ျမန္မာႏိုင္ငံမွာေတာ့ CB400SF ဟာ Super Four ဆိုၿပီး နာမည္ႀကီးပါတယ္။  Super Four လို႔ဆိုလိုက္တာနဲ႔ ျမန္မာႏိုင္ငံဆိုင္ကယ္အသိုင္းအဝိုင္းမွာ မသိသူ မ႐ွိသေလာက္ လူသိမ်ားလွပါတယ္။ Classic ဒီဇိုင္း ေ႐ွ႕မီးဝိုင္းႀကီး ၊ စက္ဝိုင္းပံု  ဒိုင္ခြက္ ႏွစ္ခု၊ အင္ဂ်င္အေ႐ွ႕ဘက္က Radiator အျပားႀကီး၊ ၎ရဲ႕ေအာက္က Exhaust Header Pipe ေလးခု၊ ေနာက္ဘီးရဲ႕ညာဘက္ျခမ္းက Exhaust Muffler ေျပာင္းႀကီး၊ အေနာက္က Gas အိုးပါတဲ့ Shock Absorber Suspensions ႏွစ္ခု  ဒါေတြဟာ Super Four ရဲ႕ အမွတ္အသားေတြျဖစ္ၿပီး ၾကည့္လိုက္တာနဲ႔ ထင္သာ
ျမင္သာ႐ွိလွပါတယ္။ Super Four ဟာ Standard Seating Position ႐ွိတဲ့ Naked Bike ဂ်ပန္ျပည္တြင္းသံုး ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္တစ္စီးျဖစ္ၿပီး Inline 4 Cylinders ရဲ႕ Performance , High Revving အရသာကို ခံစားေစႏိုင္ဖို႔ Displacement အနည္းဆံုးျဖင့္ လက္႐ွိထုတ္လုပ္ေနတဲ့ ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္ တစ္စီးပဲျဖစ္ပါ တယ္။ 399cc, Inline 4 Cylinders, Liquid Cooled, DOHC 4 Valves per Cylinder, ဂီယာ ၆ ခ်က္နဲ႔ Super Four ဟာ လက္႐ွိ ထုတ္လုပ္လွ်က္႐ွိတဲ့ Inline 4 Cylinders အင္ဂ်င္တပ္ ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္ေတြထဲမွာေတာ့ Displacement အနည္းဆံုးပဲျဖစ္ပါတယ္။ Honda ကုမၸဏီမွ အရင္ကေတာ့ Inline 4 Cylinders, 250cc အင္ဂ်င္တပ္ Hornet 250 ေခၚ CB250F ကို ထုတ္ခဲ့ပါေသးတယ္။1996 ကေန 2007 ခုႏွစ္အထိပဲ ထုတ္ခဲ့ၿပီး ေနာက္ထပ္ မထုတ္ေတာ့ပါဘူး။ Multi Cylinders, High Revving လည္ပတ္ႏႈန္းျမင့္လွတဲ့ အင္ဂ်င္ေတြကိုထုတ္လုပ္ရာ မွာ Honda က နာမည္ႀကီးလွပါတယ္။

 Moto GP ၿပိဳင္ပြဲအတြက္ Inline 6 Cylinders, 250cc, ဂီယာ 7 ခ်က္ အင္ဂ်င္တပ္ RC166 ကို 1966 ခုႏွစ္မွာ ထုတ္လုပ္ခဲ့ပါေသးတယ္။ Dry Weight 112 kg ႐ွိကာ အလြန္တရာေပါ့ပါးလွၿပီး 60 HP ကို 18000 RPM မွာထုတ္ေပးႏိုင္ပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ CB series ေတြကို Honda က 1965 ခုႏွစ္မွာ စၿပီးထုတ္လုပ္ခဲ့တာ ပါ။ CB series ေတြထဲမွာ Single Cylinder, Twin Cylinders, Inline 4 Cylinders, Inline 6 Cylinders ေတြအထိထုတ္လုပ္ခဲ့ၿပီး Super Four 400cc series ဟာ 1988 မွ 1991 အထိထုတ္လုပ္ခဲ့တဲ့ CB-1 ေခၚ CB400F က ဆင္းသက္လာတာ လို႔ေျပာလို႔ရပါတယ္။ Official Name အရ CB400 Super Four လို႔ေခၚတဲ့ SuperFour ေတြကို 1992 ခုႏွစ္မွ စတင္ၿပီး ယခုထိတိုင္ေအာင္ထုတ္လုပ္လွ်က္႐ွိပါ တယ္။ စတင္ထုတ္လုပ္တဲ့အခါက Japan ျပည္တြင္းေစ်းကြက္အတြက္ သီးသန္႔ ထုတ္လုပ္ခဲ့ေပမယ့္ 2008 မွစတင္ၿပီး Australia ႏိုင္ငံႏွင့္ New Zealand ႏိုင္ငံမ်ား သို႔ LAMS ေခၚ Learner Approved Motorcycle Scheme အေမာင္းသင္ ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္ မ်ားအျဖစ္ ယခုထိတိုင္ တင္ပို႔လွ်က္႐ွိပါတယ္။ Super Four ရဲ႕ အဓိကအခ်က္အလက္မ်ားကေတာ့ Inline 4 Cylinders, 399cc, Liquid Cooled, Bore 55 mm × Stroke 42 mm , Compression Ratio 11.3:1, DOHC 16 Valves, 6 Speeds, Wet Multiplate Clutch, Chain Drive, Front Suspension 41mm Showa Telescope Fork, Rear Suspension Twin Remote Reservoir Showa Shock, Front tyre 120/60-ZR17, Rear tyre 160/60-ZR17, ဆီတိုင္ကီက 18 လီတာဆန္႔ၿပီး Fuel အျပည့္အေျခအေနမွာ 440 lbs ေလးလံပါတယ္။ 


1992 မွ 2007 အထိ Constant Velocity Carburetor ေလးလံုးတြဲနဲ႔ျဖစ္ၿပီး 2008 မွ ယခုထိ တိုင္ PGM-FI နဲ႔ျဖစ္ပါတယ္။ Performance ေတြကေတာ့ 10500 RPM မွာ 53 HP ထြက္ၿပီး 9500 RPM မွာ 28 ft lbs Torque အား ထုတ္ေပးႏိုင္ပါတယ္။ CB400SF မွာ လူငယ္ေတြစီးႏိုင္ဖို႔ Restriction လုပ္ထားတဲ့ Version တစ္မ်ိဳးလည္း႐ွိပါ တယ္။ Ignition Timing ကို Restriction လုပ္ ကန္႔သက္ထားၿပီး 30 HP ပဲထြက္ပါ တယ္။ ဂ်ပန္မွာ ေက်ာင္းသားလူငယ္ေတြအစီးမ်ားတဲ့အတြက္ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ေတာ့ ေက်ာင္းသားဘီး လို႔ေခၚၾကပါတယ္။ ဂ်ပန္က ျပင္ပကိုထုတ္မေရာင္းတဲ့ အတြက္ တျခားႏိုင္ငံေတြက Grey Bike လို႔ေခၚၾကပါတယ္။ CB400SF မွာ ထူျခားတာ တစ္ခု႐ွိပါတယ္၊ အဲ့ဒါကေတာ့ VVT ေခၚ Variable Valve Timing ပါလာတာပါ။ ဒါေပမယ့္ ေမာ္ေတာ္ကားေတြမွာပါလာတဲ့ VVT မ်ိဳး မဟုတ္ပါဘူး။ဥပမာ Toyota ရဲ႕ VVTi ဆိုတာ Variable Valve Timing with Intelligence ျဖစ္ၿပီး သက္မွတ္ထားတဲ့ RPM အျမင့္ေရာက္လာရင္ Intake valves ေတြဟာ ပထမပြင့္ေနတဲ့အခ်ိန္ထက္ပိုၾကာၿပီး ပြင့္ၾကပါတယ္။ Valve ကို ဖြင့္ ပိတ္လုပ္ ထိေတြ႔တဲ့ Cam Lube Area သို႔မဟုတ္ Cam Lube အ႐ွည္ကို ေျပာင္းလဲ ၿပီး Valve ေတြရဲ႕ Over Lap Time ေခၚ Intake နဲ႔ Exhaust Valves ေတြရဲ႕ အဖြင့္ အပိတ္အခ်ိန္ကို ၾကာေစတာပါ။ Cam Lube Area က်ယ္ေတာ့ Valve တံရဲ႕ဖင္ ကိုထိေတြ႔မႈၾကာေစၿပီး Valve ပြင့္ေနတဲ့အခ်ိန္ကိုပိုၿပီးၾကာေစပါတယ္။ တခ်ိဳ႕ ကား ေတြမွာေတာ့ နည္းနည္း႐ွည္တဲ့ Cam Lube ကိုေျပာင္းသံုးေစၿပီး Valve တိုင္ ရဲ႕ဖင္ကို ပိုၿပီးဖိခ်သလိုျဖစ္ၿပီး Valve က Cylinder အတြင္းထဲထိ ပိုပြင့္တာပါ။
Honda ေမာ္ေတာ္ကားေတြမွာ VTEC လို႔ေခၚၾကပါတယ္။ Toyota ရဲ႕ VVTi ကေတာ့ Intake valves တစ္မ်ိဳးတည္းကိုပဲ ထိန္းခ်ဳပ္ၿပီး ေနာက္ပိုင္းထြက္လာတဲ့ Dual VVTi နဲ့ Valvematic ဆိုတာကေတာ့ Intake ေရာ Exhaust valves ေတြကိုပါ ထိန္းခ်ဳပ္တာကိုေျပာတာပါ။ Valves ေတြဟာ အကြာအေဝပံုေသပဲ အပိတ္ အဖြင့္ လုပ္ေနတဲ့အခါမွာ Low RPM မွာ ဘာမွမသိသာေပမယ့္ High RPM ကို ေရာက္လာရင္ေတာ့ အရမ္းျမန္လာတဲ့အတြက္ Valves ေတြရဲ႕ ပံုမွန္ အဖြင့္ အပိတ္ အကြာအေဝးေတြဟာ Exhaust ေငြ႔ေတြနဲ႔ Intake ေလေတြကို စီးဆင္းႏိုင္ ေစဖို႔ အခ်ိန္လံုလံုေလာက္ေလာက္မေပးႏိုင္ေတာ့ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ VVT ေတြ သံုးၿပီး High RPM မွာ performance ေတြတက္ေအာင္ လုပ္ၾကရပါတယ္။ အက်ိဳး ရလဒ္ကေတာ့ VVT အလုပ္မလုပ္ခင္ Low RPM မွာ ဆီစားသက္သာ ေစၿပီးVVT အလုပ္လုပ္တဲ့ High RPM မွာ HP နဲ႔ Torque ပါတက္လာၿပီး Performance
ေကာင္းလာေစပါတယ္။Honda CB400SF မွာေတာ့ Hyper V tec လို႔ေခၚၿပီး သူ႔အလုပ္လုပ္ပံုကေတာ့ ပထမစက္ႏိႈးၿပီးေမာင္းလိုက္တာနဲ႔ Cylinder တစ္လံုးမွာ valves 2လံုးပဲ အရင္ အလုပ္လုပ္ပါတယ္။ Intake နဲ႔ Exhaust valve တစ္လံုးဆီေပါ့။ Primary valves ေတြလို႔ေခၚပါတယ္။ Cylinder 4 လံုး႐ွိေတာ့ Valve 8 လံုးပဲ စုစုေပါင္း အလုပ္လုပ္ပါတယ္။ ေမာင္းေနရင္းနဲ႔ RPM 6300 ဒါမွမဟုတ္ RPM 6750 ေရာက္ရင္ေတာ့ေနာက္ထပ္ ၿငိမ္ေနတဲ့ Secondary valves ေတြက အလုပ္လုပ္ပါတယ္။ အဲ့ခါ က်ေတာ့ Cylinder တစ္လံုးမွာ valves 4 လံုးလံုး အလုပ္လုပ္ေတာ့ အားလံုး Valves 16 လံုးလံုးအလုပ္လုပ္ပါၿပီး။ အဲ့ခါက် အသံလည္းေျပာင္းသြားသလို အ႐ွိန္လည္း ေဆာင့္တက္လာပါတယ္။ ေမာင္းေနရင္းနဲ႔ feeling အရ ခံစား သိ႐ွိ ႏိုင္ပါတယ္။ ဒါကို ဒီမွာေတာ့ ပစ္ကပ္ပြင့္တယ္လို႔ ေျပာၾကပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ Hyper V tec engaged ျဖစ္သြားတယ္ V tec အလုပ္လုပ္တယ္လို႔ ေျပာလို႔ရပါတယ္။ Secondary Valves ေတြဟာ Oil Pressure နဲ႔ အလုပ္လုပ္တာပါ။
ပံုမွာ အတိုင္းပဲ Oil Pressure က Valve တံရဲ႕ ဖင္မွာ႐ွိတဲ့ ပင္ေလးကို တြန္းလိုက္ၿပီး ပင္ေလးက Valve တံဖင္နဲ႔ Cam Lube ၾကားဝင္ေရာက္ၿပီး Cam Lube ကပင္ေလးကိုဖိခ် ပင္က တစ္ဆင့္ Valve တံဖင္ကိုဖိခ်ၿပီး Valve ေတြကိုပြင့္ေစပါတယ္။ အဲ့ဒါေၾကာင့္ V tec ပါလာတဲ့ 1999 ကေန ယခုလက္႐ွိ CB400SF ေတြကိုSythetic Engine Oil 10W40 သို႔ 10W50 ပဲအသံုးျပဳသင့္ပါတယ္။ Oil က သိပ္ပ်စ္ေနလို႔မေကာင္းပါဘူး။ V tec မပါတဲ့ 1992 to 1998 ဘီးေတြကေတာ့ 20W50 Oil ေတြ သံုးလို႔ရပါတယ္။ Secondary valves ေတြက ကပ္ေနလို႔ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ CDI မေကာင္းလို႔ Signal မရလို႔ပဲျဖစ္ျဖစ္V tec အလုပ္မလုပ္ရင္ေတာ့ မပြင့္ဘူးလို႔ေျပာၾကပါတယ္။


Honda ရဲ႕ Hyper V tec System ကို ဥေရာပနဲ႔ အေမရိကားကို အဓိကျဖန္႔ခ်ီခဲ့တဲ့VFR800 ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္ မွာလည္း အသံုးျပဳခဲ့ၾကပါေသးတယ္။ VFR800ဟာ Touring Sport Bike အမ်ိဳးအစားျဖစ္ၿပီး Valves 16 လံုး Full Time အလုပ္မလုပ္တဲ့အတြက္ Performance ကိုဦးစားေပးလွတဲ့ ဥေရာပနဲ႔ အေမရိကန္လူမ်ိဳးမ်ားကေတာ့ မႀကိဳက္ၾကပါဘူး။ CB400SF ေတြမွာ Hyper V tec တပ္ဆင္ရျခင္းအေၾကာင္းရင္းကေတာ့ လမ္းေတြၾကပ္ ယဥ္ေတြၾကပ္လွတဲ့ Japan ႏိုင္ငံရဲ႕လမ္းေတြမွာ Fuel Consumption ေကာင္းစြာ ဆီစားသက္သာစြာနဲ႔ ေမာင္းႏွင္
ႏိုင္ေစဖို႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ Low to Mid RPM ေတြမွာ Cylinder 1 လံုးမွာ Valves 2 လံုးစီ စုစုေပါင္း Valves 8 လံုးပဲအလုပ္လုပ္တဲ့အတြက္ ပါဝါကိုကန္႔သက္ထားသလိုျဖစ္ၿပီး ဆီစားသက္သာေစပါတယ္။ အဲ့ဒါေၾကာင့္ Super Four ရဲ႕ Hyper V tec စနစ္ဟာ Performance ကိုပိုေကာင္းေအာင္လုပ္ေပးတာမဟုတ္ပဲ Low to Mid RPM ေတြမွာ ဆီစားသက္သာေစၿပီး ပါဝါကိုကန္႔သက္ထားတဲ့အတြက္လည္း ယဥ္ေတြ႐ႈပ္ေထြးလွတဲ့ ၿမိဳ႕တြင္းလမ္းေတြမွာဘီးကိုေကာင္းေကာင္းထိန္းေက်ာင္းေစႏိုင္တာေပါ့။ ဒါေပမယ့္ Ducati ရဲ႕ 2015 ေမာ္ဒယ္ Multistrada 1200 မွာ ပါလာတဲ့ VVT ဟာ Super Four Hyper V tec နဲ႔မတူပါဘူး၊ကားေတြရဲ႕ VVTiနဲ႔တူပါတယ္။ Full time 16 Valves အလုပ္လုပ္ၿပီး High RPM မွာ Valves ေတြ ပိုၿပီးပြင့္ၾကပါတယ္။ Ducati ဟာ အင္ဂ်င္ထဲမွာ Valves ကို ဘယ္လို VVT စနစ္မ်ိဳးနဲ႔ေမာင္းတယ္ဆိုတာ အေသးစိတ္မေျပာျပေပမယ့္ Animation Video ထဲမွာ
ေတာ့ Valves ေတြဟာ အခ်ိန္ၾကာၾကာပိုပြင့္တာကိုေတြ႔ရပါတယ္။ ထားပါေတာ့ ဒါကေတာ့ Ducati ရဲ႕ VVT အေၾကာင္း ဗဟုသုတေပါ့။ အဲ့ဒါေၾကာင့္ Hyper V tec နဲ႔ ပါဝါကို ကန္႔သက္ထားတဲ့ Super Four ကို Performance ေကာင္းေကာင္းလို ခ်င္တဲ့ အေတြ႔အၾကံဳ႐ွိၿပီးသား Advance Level ဆိုင္ကယ္သမားမ်ား ကေတာ့ မႀကိဳက္ၾကပါဘူး။ 

CB400SF, 1992 ကေန 1998 အထိ V tec ပါမလာပါဘူး။ Full time 16 valves လံုး အလုပ္လုပ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အဲ့ဘီးေတြက အရမ္းပြင့္ၾကတာပါ။ 0 to 60 mph ကို 5 sec နဲ႔ အေရာက္တင္ႏိုင္ပါတယ္။ V tec ပါလာတဲ့ 1999 နဲ႔ ေနာက္ပိုင္း Super Four ေတြက 0 to 60 mph ေရာက္ဖို႔ 5.8 sec ၾကာပါတယ္။CB400SF ရဲ႕ Frame No. နဲ႔ ေမာ္ဒယ္ေတြကိုၾကည့္မယ္ဆိုရင္ေတာ့... CB400SF (Frame No. NC31) 1992,1993,1994 ပထမဦးဆံုး Super Four ေမာ္ဒယ္ေတြျဖစ္ၾကပါတယ္။ 1992 ေမာ္ဒယ္မွာ အရင္က CBR400RR မွာအသံုးျပဳခဲ့တဲ့ Gear ျဖင့္ေမာင္းႏွင္ၿပီး Valves ေတြကို အလုပ္လုပ္ေစတဲ့ Gear Cam စနစ္ကို ျဖဳတ္ခ်ခဲ့ၿပီး Chain Drive Valves Cams မ်ားျဖင့္ အစားထိုးခဲ့ၾကပါတယ္။ အသံဆူညံမႈေလ်ာ့က်သြားၿပီး Red Line RPM ကို 12500 အထိရ႐ွိေစပါတယ္။ Carburetor ေတြကို အင္ဂ်င္ရဲ႕ အေနာက္ဖက္ မွ တပ္ဆင္ထား႐ွိၿပီး CV ေခၚ Constant Velocity Carburetor ေလးလံုးတြဲကို အသံုး ျပဳထားပါတယ္။ 1994 ေမာ္ဒယ္မွစၿပီး Combustion Chamber ကို တဲအမိုးပံုစံ Pent-Roof Combustion Chamber ျဖင့္ အစားထိုးခဲ့ၾကၿပီး Performance တက္လာေအာင္ လုပ္ခဲ့ၾကပါ တယ္။


CB400SF Version R, Special Edition (NC31)
1995,1996,1997,1998,1999 Version R မွာ ေ႐ွ႕မီးႀကီးကို Fairing Cover အိမ္ေလးနဲ႔တည္ေဆာက္ထားၿပီး ေလးေထာင့္ပံုမီးႀကီးျဖစ္ပါတယ္။ 1995 Version R ကို PGM-Fi ေခၚ Honda ရဲ႕ Programmed Fuel Injection System ျဖင့္ထုတ္ခဲ့ၿပီး Special Edition ျဖစ္ကာ အလြန္႐ွားပါးပါတယ္။ ပံုမွန္ CB400SF ရဲ႕ အေနာက္ Sprocket က 42T ပဲျဖစ္ေပမယ့္ Version R ေတြမွာေတာ့ 45T ကိုတပ္ဆင္ထားပါတယ္။ PGM-Fi မပါတဲ့ Carburetor Version နဲ႔ Version R ကိုေတာ့ အမ်ားအျပားေတြ႕ျမင္ႏိုင္ပါတယ္။


CB400SF Version S (NC31)
1996,1997,1998,1999 Brembo Brakes, Showa Suspensions ေတြတပ္ဆင္ထားပါတယ္။ Carburetor ထဲကိုသြားတဲ့ ေလလမ္းေၾကာင္းေတြကို အဆင့္ျမင့္ထားၿပီး Exhaust Muffler အတြင္းက ဖဲြ႔စည္းတည္ေဆာက္ပံု ေျပာင္းလဲလိုက္ပါတယ္။ ့ု1998 မွာ Honda ရဲ႕ ႏွစ္ 50 ေျမာက္အထူးထုတ္အျဖစ္ Version S 50th Anniversary Edition ကို ထုတ္ခဲ့ပါေသးတယ္။ စုစုေပါင္းစီးေရ 500 သာ ထုတ္လုပ္ခဲ့ၿပီး အျဖဴေရာင္ ေအာက္ခံနဲ႔ျဖစ္ကာ ဆီတိုင္ကီ အေပၚမွာ အနီေရာင္အစင္းနဲ႔ျဖစ္ပါတယ္။


 CB400SF (NC31)
1995,1996,1997,1998,1999
Version S မဟုတ္တဲ့ 1995 to 1999 ႐ုိး႐ိုး ေမာ္ဒယ္ေတြကေတာ့ Nissin Brakes ေတြပဲတပ္ဆင္ထားပါတယ္။
CB400SF (NC39) 1999,2000,2001 Hyper V tec ပထမဦးဆံုး ပါလာပါတယ္။ ဂီယာ အားလံုး 6750 RPM မွာ V tec အလုပ္လုပ္ပါတယ္။ 1999 မွာေတာ့ ေ႐ွ့ေလကာ Fairing ပါလာတဲ့ Version တစ္မ်ိဳးျဖစ္တဲ့ CB400 Super Bol d'Or ကို စတင္ထုတ္ခဲ့ပါတယ္။ ခရီးေဝးကို သက္ေတာင့္သက္သာ ေမာင္းႏွင္ႏိုင္ဖို႔ ရည္ရြယ္ထုတ္လုပ္ခဲ့တာပါ။ Bol d'Or ဆိုတာက ျပင္သစ္စကား လံုးျဖစ္ၿပီး Riders ၃ ေယာက္ျဖင့္ 24 နာရီၿပိဳင္ေမာင္းရေသာ ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္ ၿပိဳင္ပြဲကို ေခၚဆိုျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ 24 Hour Enduro Motorcycle Race ျဖစ္ၿပီး Moto GP လို ၿပိဳင္ကြင္းထဲမွာ Super Bike မ်ားျဖင့္ ပတ္ေမာင္းၿပီး ယွဥ္ၿပိဳင္ရပါတယ္။ 2000 ခုႏွစ္မွာစၿပီး HISS ေခၚ Honda Ignition Security System ပါလာပါတယ္။ ေသာ့တံမွာ Sensor ပါလာၿပီး သူ႔ရဲ႕ေသာ့မွန္မွ အလုပ္လုပ္ပါ တယ္။ Hot Wire ေခၚ Battery ကို ေ႐ွာ့႐ိုက္ စက္ႏိုးၿပီး ခိုးယူလို႔ မရေအာင္ ကာ ကြယ္ထားတာပါ။


CB400SF (NC39)
Hyper V tec Spec II
2002,2003, ဂီယာအားလံုး 6300 RPM မွာ V tec အလုပ္လုပ္ပါတယ္။ 1992 မွ 2003 ခုႏွစ္အထိ CB400SF ေတြအားလံုး Rear Fairing အေနာက္ကာဗာမွာ အရပ္အေခၚ ဖင္လံုး နဲ႔ျဖစ္ပါတယ္။

CB400SF (NC39)
Hyper V tec Spec III
2004,2005,2006,2007
ဂီယာ 1 ကေန ဂီယာ 5 အထိ 6300 RPM မွာ  ဂီယာ 6 မွာေတာ့ 6750 RPM မွာ V tec စတင္အလုပ္လုပ္ၾကပါတယ္။ 2004 ခုႏွစ္မွစတင္ကာ Exhaust Muffler အတြင္းမွာ အသံတိုးေစဖို႔ Fiber Glass ျဖင့္ျပဳလုပ္ထားတဲ့ အပူဒဏ္ခံႏိုင္တဲ့ သိုးေမႊးအလိပ္ေတြထည့္ထားပါတယ္။ေနာက္ဖင္ထိုင္ခံုမွာ အရပ္အေခၚဖင္ျပားျဖစ္သြားၿပီး လက္ကိုင္တန္းေလးပါဝင္လာပါတယ္။ဆီ တိုင္ကီ ကို အနည္းငယ္ျပဳျပင္ထားၿပီး အေနာက္မီးက LED နဲ႔ျဖစ္လာပါတယ္။ 


CB400SF (NC42)
Hyper V tec Revo 2008 မွ ယခုလက္႐ွိထိ PGM-Fi နဲ႔ျဖစ္လာၿပီး V tec အလုပ္လုပ္ပံုက Spec III နဲ႔အတူတူပဲျဖစ္ပါတယ္။ Idle Air Control Valve သီးသန္႔ပါ႐ွိလာၿပီး အင္ဂ်င္ကို Idle speed မွာ Main Air
Control Valve ကိုမသံုးပဲ Control Valve အေသးေလးကို သီးသန္႔သံုးပါတယ္။ Control Valve ေလးကို Servo Motor ေလးျဖင့္ေမာင္းႏွင္ၿပီး အက်ိဳးရလဒ္ကေတာ့ ဆီစားအလြန္သက္သာၿပီး Idle မွာ အင္ဂ်င္က အလြန္ Smooth ျဖစ္တာပါ။ABS Version လည္းဝယ္လို႔ရပါတယ္။ 2014 မွာေတာ့ ဒိုင္ခြက္အလယ္ မွာ LCD Screen ႀကီးပါလာၿပီး Gear Position Indicator ပါလာပါတယ္။လက္ကိုင္ ႏွစ္ဖက္အတြက္ အပူေပးစနစ္ပါလာၿပီး အေနာက္ထိုင္ခံုက လက္ကိုင္ကလည္း ဘယ္ညာ ႏွစ္ခုပါလာပါတယ္။ 2015 ေမာ္ဒယ္မွာေတာ့ ABS က Standard အျဖစ္ ပါဝင္လာပါတယ္။ 


CB400SF ရဲ႕ ေနာင္ေတာ္ႀကီး CB1300SF လည္း႐ွိပါေသးတယ္။ လက္႐ွိလည္း ထုတ္လုပ္ေနပါတယ္။ သူကေတာ့ Hyper V tec မပါပါဘူး။ 16 Valves အားလံုး Full Time အလုပ္လုပ္ပါတယ္။ အရင္က CB400SF ရဲ႕ၿပိဳင္ဘက္ေတြအျဖစ္ Yamaha XJR400 နဲ႔ Suzuki Bandit 400 (GSF400) တို႔႐ွိခဲ့ၾကၿပီး အားလံုး Inline 4 Cylinders, 399cc ေတြျဖစ္ၾကပါတယ္။ Yamaha XJR400 က 1990 ကေန 2007 အထိထုတ္ခဲ့ၿပီး ဖ်က္သိမ္းခဲ့ပါတယ္။ Suzuki Bandit 400 ကေတာ့ 1989 ကေန 1997 အထိပဲ ထုတ္လုပ္ခဲ့ၾကပါတယ္။ အဲ့ဒါေၾကာင့္ CB400SF ဟာ 400cc Inline 4 Cylinders အင္ဂ်င္တပ္ ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္ေတြထဲမွာေတာ့ ၿပိဳင္ဖက္မ႐ွိ သရဖူေဆာင္းလွ်က္႐ွိၿပီး ဂ်ပန္ျပည္တြင္းမွာ ေရာင္းအားအေကာင္းဆံုး ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္ တစ္စီးလည္းျဖစ္ပါတယ္။ CB400SF ေတြဟာ ဂ်ပန္ျပည္ တြင္းသံုး ဆိုင္ကယ္ေတြျဖစ္တဲ့အတြက္ Quality ကေတာ့ အျခား Exports တင္တဲ့ ဆိုင္ကယ္ေတြထက္ ပိုၿပီး အရည္အေသြးေကာင္းမြန္တာေတြ႔ရပါတယ္။

Japan Domestic ပစၥည္းျဖစ္တဲ့ အားေလ်ာ္စြာ Recondition ျပဳလုပ္ၿပီး တိုးတက္ခါစ Third Countries ေတြကို ျပန္လည္ေရာင္းခ်ႏိုင္ေစဖို႔ ရည္ရြယ္ခ်က္ေတြနဲ႔ တည္ေဆာက္ထားတဲ့အတြက္ အၾကမ္းပတမ္း ခံလွတာကိုေတြ႔ရပါတယ္။ အဲ့ဒါ ေၾကာင့္လည္း ျမန္မာႏိုင္ငံအပါအဝင္ အာ႐ွႏိုင္ငံေတြမွာ CB400SF ေမာ္ေတာ္
ဆိုင္ကယ္ေတြကို အမ်ားအျပား ေတြ႔ျမင္ၾကရတာျဖစ္ပါေၾကာင္း တင္ျပရင္း Honda ရဲ႕ ၿပိဳင္ဘက္မ႐ွိ CB400 Super Four အေၾကာင္းကို ဒီေနရာမွာပဲ နိဂံုး ခ်ဳပ္လိုက္ပါတယ္။

..................................အားလံုးပဲဆိုင္ကယ္ဗဟုသုတေတြနဲ႔ျပည့္ဝၾကပါေစ..............................
........................................Sharing knowledge is developing mankind......................................
........................................................By Lawrence Peace.......................................................

 
Top