ္ကို Performance Exhaust တပ္ခ်င္တာလဲဆိုရင္ေတာ့...
1...Going fast, အရင္ကထက္ျမန္ခ်င္လို႔ power ေကာင္းခ်င္လို႔ေပါ့
2...Weight အေလးခ်ိန္ေလ်ာ့ခ်ခ်င္လို႔...Aftermarket Exhaust ေတြဟာ ေပါ့ပါး ၿပီးေစ်းႀကီးတဲ့သတၱဳေတြျဖစ္တဲ့ Titanium, Carbon Fiber ေတြနဲ႔ျပဳလုပ္ေလ့ ႐ွိၾကပါတယ္...
3...Save money, ေငြေၾကးအကုန္အက်နည္းခ်င္လို႔...Piston, Con Rod, Valves Fuel system အစ႐ွိတဲ့ အရာေတြ Upgrade လုပ္တာထက္စာရင္ Exhaust ေလးေျပာင္းလိုက္႐ုံနဲ႔ အကုန္အက်လည္းသက္သာမယ္ အလုပ္လည္းမ႐ႈပ္ ေတာ့ဘူးေပါ့ဗ်ာ...
4...Sound, ဒီအခ်က္က အေရးႀကီးဆံုးေပါ့...ကိုယ့္ဘီးရဲ႕ အသံကို သူမ်ားေတြ သတိထားမိေအာင္ ကိုယ္ကိုတိုင္လည္း အားရေစေအာင္ေပါ့... အဲ့ေတာ့ကာ ဘယ္လိုတပ္မလဲဆိုတာ စဥ္းစားရဦးမယ္ေလ...Slip On ေခၚ Bolt On ေခၚ Muffler ေျပာင္းသပ္သပ္ပဲတပ္မလား...ဒီေကာင္တပ္ရင္ေတာ့ ဘာအလုပ္မွ မ႐ႈပ္ေတာ့ဘူးေလ...Original ေျပာင္းကိုျဖဳတ္ ဒီေကာင္ေလးတပ္ လိုက္႐ုံပဲေပါ့...အဲ power ေတာ့အမ်ားႀကီးတက္မလာဘူးေလ နည္းနညး္ပါးပါး နဲ႔ အသံလည္းၾကားရတာေကာင္းလာတယ္ေပါ့...

ဒါမွမဟုတ္ Full system တပ္မလားေပါ့...ဒီေကာင္ကေတာ့ အင္ဂ်င္ဘေလာက္ တံုးကအထြက္ Header pipes ေတြနဲ႔ အေနာက္က Muffler ေျပာင္းပါ ပါသြားၿပီး Exhaust system အကုန္လံုးေပါ့...ဒီေကာင္က လက္ဝင္ပါတယ္ Carburetor နဲ႔ ဘီးဆိုရင္ Carb ကို Reject ျပန္လုပ္ရတယ္...EFI ဆိုရင္ေတာ့ Aftermarket EFI Controller ဝယ္တပ္ရတယ္...ျပန္ၿပီး Tune လုပ္ေပးရတယ္...သူ႐ုိ႔ဆီမွာေတာ့ Dyno test ေတြ႐ွိေတာ့ ဆိုင္ကိုသြားၿပီး Computer နဲ႔ Tune လုပ္ေပးရတယ္... ဥပမာ CBR600RR, R6 ေတြဆို နာမည္ႀကီး Controller က Power Commender ေပါ့...Dirt bike ေတြက EJK တို႔ FMF တို႔ေပါ့...ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုရင္ Exhaust အထြက္ကို  ေျပာင္းလိုက္ေတာ့ အရင္ကထက္ Exhaust Gas ေတြက ပိုစီးဆင္းတယ္... အပူကိုလည္း အရင္ကထက္ျမန္ျမန္ စြန္႔ေပးႏိုင္တာေပါ့...ၿပီးေတာ့အရင္ကထက္လည္း အင္ဂ်င္က မ်ားမ်ား ပိုလည္ႏိုင္သြားတာေပါ့...RPM တက္ လာတာေပါ့...အဲ့ေတာ့ကာဟိုဘက္က ေပးရတဲ့ ပါဝါလည္းမ်ားဖို႔လိုမယ္ေလ Air to Fuel အခ်ိဳးအစားေပါ့ အရင္ကထက္မ်ားရေတာ့မွာေပါ့...ေနာက္မို႔ဆို ဘာမွထူးမွာမဟုတ္ဘူးဗ်... အဲ့ဒါေၾကာင့္ Carb ဆိုရင္ Reject ျပန္လုပ္ေပးရ တယ္... EFI ဆိုရင္ေတာ့ Aftermarket Controller ဝယ္တပ္ၿပီး Dyno Test ဆိုင္ေတြမွာ Tune  ျပန္လုပ္ေပးရတယ္...ဒါေပမယ့္ တခ်ိဳ႕ Controller ေတြက Computer နဲ႔ Tune လုပ္စရာမလိုပဲ Plug and Play ႐ုံပါပဲ...အဲ Ducati က်ေတာ့ သူ႔ရဲ႕ Software  နဲ႔ Tune လုပ္လို႔ရပါတယ္...

 ဥပမာ...Kawasaki ရဲ႕ Z800 ကို Akrapovic ရဲ႕ Aftermarket Exhaust တပ္လိုက္ တယ္ဆိုပါစို႔...Slip On Muffler ပဲ တပ္ရင္ေတာ့ နဂိုကထက္ ျမင္းေကာင္ေရ 4 HP ေလာက္တက္လာတယ္...နဂိုက110 HP ႐ွိေတာ့ 114 HP ျဖစ္လာတာေပါ့ ေနာက္ၿပီး Full system တပ္လိုက္တယ္...Header Pipes ေတြအကုန္လံုးနဲ႔ Muffler ပါ အပါအဝင္ေပါ့... 13 HP တက္လာတယ္...စုစုေပါင္း 123 HP ျဖစ္လာတာေပါ့...CB650F ကိုလည္း Akrapovic ရဲ႕ Full System တပ္လိုက္ရင္ေတာ့ 4.5 HP တက္လာမယ္, Torque လည္း 2.1 Nm တက္လာၿပီး Weight က 4.4 Kg ေလာက္ေလ်ာ့က်သြားပါတယ္...CB650F က အရင္က 86 HP ႐ွိၿပီး ေနာက္ဆံုး90.5 HP အထိ႐ွိလာတာေပါ့...

ဒါေပမယ့္ သိထားရမွာက Cylinder တစ္လံုးထိုးေတြမွာ အမ်ားႀကီးတက္လာမွာမဟုတ္ပါဘူး...CB150R ကို Akrapovic ရဲ႕ Full System တပ္လိုက္တာေတာင္မွ1.5 HP ပဲတက္လာတာေတြ႔ရပါတယ္...ၿပီးေတာ့ Harley Davidson လို Displacement ႀကီးႀကီး ဆိုင္ကယ္ေတြမွာလည္း HP က သိပ္မတက္လာပါဘူး...Torque ေတာ့ တက္လာပါတယ္...အသံလည္းအရမ္းေကာင္းသြားပါတယ္...ဟုတ္ပါၿပီး တကယ့္တကယ္လည္း တပ္လိုက္ေရာ ဘာေတြျပန္ရမလဲ ဘာေတြသတိထားရမလဲဆိုတာၾကည့္ရေအာင္...
1...Go faster, တကယ့္ကိုျမန္ပါတယ္...Slip on ထက္စာရင္ Full System က ပိုျမန္တာေပါ့...အင္ဂ်င္ရဲ႕ အပူစြန္႔ထုတ္မႈကို ပိုေကာင္းေအာင္လုပ္လိုက္ ေတာ့ အင္ဂ်င္က အရင္ကထက္ ပိုလည္ႏိုင္တယ္...Revolution ေကာင္းလာတယ္ေပါ့...2 to 4 Cylinders Bikes ေတြ အရမ္းသိသာပါတယ္...
2...Engine bigger, more HP မိမိဘီးရဲ႕ အင္ဂ်င္ဟာ အရင္လိုမတူေတာ့ဘူးလို႔ ခံစားမိလာတယ္... ပါဝါပိုေကာင္းလာေတာ့ အင္ဂ်င္လည္းအရင္ကထက္ ႀကီးလာသလိုခံစားမိလာတယ္ေပါ့...
3...More Air and Fuel, ဆီကေတာ့ ပိုစားသြားပါတယ္...Full System မွာ သိသိသာသာ ဆီစားႏႈန္းတက္လာတယ္...အင္ဂ်င္က Breathing ပိုမ်ားေနၿပီေလ ဆီေလ မ်ားမ်ားေကြၽးရၿပီေပါ့...
4...Reduced weight, အေလးခ်ိန္တစ္ကယ္ကိုေလ်ာ့က်သြားပါတယ္...Stock ပါလာတဲ့ Exhaust ေတြဟာ Stainless Steel ေတြမ်ားပါတယ္... ေလးလံတဲ့ Stainless Steel ေတြကို Titanium, Carbon Fiber ေတြနဲ႔ ျပဳလုပ္
ထားတဲ့ပိုၿပီးေပါ့ပါးတဲ့ Exhausts ေတြနဲ႔ လဲလွယ္ လိုက္ေတာ့ အေလးခ်ိန္သိသိသာသာႀကီး ေလ်ာ့နည္းသြားပါတယ္...Full System တစ္ခုဟာဆိုင္ကယ္တစ္စီးလံုးရဲ႕ 10% အထိ Weight ကိုေလ်ာ့က်ေစႏိုင္ပါတယ္...  2 into 2 ႐ွိတဲ့ System ကို 2 into 1 နဲ႔ လဲလိုက္တာမ်ိဳး...4 into 2 ႐ွိတာကို 4 into 1 နဲ႔လဲလိုက္တာမ်ိဳးေပါ့...Harley Davidson ရဲ႕ 2 into 2 system ကို2 into 1 Full System နဲ႔လဲလွယ္လိုက္တဲ့အခါ weight ပါ အမ်ားႀကီးေလ်ာ့က်သြား႐ုံမက Torque ပါအမ်ားႀကီး တက္လာတာေတြ႔ရပါတယ္...
5...Sound, အသံကေတာ့ တကယ္ကို စိတ္ေက်နပ္စရာေကာင္းပါတယ္... Z800 ရဲ႕ Stock Exhaust အသံနဲ႔ Akrapovic Full Exhaust အသံ က ဘာမွ မဆိုင္ပါဘူး...ၿပီးေတာ့ R6 အတြက္ Tiforce ရဲ႕ Full System အသံလည္း တကယ္ကိုေကာင္းပါတယ္...Dirt Bikes ေတြအတြက္ FMF ရဲ႕ Full System ကေတာ့ Power နဲ႔ Torque အနည္းအမ်ားကို Header Pipe (Power Bomb,Mega Bomb) ေတြက ဆံုးျဖတ္ေပးၿပီး အသံ အတိုးအက်ယ္ ကိုေတာ့ Muffler ေျပာင္း ၂မ်ိဳးနဲ႔ ဆံုးျဖတ္ေပးပါတယ္...KTM Duke 200, 390 အတြက္Akrapovic Exhaust အသံထြက္ေတြလည္း အရမ္းေကာင္းပါတယ္... CB400SF အတြက္ Yoshimura ရဲ႕ Cyclone Mufflers ေတြလည္း အသံေတာ္ေတာ္ေကာင္းၾကတယ္...
6...No Catalytic Convertor, ဟုတ္ကဲ့ မ်ားေသာအားျဖင့္ Full Systems ေတြမွာ Catalytic Convertor ပါမလာပါဘူး...တကယ္လို႔ ကိုယ္ကေမာင္းေနရင္း မီးခိုးထြက္တာျမင္လို႔ ရဲက မသကၤာလို႔စစ္ရင္ Convertor မ႐ွိဘူးဆိုရင္ ယဥ္စည္းကမ္းဥပေဒေတြအရ ဖမ္းခံထိႏိုင္ပါတယ္...California တို႔လို Australia တို႔လိုေနရာေတြမွာဆိုရင္ ဒဏ္ေငြအမ်ားအျပားေဆာင္ရႏိုင္ပါတယ္...

ဒါဆို Markers ေတြက ဘာလို႔ေရာင္းၾကသလဲ...ဟုတ္ကဲ့...
For Competition Use Only လို႔ေျပာၿပီးေရာင္းပါတယ္...ၿပိဳင္ပြဲအတြက္ သီးသန္႔ေပါ့...ဒါေပမယ့္ Catalytic Convertor ေတြသက္သက္ေရာင္းပါတယ္ ဝယ္ထည့္ခ်င္လည္းထည့္ မထည့္ခ်င္လည္းမထည့္နဲ႔ေပါ့...ဘာလို႔လဲဆို
Catalytic Convertor က သိတဲ့အတိုင္းပဲ Exhaust Flow ကို အေႏွာင့္အယွက္ ျဖစ္ေစၿပီး Performance ကိုက်ေစႏိုင္ပါတယ္...ဒီအခ်က္က အရင္က 2 Stroke ေတြကို အမ်ားႀကီးသက္ေရာက္ေစခဲ့ပါတယ္...2 Stroke ေတြဟာ Exhaust Flow ကို အရမ္းမီွခိုရပါတယ္...Exhaust Flow ေကာင္းေလ ဆြဲေလပါပဲ...ဒါေပမယ့္ Catalytic Convertor ေတြခံလိုက္ေတာ့ Flow ကို က်ေစၿပီး အင္ဂ်င္လည္း အဆြဲအ႐ုန္းမေကာင္းၾကေတာ့တာပါ...ဒါဟာ 2004 to 2008 R start DT125RE ေတြရဲ႕အားနည္းခ်က္ပါပဲ...Catalytic Convertor ႀကီးလာ ေတာ့ အရင္က Convertor ေသးေသးေလးေတြပဲ တပ္ထားတဲ့ ဒို DT125R ေတြေလာက္ အဆြဲအ႐ုန္း မေကာင္းၾကေတာ့တာပါ...ေနာက္ၿပီး Exhaust Port မွာတပ္ထားနဲ႔ Power Valve ကလည္းစကားေျပာပါတယ္...ဒီေကာင္ ေကာင္းေကာင္း အလုပ္လုပ္မွ Power Band မွန္ႏိုင္မွာပါ...4 Stroke ေတြမွာ လည္း Power Valve တပ္ၾကပါတယ္...
ဥပမာ Suzuki ရဲ႕ ေနာက္ပိုင္း GSXR 600, 750 ေတြမွာ တပ္ထားပါတယ္...Suzuki က Suzuki Exhaust Tuning
SET လို႔နာမည္ ေပးထားပါတယ္...Honda ရဲ႕ CBR600RR မွာလည္း Exhaust Power Valve တပ္ဆင္ထားပါတယ္...

7...Slip On ျဖစ္ျဖစ္ Full System ျဖစ္ျဖစ္တပ္ၿပီးတဲ့ ဆိုင္ကယ္တိုင္းဟာ ဘယ္ ေတာ့မွ Stock Exhaust ကိုျပန္မတပ္ၾကေတာ့ပါဘူး...ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ Stock Exhaust ျပန္တပ္လိုက္လို႔ ထြက္လာတဲ့ Performance ကို မခံစားႏိုင္ၾကလို႔ပါ...ျပန္ေရာင္းတဲ့သူကေတာ့ တပ္ခ်င္တပ္မွာေပါ့ေလ...ေျပာခဲ့တဲ့ အတိုင္းပါပဲ Aftermarket Exhaust တပ္လိုက္ေတာ့ အင္ဂ်င္က ပိုၿပီး စြမ္းေဆာင္ရည္တက္လာေတာ့ Stock Exhaust ျပန္တပ္တဲ့အခါ စြမ္းေဆာင္ရည္ေတြက ကေမွာက္ကမ ေတြျဖစ္ကုန္တာေပါ့...Full System မွာ Tuned လုပ္ထားေတာ့ Stock ျပန္တပ္တဲ့အခါ Data , Air ,Fuel ေတြက အဝင္သာ ေကာင္းၾကၿပီး အထြက္မွာ ပိတ္ေနသလို ျဖစ္ေနတာေပါ့...အင္ဂ်င္ေတာင္ ထိခိုက္ႏိုင္ပါတယ္...
8...Aftermarket Exhausts ေတြ ဝယ္ေတာ့မယ္ဆိုရင္ ေသခ်ာစဥ္းစားပါ... ႏွစ္ျပားတစ္ပဲ ပဲတန္တဲ့ဘီးဆိုရင္ေတာ့ ကိစၥမ႐ွိဘူးေလ...China made Exhaust အသံေကာင္းတာေလးဝယ္တပ္ၿပီး ဗ်င္းလိုက္႐ုံေပါ့...ဒါေပမယ့္ တန္ဖိုးႀကီးတဲ့ဘီးဆုိရင္ေတာ့ ေသခ်ာ စဥ္းစားပါ...Performance Exhaust ေတြဟာ Stock OEM Exhaust ထက္ေစ်းႀကီးၾကပါတယ္...သံုးထားတဲ့သတၱဳေတြက အစမတူဘူးေလ...Stock က Stainless Steel ေပမယ့္ ဟိုက လာတာ Titanium တို႔ Carbon Fiber တို႔နဲ႔လာတာေလ...
ဥပမာ WR250R ရဲ႕ Stock Exhaust က $200, $250 ျမန္မာေငြ ၂ႏွစ္သိန္းခြဲေလာက္႐ွိေပမယ့္...
Akrapovic ရဲ႕ Exhaust ေတြက $300 ကေန $600 ျမန္မာေငြ ၆သိန္းေလာက္ အထိ႐ွိႏိုင္ပါတယ္...တေလာက Biker တစ္ေယာက္ေမးတယ္...သူရဲ႕ ဘီး မွာ Power Exhaust တပ္ခ်င္လို႔ပါတဲ့...ဘီးကို ၾကည့္လိုက္ေတာ့ WR250X ေဂြပု အရပ္အေခၚေပါ့,အနည္းဆံုး ၄၀ ,၅၀ ေလာက္တန္တဲ့ဘီး...Power Exhaust တပ္ခ်င္လို႔ပါ အခုအသံထြက္ကို မႀကိဳက္ဘူး တဲ့...အဲ့ဒါနဲ႔ Akrapovic, Yoshimura, FMF တို႔ သံုးပါလားဆိုၿပီး အၾကံေပးရတယ္...
ေစ်းကေရာဆိုေတာ့ Slip On ကိုပဲ ၄ သိန္း ၅ သိန္း ေလာက္႐ွိႏိုင္တယ္လို႔ ေျပာလိုက္ေတာ့ ေစ်းႀကီးတယ္ တဲ့ ၆ေသာင္း တစ္သိန္းတန္ေလာက္မ႐ွိ ဘူးလား တဲ့...အဲ့လိုဆိုေတာ့ အဲ့ေလာက္ပဲမွန္းထားရင္ မတပ္နဲ႔ေတာ့ အကို
လို႔ေျပာရတယ္...ဟုတ္တယ္ေလ မိမိရဲ႕ဘီး အင္ဂ်င္ေတာင္ ထိခိုက္သြား ႏိုင္တယ္...ဒီအတိုင္းေလးက ပိုေတာင္ေကာင္းေသးတယ္...သူ႔ရဲ႕ Stock Exhaust က Performance နဲ႔ Emissions ေတြအတြက္ အခ်ိဳးညီေအာင္လုပ္ ထားၿပီးသားေလ...အဲ့ဒါေၾကာင့္ သူ႔ထက္ေကာင္းတဲ့ Performance Parts ေတြဝယ္ခ်င္ရင္ေတာ့ သူက Certified ေပးထားတဲ့ Parts Makers ေတြကို ပဲေရြးခ်ယ္ရမွာ...ဥပမာ Akrapovic ဆိုရင္ သူ႔ရဲ႕ site ထဲဝင္ၾကည့္လိုက္ Yamaha WR250X ေမာ္ဒယ္ဘယ္ေလာက္အတြက္ Exhaust ဆိုၿပီး ႐ွိတယ္
Code No ေတြနဲ႔ Performence ဘယ္ေလာက္တက္လာလဲဆိုတာလည္း ေရးထားၿပီးသား...ဒါမွ မဟုတ္ Yoshimura, Two Brothers တစ္ခုခုေပါ့... ဝင္ၾကည့္လိုက္ရင္ ေတြ႔ပါလိမ့္မယ္...သက္ဆိုင္ရာ ဆိုင္ကယ္ ကုမၸဏီ ေတြ က Approved လုပ္ၿပီးသား Products ေတြပဲ...ဒီလို Products မ်ိဳးပဲေရြးခ်ယ္ သင့္တယ္...မိမိဘီးက အေကာင္းစားႀကီးကိုဗ်...ဒါမွမဟုတ္ဘီးက ၁၀သိန္း သိန္း ၂၀ ေလာက္တန္တဲ့ဘီးဆိုရင္ China Made ၁သိန္းတန္ Exhaust ေလး တပ္တာ ကိစၥမ႐ွိဘူးေလ...
9...ေနာက္တစ္ခုက ဆိုင္ရာဆိုင္ရာ Makers ေတြရဲ႕ site ေတြထဲ ေသခ်ာဝင္ ၾကည့္ပါ...မိမိဘီးအတြက္ ဘယ္ Exhaust , Code No, Product No က ဘယ္ေလာက္ဆိုၿပီး မွတ္ထားပါ...အဲ့ဒါကိုပဲဝယ္ပါ...အျပင္ဆိုင္မွာေပါ့
ဒါမွမဟုတ္ ဆိုင္ေရာက္မွ ေရြးမယ္ ဆိုၿပီး သြားေရာ...ဟိုေရာက္မွ WR250R အတြက္ Exhaust ေလးလိုခ်င္လို႔ပါဆိုရင္...ရပါတယ္ အကို ဒီေကာင္က CRF250L မွာ တပ္တာ WR မွာလည္းတပ္လို႔ရတယ္ဆိုရင္ ေသၿပီပဲေလ... ဒီေကာင္က FZ မွာ တပ္တာ CBR150R မွာလည္းတပ္လို႔ရတယ္ ဆိုရင္ ဟုတ္ကဲ့ ေသၿပီပဲေလ...ေျပာခ်င္တာက Makers ေတြက ထုတ္လိုက္ ကတည္းက ဘယ္ဆိုင္ကယ္ ဘယ္ေမာ္ဒယ္အတြက္ဆုိၿပီး ေသခ်ာစမ္းသပ္ Test လုပ္ၿပီးမွ ထုတ္ၾကတာ...ဒီေမာ္ဒယ္က ေကာင္ကို ဟိုေမာ္ဒယ္မွာ သြားတပ္လို႔မရဘူးဗ်...တပ္လို႔ေတာ့ရတယ္ေလ ဟိုဟာေလး နည္းနည္းေျပာင္း ဟိုမူလီေလး ဒီမူလီေလး ဝါ႐ွာေလးခံ တပ္လို႔ေတာ့ရတာပဲေလ... ဒါေပမယ့္ သူ႔အတြက္ ထုတ္ထားတာမွ မဟုတ္တာ Exhaust Gas flow ဒီဇိုင္းမွ မတူညီၾကတာ တပ္လိုက္ရင္ အင္ဂ်င္နာသြားႏိုင္တယ္ေလ... ကမၻာေပၚမွာေတာ့ Aftermarket Exhausts Brands ေတြ 200 ေက်ာ္ေလာက္႐ွိၾက ပါတယ္...အဲ့ထဲကမွ ဆိုင္ကယ္ Markers ေတြရဲ႕ Recommend အျပည့္အဝရၿပီး နာမည္ႀကီးၾကတဲ့ Brands ေတြကေတာ့ ေအာက္ပါအတိုင္းပါပဲ...နာမည္အႀကီး ဆံုးကို အစဥ္လိုက္ေရထားပါတယ္...

1. Akrapovic (Slovenia) နာမည္အႀကီးဆံုး အေကာင္းဆံုးပါ... 
    Moto GP မွာ Yamaha အပါအဝင္   ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားသံုးၾကပါတယ္...

2...SC Project (Italy) Moto GP 2 နဲ႔ Moto GP 3 မွာ သံုးၾကပါတယ္...
3...Yoshimura (Japan) ဂ်ပန္စာေရးထားရင္ ဂ်ပန္စက္႐ုံကထုတ္တာပါ...

     Yoshimura R & D of America (USA) Made in USA လို႔ေရးထားပါတယ္...
     USA မွာ႐ွိတဲ့ စက္႐ုံကထုုတ္တာပါ...

4...LeoVince (Italy) TT race , Isle of Man ၿပိဳင္ပြဲေတြမွာသံုးၾကပါတယ္...

5...Termignoni (Italy) Moto GP Honda RC 213V မွာသံုးပါတယ္...

6...FMF Racing (USA) Offroad Dirt Bikes ေတြအတြက္ နာမည္အႀကီးဆံုးပါ...

7...Arrow (Italy)

8...Two Brothers Racing (USA)

9...Scorpion (UK)
10...IXIL (Spain)
11...HP Course (Italy)
12...Tiforce (Japan)
13...Blueflame Performance (UK) CB400SF အတြက္နာမည္ႀကီးပါတယ္...
14...Graves Motorsports (USA) 

V Twin Cruisers ေတြအတြက္
1...Vance & Hines (USA) Harley Davidson အတြက္နာမည္ႀကီးပါ...
2...Cobra USA (USA)
3...Eagle Exhaust (Germany)
4...Cobra Exhaust (Germany)
5...Bassani (USA) 2005 မွစတင္တဲ့ ကုမၸဏီပါ...ဒါေပမယ့္ အရည္အေသြးေၾကာင့္ အခ်ိန္တိုအတြင္း ေအာင္ျမင္လာပါတယ္...Harley Davidson, Honda Goldwing အပါအဝင္ ,Victory ဆိုင္ကယ္ေတြအတြက္ အေကာင္းဆံုး Exhausts ေတြထုတ္ေပးႏိုင္ပါတယ္...

......................................အားလံုးပဲဆိုင္ကယ္ဗဟုသုတေတြနဲ႔ျပည့္ဝၾကပါေစ.........................................
............................................Sharing knowledge is developing mankind................................................
.............................................................By Lawrence Peace.................................................................
 
Top