DT200WR ကို 1991 ခုႏွစ္မွာ စတင္ထုတ္လုပ္ခဲ့ပါတယ္။ အဓိကရည္ရြယ္ခ်က္
ကေတာ့ ၿပိဳင္ဘီးသီးသန္႔ YZ 2 stroke ေတြရဲ႕တစ္ဆင့္နိမ့္ ေတာတြင္းလမ္း
ၾကမ္း လမ္းမေပၚေတြနဲ႔ တစ္ခါတစ္ရံ အေပ်ာ္တမ္းလမ္းၾကမ္းၿပိဳင္ပြဲေတြမွာ
အသံုးျပဳႏိုင္ေစဖို႔ပဲျဖစ္ပါတယ္။ Street Legal Dual Purpose လည္းျဖစ္ရမယ္
႐ုံးပိတ္ရက္ အေပ်ာ္တမ္း လမ္းၾကမ္းၿပိဳင္ပြဲေတြမွာလည္း ဝင္ၿပိဳင္ႏိုင္ရမယ္ စသျဖင့္
ရည္ရြယ္ခ်က္ေတြနဲ႔ Performance ေကာင္းေကာင္းေပးႏိုင္ၿပီး ေပါ့ပါးတဲ့ Dirt Bike အျဖစ္
ေစ်းကြက္လက္ဦးမႈရယူခ်င္တာလည္းပါပါတယ္။ 1988 မွာ စတင္ထုတ္လုပ္ခဲ့တဲ့
Frame No. 3ET, DT200R ရဲ႕ Frame ကိုအေျခခံၿပီး DT200WR ကိုတည္ေဆာက္ခဲ့တာပါ။
WR ဆိုတာက Wide Ratio ကိုရည္ၫႊန္းပါ တယ္၊ Gear Wide Ratio ေပါ့။ ဂီယာ တစ္ခုနဲ႔တစ္ခု
နည္းနည္း လွမ္းတာကိုေျပာတာပါ၊ ဥပမာ ဂီယာ နံပါတ္ ၃ ထည့္ၿပီး လီဗာနည္းနည္းၾကာၾကာဆြဲၿပီးမွ နံပါတ္ ၄ ထည့္ရတာေပါ့။ WR နာမည္ကိုေပးရျခင္းက အရင္ 200cc
ေမာ္ဒယ္ျဖစ္တဲ့ DT200R နဲ႔မတူပဲကြဲျပားေစခ်င္လို႔မဟုတ္ပါဘူး။ Motorcross ၿပိဳင္ဘီး
သီးသန္႔ YZ ေတြနဲ႔ မတူ ကြဲျပားျခားနားေစခ်င္လို႔ပါ။ DT200WR ရဲ့ Wide Ratio ဂီယာ ၆
ခ်က္ဟာ 3ET DT200R နဲ႔အေတာ္ေလးကိုဆင္တူပါတယ္။ Primary Reduction
နဲ႔ နံပါတ္ ၁ ပဲ အနည္းငယ္ျခားနားၾကၿပီး ၂, ၃, ၄, ၅, ၆ ေတြကေတာ့ Ratio ေတြ
တူညီမႈ႐ွိၾကပါတယ္။

1974 ခုႏွစ္မွာစတင္ထုတ္လုပ္ခဲ့တဲ့ YZ series ေတြကေတာ့ တကယ့္ကို ၿပိဳင္ဘီး
သီးသန္႔ေတြေပါ့။ လွ်ပ္စစ္နဲ႔ပတ္သတ္လို႔ Battery ေတာင္ပါမလာတဲ့ YZ 2 stroke
ဘီးေတြမွာ ေ႐ွ႕ ေနာက္မီး အခ်က္ျပမီး ေနာက္ၾကည့္မွန္ ဟြန္း Speedo
Meter ဒိုင္ခြက္ Side stand (ေဒါင့္) ေတြ တစ္ခုမွပါမလာပဲ 2 T Oil ေတာင္ Premix
စပ္ေပးရပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး ဂီယာေတြလည္း Closed Ratio ျဖစ္ၿပီး
၅ ခ်က္ပဲပါပါတယ္၊ ၁ နဲ႔ေမာင္း ၂ထိုး ခဏေလးအတြင္းမွာပဲ ၃ထိုး စသျဖင့္
ဂီယာေတြက အရမ္းနီးကပ္ၾကၿပီး Special တည္ေဆာက္ထားတဲ့ အနိမ့္အျမင့္
ကုန္းေတြနဲ႔ လမ္းၾကမ္းၿပိဳင္ပြဲလမ္းေၾကာင္းေတြအတြက္ပဲ အဓိကရည္ရြယ္ပါ
တယ္။ WR series ေတြကေတာ့ Street Legal ျဖစ္ၾကၿပီး Public လမ္းမေတြ
ေတာလမ္း Trials ၊ရြာလမ္း Country Sides ေတြမွာလည္း ေမာင္းလို႔ရေအာင္
Compression Ratio ကို အနည္းငယ္ႏွိမ့္၊ Wider Gear Ratio ထည့္ထားၾကတာ
ျဖစ္ပါတယ္။ အဲ့ဒါေၾကာင့္ DT200WR မွာ WR ဆိုတဲ့ အသံုးအႏႈန္းဟာ DT200R
နဲ႔ကြဲျပားေစခ်င္လို႔မဟုတ္ပဲ YZ ေတြနဲ႔ကြဲျပားေစခ်င္လို႔ပဲျဖစ္ပါတယ္။ 2 stroke
DT200WR ဟာ ယခု လက္႐ွိထုတ္လုပ္ေနတဲ့ 4 stroke, WR250F, WR450F,
WR250R, WR250X တို႔ရဲ႕ ပထမဦးဆံုး ေမာ္ဒယ္လို႔ေျပာလို႔ရပါတယ္။

DT200WR , 1st Generation
1991, 3XP1, Frame No. 3XP-000101 to 3XP-030000 (ခန္႔မွန္း)
1991 ခုႏွစ္မွာ ပထမမ်ိဳးဆက္ DT200WR ကို စတင္ထုတ္ခဲ့ၿပီး Model Code
ကေတာ့ 3XP1 ျဖစ္ပါတယ္။ 1988 မွစတင္ထုတ္ခဲ့တဲ့ 3ET, DT200R ရဲ႕ Semi
Double Cradle Frame ကိုပဲအေျခခံတည္ေဆာက္ထားပါတယ္။ သံမဏိ ပုခက္
တစ္ဝက္တစ္ပ်က္ ပံုစံျဖစ္ၿပီး ေနာက္ဘီးနဲ႔ဆက္သြယ္ထားတဲ့ Swingarm ကို
ေတာ့ ေပါ့ပါးၿပီးခိုင္ခံ့တဲ့ Aluminum နဲ႔ျပဳလုပ္ထားပါတယ္။ ေနာက္ Swingarm
ဟာ အရင္ DT125 ေတြလို Cast Iron မဟုတ္ေတာ့ပါဘူး။ DT200WR, 1st Gen မွာ
သိသာကြဲျပားေစတဲ့အခ်က္ေတြကေတာ့ ဖရိမ္နံပါတ္ 3XP-000101 ကေန
3XP-030000 အထိျဖစ္ၾကၿပီး ေနာက္ Swingarm က Chain Puller ေခၚ ခ်ိန္းဆြဲ
ေလးက အရင္ DT200R မွာပါတဲ့ ခ႐ုပတ္ပံု ခ်ိန္းဆြဲေလးပဲျဖစ္ပါတယ္။ ကာဗာ
စတစ္ကာပံုကေတာ့ ေဘးကာဗာေပၚမွာ ေအာက္ျခမ္းကိုကပ္ထားတဲ့ပံုစံပါ။
DT200WR, 2nd Generation
1992, 3XP2, Frame No. 3XP-030101 to 3XP-049000
1993, 3XP3, Frame No. 3XP-049101 to 3XP-059000
1994, 3XP4, Frame No. 3XP-059101 to 3XP-062999 (ခန္႔မွန္း)
1992 မွ 1994 အထိ ဒုတိယမ်ိဳးဆက္ကိုထုတ္လုပ္ခဲ့ၿပီး သိသာကြဲျပားေစတဲ့
အခ်က္ေတြကေတာ့ Frame No. ေတြနဲ႔ Swingarm Chain Puller ေလးပဲျဖစ္ပါ
တယ္။ 2nd Gen ရဲ႕ Chain Puller ပံုစံကေတာ့ ယခုလက္႐ွိေတြ႔ရတဲ့ 4 Stroke WR
ေတြရဲ႕ ခ်ိန္းဆြဲ အတိုင္း ေျမာင္းထဲမွာ Slide လုပ္ၿပီးေရြ႕ရတဲ့ Chain Puller ပံုစံမ်ိဳး
ပဲျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး ကာဗာစတစ္ကာပံုစံလည္းေျပာင္းသြားပါတယ္။ ေဘး
ကာဗာမွာ စတစ္ကာကပ္ပံုက အျပည့္နီးပါးေနရာယူထားပါတယ္။ အေရာင္ေတြအေနနဲ႔
အျပာႏုေရာင္နဲ႔ပန္းႏုေရာင္မ်ားကိုသာအဓိကထုတ္လုပ္ခဲ့ပါတယ္။ DT200WR ရဲ႕ အင္ဂ်င္ပိုင္း
ဆိုင္ရာ အခ်က္အလက္ေတြကေတာ့ 1st Gen ေရာ 2nd Gen ပါ အကုန္အတူတူပဲျဖစ္ပါတယ္။
Engine.....................199.7cc , Bore 66.8mm × Stroke 57.0mm
Forward Inclined Single Cylinder, Water Cooling
Compression Ratio...6.3:1
Ignition....................CDI
Carburetor...............Mikuni TM30SS
Lubrication...............Yamaha Autolube
2T Oil Capacity.........1.2 Litre
Start........................Kick Starter
Transmission............Constant Mesh 6 Speed
Frame......................Semi Double Cradle
Fuel Capacity............10.6 Litres
Transmission Oil.......Yamaha Transmission Oil 10W30 or
Motor Oil SE 10W40
Transmission Oil Capacity....0.75 Litre
Radiator Capacity......1.41 Litres
Tire..........................Front 80/100-21,Rear 100/100-18
Wet Weight...............250 lbs
Seat Height...............39 Inches
Ground Clearance......14.4 Inches
Performance..............35HP @ 9000 RPM
27N-m @ 7500 RPM
3ET, DT200R နဲ႔မတူတာေတြကေတာ့ DT200R မွာ 195cc ႐ွိၿပီး DT200WR မွာ
ေတာ့ 199.7cc ( 200 ျပည့္လုခင္) အထိ႐ွိတာကိုေတြ႔ရမွာပါ။ အင္ဂ်င္တံုးေပၚ
မွာ 199cm³ လို႔ေရးထားေပမယ့္ အတိအက်ကေတာ့ 199.7cm³ အထိ႐ွိပါတယ္။
ၿပီးေတာ့ Cylinder မွာလည္း Exhaust Ports အပိုပါတာေတြ႔ရပါတယ္။ ဒါေတြက 35 HP အထိ Performance တက္လာေစတဲ့အေၾကာင္းေတြပါ။ ေနာက္တစ္ခုက DT200WR ရဲ႕ Cylinder ကို Reboring ျပန္ထိုးလို႔မရပါဘူး။ အလြန္မာေက်ာတဲ့ သတၱဳ Alloy တစ္မ်ိဳးကို Cylinder နံရံအတြင္းဖက္မွာ Coating လုပ္ သုတ္လိမ္း ထားပါတယ္။ Reboring ျပန္ထိုးလို႔ရတဲ့ DT200R ရဲ႕ Cast Iron Sleeve ထက္ပိုၿပီး မာေက်ာကာ အၾကမ္းခံ တာ႐ွည္ခံပါတယ္။
2T Oil ကို ဘူးနဲ႔သက္သက္ထည့္ေပးရၿပီး Autolube System ျဖင့္ Pump တစ္ခုနဲ႔ အင္ဂ်င္ Crankcase အတြင္း ဘက္ကိုပတ္ျဖန္းေပးပါတယ္။2T Pump ကေတာ့ Plunger Type (ေရႁပြတ္ပံုစံ) ပန္႔ျဖစ္တာေၾကာင့္ ဘီးသက္တမ္းတစ္ေလွ်ာက္အထိ တာ႐ွည္ခံပါတယ္။ ေရႁပြတ္ပံုစံ အလုပ္လုပ္တာေၾကာင့္ အဝမွာ ဆီေခ်းေတြမေတာ္တဆပိတ္ခဲ့ရင္ေတာင္ Plunger ကေဆာင့္ထိုးတဲ့အားေၾကာင့္ ပြင့္ထြက္ကုန္မွာျဖစ္ၿပီး ပန္႔ပိတ္မွာလည္းမပူရေတာ့ပါဘူး။ အထူးသတိျပဳရမယ့္အခ်က္ကေတာ့ 2T Pump ကို မိမိကိုယ္တိုင္ခ်ိန္ညိွမႈမျပဳလုပ္ရပဲ Yamaha Service Centre မွာပဲ Professional ေတြနဲ႔ျပဳလုပ္ရမယ္လို႔ Yamaha က မွာထား ပါတယ္။ တက္ႏိုင္သေလာက္ Factory Setting ပဲထားရမွာျဖစ္ၿပီး မေတာ္တဆ Setting ကိုေျပာင္းမိတယ္ဆိုရင္ေတာ့ Pump Cover ကိုဖြင့္ပါ၊ Guide Pin ေလး ကို အမွတ္အသား Marker တည့္တည့္ေရာက္ေအာင္ျပန္ခ်ိန္ပါ။ မ်ားေသာအားျဖင့္ V ပံုစံ ျမားဦးေလးနဲ႔ျပ ထားပါတယ္။ လီဗာႀကိဳးနဲ႔ဆက္ထားတဲ့ Puller Plate ကိုလည္းဆြဲထုတ္လိုက္ျပန္ ထည့့္လိုက္ ကစားၾကည့္ပါ၊စပရင္အားနဲ႔ျပန္ကန္ထြက္လာပါတယ္၊ အဲ့ဒီ Free Play အကြာအေဝးေလးကေတာ့ 0.24mm ကေန 0.30mm အတြင္း႐ွိရမွာပါ။
အကြာအေဝးေလးက အတြင္းက Plunger Stroke ကို အဆံုးအျဖတ္ေပးပါတယ္။ တကယ္လို႔အျပင္က 2T လီဗာႀကိဳးကိုတင္းလိုက္မယ္ဆိုရင္ အကြာအေဝးကတို သြားၿပီး Plunger Stroke Length
လည္းအဲ့ဒီသက္မွတ္လိုက္တဲ့ အကြာအေဝး အတိုေလးမွာပဲ အသြားအျပန္ကစားရၿပီး 2T Oil ကို
နည္းနည္းပဲပို႔ေပးေတာ့မွာ ပါ။ လီဗာႀကိဳးကိုေလွ်ာ့လိုက္ရင္ေတာ့အကြာအေဝးက႐ွည္သြားၿပီး Plunger Stroke Length လည္း႐ွည္သြားကာ 2T ေတြကိုအမ်ားႀကီးပို႔ေပးေနမွာပါ။ Factory Setting က Idle သို႔ Slow RPM မွာ 50:1 ဆီ ၅၀ 2T ၁ ျဖန္းေပးေန မွာ ျဖစ္ၿပီး Highest RPM မွာေတာ့ 20:1 ဆီ ၂၀ 2T ၁ ျဖန္းေပးေနမွာပါ။ လီဗာ ဆြဲ တာဟာ Plunger Stroke Length တိုတာ႐ွည္တာကိုျပဳလုပ္ေပးၿပီး အင္ဂ်င္ RPM ကေတာ့ Plunger အသြားအျပန္ ေႏွးတာျမန္တာကို ျပဳလုပ္ေပးပါတယ္။ ပံုမွန္အားျဖင့္ေတာ့ ဆီတိုင္ကီ ၂လံုးစာေမာင္းၿပီးခ်ိန္မွာ 2T က 1 လီတာ ေလာက္ကုန္ပါတယ္။
Carburetor ကေတာ့ Mikuni TM30SS Flat Slide ကာျဗဴေရတာ ျဖစ္ၿပီး DT125
ေတြလို အေပၚကလီဗာႀကိဳးနဲ႔ဒါ႐ိုက္ဆက္ထားတဲ့ေနရာက အဝိုင္းမဟုတ္ပဲ အျပားေလး
နဲ႔ျဖစ္ပါတယ္။ Flat Slide ကာျဗဴေရတာမ်ားဟာ Performance ဦးစားထားၿပီး ႐ိုး႐ိုး Pin Type
အဝိုင္းပံုစံ ကာျဗဴေရတာမ်ားထက္ Performance လည္းပိုေကာင္းသလို ဆီလည္းပိုစားပါတယ္။ DT200R ရဲ႕ ကာျဗဴေရတာကေတာ့ Mikuni TM28SS ျဖစ္ၿပီး DT200WR ရဲ႕ TM30SS
ကာျဗဴေရတာထက္ပိုၿပီးေသးငယ္ပါတယ္။ Coolant Capacity ကေတာ့ 1.41 လီတာထည့္ေပးရပါတယ္။ ႐ိုး႐ိုး Coolant ရခဲ့ရင္ေတာ့ pH 7 ေရသန္႔နဲ႔ 50% (တစ္ဝက္တိတိ) စပ္ၿပီးထည့္
ေပးရမွာျဖစ္ၿပီး Coolant မွာ "Do not mix with water" လို႔ေရးထားရင္ေတာ့ ေရေရာစရာမလိုပဲ Coolant ခ်ည္းပဲ 1.41 လီတာအထိထည့္ေပးရမွာပါ။
ေ႐ွ႕ Suspension Fork မ်ားဟာ DT200R ရဲ႕ ႐ိုး႐ိုး Suspension Fork မ်ားနဲ႔မတူပဲ
High Performance Telescope Inverted Fork ( ေဖာက္ေျပာင္းျပန္) မ်ားျဖစ္ၾက ပါတယ္။
အထက္ေအာက္ Free Play 11.8 Inches အထိ ကစားႏိုင္ၿပီး 41mm Diameter အခ်င္း႐ွိၾက
ပါတယ္။ ေနာက္ Suspension ကေတာ့ Gas Pressurized Monocross Linked Type Suspension
ျဖစ္ၿပီး အထက္ေအာက္ 5.08 Inches အထိ ကစားႏိုင္ပါတယ္။ Gas အိုးထဲမွာ Damping Gas
ေတြကို 142 psi အထိသိုေလွာင္ထားပါတယ္။ Seat Height ကေတာ့ 39 Inches ႐ွိၿပီး 35 Inches
႐ွိတဲ့ DT200R ထက္ ၄ လက္မပိုျမင့္တဲ့အတြက္ အရပ္ ၅ေပ ၉လက္မနဲ႔အထက္ ႐ွိ
သူမ်ားသာပိုၿပီးအဆင္ေျပၾကမွာပါ။ Ground Clearance က 14.4 Inches ႐ွိတဲ့
အတြက္ေၾကာင့္ တကယ့္ Off Road အစစ္ေတြမွာလည္းေမာင္းႏွင္ႏိုင္မွာပါ။
ဘားဘူးေခၚ Yamaha Power Valve System မွ Servo Motor ေလးက Signal ကို
CDI ကရယူၿပီး ပါဝါကို Condenser ကေနရယူၿပီးအလုပ္လုပ္ပါတယ္။ ေ႐ွ႕မီး
ႀကီးက ပါတယ္ဆိုေလာက္သာတပ္ဆင္ထားၿပီး လင္းအားသိပ္မေကာင္းတဲ့
အတြက္ ညဖက္ေတြမွာေတာ့ ခရီးအေဝးႀကီးေမာင္းတာမ်ိဳးမလုပ္သင့္ပါဘူး။
ဆီအျပည့္ 2T အျပည့္ ေ႐ွ႕ေနာက္မီး ေနာက္ၾကည့္မွန္ စတာေတြအျပည့္အစံုပါ
ၿပီးအေျခအေနမွာ ေပါင္ 250 ပဲ႐ွိတဲ့အတြက္ ထြက္တဲ့ျမင္းေကာင္ေရ 35 HP နဲ႔
တြက္ၾကည့္ရင္ေတာ့ Power နဲ႔ Weight အခ်ိဳး ညီမွ်လြန္းတဲ့ဘီးလို႔ေျပာႏိုင္ပါ
တယ္။

ကဲ...ဂေလာက္ဆိုရင္ေတာ့ DT200WR အေၾကာင္း အေတာ္ျပည့္စံုၿပီလို႔ထင္ပါ
တယ္။ DT200WR ကို 1991 မွ 1994 အထိ စုစုေပါင္း အစီးေရ ၆၂၀၀၀ ေက်ာ္
ထုတ္လုပ္ခဲ့ၾကၿပီး အဓိက ေစ်းကြက္ေတြအျဖစ္ ဂ်ပန္ နဲ႔ USA ကိုသာတင္ပို႔
ေရာင္းခ်ခဲ့ၿပီး Canada နဲ႔ Europe ကိုလံုးဝတင္ပို႔ျခင္းမ႐ွိခဲ့ပါဘူး။ DT200WR ကို
Frame No. 3XP တစ္မ်ိဳးတည္းသာ ဂ်ပန္နဲ႔ USA ကိုတင္ပို႔ခဲ့တာပါ။ DT125 ေတြ
ကေတာ့မတူပါဘူး၊ ဥပမာ Frame No. 4BL ေတြကို Europe ကိုတင္ပို႔ၿပီး
Frame No. 3FW ေတြကိုေတာ့ ဂ်ပန္မွာပဲျဖန္႔ခဲ့သလိုေပါ့။
DT200WR ရဲ႕ေနာက္ထပ္ ေမာ္ဒယ္တစ္မ်ိဳး႐ွိပါေသးတယ္။ WR200R ပါ။
Competition Use ၿပိဳင္ပြဲဝင္ အသံုးျပဳဖို႔အျပင္ ေတာလမ္း Trials ေတြမွာလည္း
ေမာင္းႏွင္ႏိုင္ဖို႔ ဒီဇိုင္းထုတ္ထားတဲ့ဘီးပါ။ ေနာက္ေတာ့ဆက္တာေပါ့...
အခုေတာ့ စာလည္း႐ွည္ေနၿပီ ေတာ္ေလာက္ပါၿပီေလ... :-D
..................................အားလံုးပဲဆိုင္ကယ္ဗဟုသုတေတြနဲ႔ျပည့္ဝၾကပါေစ..................................
........................................Sharing knowledge is developing mankind.........................................
......................................................... By Lawrence Peace.........................................................
 
Top