0












" ယေန႔အဘဘိုးဘိုးႀကီးအား ေျမးေတာ္ေလး"တနဂၤေႏြသားႀကီး "မွ ပူေဇာ္ပါတယ္ ပဲြမ်ားနဲ႔လည္း ပသပါတယ္ ခလုတ္မထိ ဆူးမညိွေအာင္ ေစာင့္ေရွာက္ေပးေတာ္မူပါ…
ေျမးေတာ္ေလး ေျပာမွားဆိုမွားရွိရင္ ခြင့္လြတ္ေပးေတာ္မူပါ ရန္သူမ်ိဳးးငါးပါးနဲ႔လဲ ဖယ္ရွားေတာ္မူပါ မနာလိုမုန္းတီး ရွိသည္မ်ားကိုလည္း ဖယ္ရွားေတာ္မူပါ ဒီေန႔ဒီရက္ဒီအခ်ိန္မွစျပီး တနဂၤေႏြသားႀကီး မရရွိေသးေသာ စည္းစိမ္ဥစၥာမ်ား ရရွိပါေစ၊ ရရွိျပီးေသာ စည္းစိမ္ဥစၥာမ်ားသည္လည္း တည္ၿမဲပါရေစ၊ မေၾကာင့္မၾက မေတာင့္မတ စီးပြားလာဘ္လာဘ ေတြလည္း တိုးတက္ပါရေစ...။
ေျမးေတာ္ ျမစ္ေတာ္မ်ားက "ခြန္ရွိလို႔ခြန္မကိုုး" အားရွိလို႔အားမကိုး" အဘဘိုးဘိုးနဲ႔ ေမာင္ႏွံခုႏွစ္ေဖာ္ကိုသာ အားကိုးပါတယ္....။
ေျမးေတာ္ေလးေတြကို သာသနာျပဳပုဂၢိဳလ္မ်ား ျဖစ္ရပါေစ...။ ေက်ာက္သံပတၱျမားေတြကို ဇယ္ေတာက္လို႔ကစားနိုင္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ထူး ပုဂၢိဳလ္ျမတ္ေတြ ျဖစ္ပါေစ။ အဘဘိုးဘိုးေျမးေတာ္ျမစ္ေတာ္မ်ား`တစ္ၾကံ’ ၾကံရင္‘ဆယ္ၾကံ’ေအာင္ပါရေစ…
သူမ်ားႏွင့္ၿပိဳင္အႏိုင္ရပါေစ…။ အမ်ားႏွင့္ေျပာရင္လည္း ေခ်ာပါရေစ။ ဒီေန႔ဒီရက္ဒီအခ်ိန္မွစျပီး တနဂၤေႏြသားႀကီး ျပဳသမွ်ကုသိုလ္အား အဘဘိုးဘိုးႀကီးႏွင့္ ေမာင္ႏွံခုႏွစ္ေဖာ္တို႔အား အမွ်အတန္းေပးေဝပါတယ္။ ေျမးေတာ္ေလးကို ‘ဘုန္းေကာင္း’ ေပးပါ။ ‘လာဘ္ေကာင္း’ ေပးပါ။ သြားေလရာလာေလရာ ခလုတ္မထိ ဆူးမညွိေအာင္ ေစာင့္ေရွာက္ေပးပါ။ ေျမးေတာ္ေလး ဒီေန ႔ဒီရက္ ဒီအခ်ိန္မွစၿပီး ဘုရားဒါယိကာ ေက်ာင္းဒါယိကာ ျဖစ္ပါရေစ….။
ေျမးေတာ္ေလးကပြဲမ်ားနဲ႔လည္းပူေဇာ္ပါတယ္။ ပြဲမ်ားႏွင့္လည္းပသပါတယ္။ ပြဲေပးတဲ့ေန႔ကစၿပီး မေၾကာင့္မၾကပဲ စီးပြားလာဘ္လာဘ တိုးတက္ပါရေစ ဘယ္ဘက္ကတစ္ဆုပ္ႀကဲၿပီး ညာဘက္က တစ္လွည့္ဝင္ပါေစ။
ေျမးေတာ္ေလးကို သာသနာျပဳနိုင္ေအာင္ ေက်ာက္ႀကီး ေက်ာက္ေကာင္းမ်ားကိုလည္း စြန္႕ႀကဲေတာ္မူပါ။ ေျမးေတာ္မ်ားကိုလည္း အဘဘိုးဘိုးတို႔လံုျခံဳသလို လံုျခံဳေအာင္ ေစာင့္ေရွာက္ေပးေတာ္မူပါ။ တနဂၤေႏြသားႀကီးမွ ထီးေရာက္နန္းေရာက္မ်ားကို ေျမးေတာ္ႀကီးမွ ပြဲမ်ားႏွင့္ပူေဇာ္ပါတယ္။ ပြဲမ်ားႏွင့္လည္းပသပါတယ္။
အဘဘိုးဘိုးလိုသလိုဘုန္းေပးသံုးေဆာင္ေတာ္မူပါ။ ေျမးေတာ္ႀကီးကို သာသနာျပဳႏိုင္ေအာင္ အေသအခ်ာေစာင့္ေရွာက္ေပးေတာ္မူပါ။ အဘဘိုးဘိုး………ကြ်န္ေတာ္မ်ိဳုးတို့ျပုသမ်ွ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈအစုစုကို လည္းအမ်ွေပးေဝပါတယ္.....။
ဟူေသာပူေဇာ္ပသသံမွာ မိုးကုတ္ျမိဳ႕ရွမ္းစုရပ္ ဘိုးဘိုးႀကီးနတ္နန္းတြင္ ပြဲတင္သူအတြက္ ဆုေတာင္းရြတ္ဆို ပသတိုင္တည္ေနသံျဖစ္သည္။.........
ေရွးဘိုးစဥ္ေဘာင္ဆက္ကတည္းက ယေန႔ထက္တိုင္ မေျပာင္းလဲေသးသည့္ ရိုးရာအစဥ္အလာတစ္ခုကိုမူ ေက်ာက္တြင္းလုပ္ငန္း အေတာ္မ်ားမ်ားတြင္ ေတြ႔ေနရပါေသးသည္။ ထိုမေျပာင္းလဲေသးသည့္ ရိုးရာအစဥ္အလာမွာ မိမိတို႔လုပ္ငန္းလုပ္ကိုင္မည့္ ေက်ာက္တြင္းရပ္ကြက္ထဲတြင္ လုပ္ငန္းမစမီဦးစြာ ဆိုင္ရာ၊ ပိုင္ရာ၊ နယ္ပယ္ေစာင့္နတ္ကို ရည္စူးကာ ကန္ေတာ့ပြဲမ်ားထိုး၍ ရိုးရာသစ္သားစင္မ်ားျဖင့္ ေဆာက္လုပ္ပူေဇာ္ၿပီးမွသာလွ်င္ ေက်ာက္တြင္းတူးလုပ္ငန္းကို စတင္ၾကသည့္ ဓေလ့၊ပိုင္ဆိုင္ရာပုဂၢိဳလ္ အေစာင့္အေရွာက္နယ္ပယ္မွ ေကာင္းျမတ္ေသာ နယ္ေစာင့္နတ္တို႔ကို ပူေဇာ္အပ္ႏွံျပီးမွသာ ဆုေတာင္းအပ္ႏွံျပီးမွသာ ေက်ာက္တြင္းလုပ္ငန္းတို႔ စတင္လုပ္ကိုင္ၾကသည့္ ရိုးရာဓေလ့သည္ ယေန႔ထက္တိုင္ ယံုၾကည္စြာ လိုက္နာက်င့္သံုးၾကေလသည္။
ရိုးရာဓေလ့ႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး ကၽြန္ေတာ္တို့လက္လွမ္းမီသမွ် ေလ့လာၾကည့္မိပါသည္။
(မိုးကုတ္ -ဆရာဦးထြန္းဦးမီွျငမ္းရေသားထားေသာစာအုပ္တြင္)
၁၉၆၆ ခုႏွစ္ ေအာက္တိုဘာလ အတြင္းတြင္ ထုတ္ေဝေသာ လူထုဦးလွ၏ ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္တြင္ ေအာက္ပါအတိုင္း ထည့္သြင္းေဖာ္ျပခဲ့ဖူးပါသည္။
အဓိကအားျဖင့္မူ ဘိုးေတာ္မင္းတရားႀကီး လက္ထက္ေလာက္မွသာ ေက်ာက္တြင္းနယ္ေျမ ႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး သတ္သတ္မွတ္မွတ္ ျမိဳ႕ေစာင့္နတ္မ်ားကို အမိန္႔ျပန္ျခင္း၊ ေက်ာက္တြင္း နယ္ေျမေဒသအတြင္း လိုက္နာက်င့္သံုးရမည့္ စည္းကမ္းခ်က္မ်ား ထုတ္ျပန္ျခင္းတို႔ကို ျပဳလုပ္ခဲ့ေၾကာင္း ေတြ႕ရပါသည္။
မိုးကုတ္သံုးၿမိဳ႕ကို အစိုးရေသာ စို႔သူႀကီးေနမ်ိဳးသီဟရာဇာမွ ေန၍၊ ထိုအခ်ိန္က မိုးကုတ္ေက်ာက္တြင္းေဒသ၏ အေျခအေနမ်ားကို ျပန္လည္တင္သြင္း ဆက္သရေသာ စာလႊာတြင္.......
" ဘုန္းေတာ္အလြန္တစ္ရာႀကီးျမတ္ေတာ္မူေသာ ဘဝရွင္ အရွင္မင္းျမတ္ သတ္မွတ္ေတာ္မူသည့္ ေက်ာက္ထြက္ေသာ နယ္ေျမသည္ ဇဗၺဴဒီပါလက္်ာေတာင္ကၽြန္း၌ အလြန္ထူးျမတ္ေတာ္မူေသာ ေဒသတစ္ခုျဖစ္ပါသည္။ သို႔ျဖစ္ပါ၍ အက်င့္ စာရိတၱမေကာင္း၊ မသမာေသာသူ၊ အႏူ၊ အဝဲ၊ အရူးႏွင့္ သူေတာင္းစား၊ တရားအကပ္ မရွိေသာရဟန္း၊ ပုဏၰား၊ လင္ငယ္၊ ေမ်ာက္မထားေသာမိန္းမယုတ္တို႕ကို ပတၱာျမား ေက်ာက္တြင္းေတာ္မွ ျပင္ပႏွင္ထုတ္ၾကရမည္။
ေက်ာက္တြင္းလုပ္ရာေဒသတြင္ က်ားႏွင့္ေျမာက္၊ ဆင္အမည္တြင္ သညာမေခၚဟု စဥ္လာေရွ႕က မွတ္ယူၾက၍ ေဒသအလိုက္ နတ္မၾကိဳက္ေသာအရာ ဆိုသည္မွာလည္း တြင္းမွာအလုပ္သြား၊ လူအမ်ားတို႔ ဝတ္သြားအနက္၊ အဆက္အစဥ္လာ၊ မပါရတည္း မဂၤလာထိမ္းျမား၊ သားႏွင့္သမီး၊ အိမ္ေထာင္မွီးေသာ္ နတ္ၾကီးထံမွာ ပန္ထြာ ပသ၊ တိုင္ေျပာျပ၍ မိန္းမ ေယာက္်ား၊ ႏွစ္ပါးစံုညီ သဥၥာလီမွာ ဂရုဂါရဝျပဳကုန္ရ၏။
ထိုမွတသီး နတ္ႀကီး `၇’ စင္း၊မည္တြင္ ေခၚၾက၊ ရပ္ဌာနမွ ေဒသထူးျခား ေက်ာက္ကုလားႏွင့္တျခား ေခ်ာင္းဆံု၊ တစ္ဖံု ဘိုးေတာ္ႀကီး တသီး ကၠိဳဇကုဋ္ နတ္ရုပ္မရွိ၊ အမ်ားသိသည္၊ ရွိသည္အနား၊ နတ္မင္းမ်ားကား၊ ေသလာပဗၺ၊ အစိုးရသည္ ျမင္သမွ်လူတိုင္း ဘိုးေသာမိုင္းတဲ့ မရိုင္းယဥ္လွ၊ သခင္မေသာ့၊ တိမ္းမတိမ္းမပါ၊ လူအမ်ားကို မၿငိဳမျငင္ ထိုနတ္ရွင္တို႔ တင္ၾကပၾက၊ ဦးတင္သ၍ ေျခာက္လတစ္ႀကိမ္ မညိွဳးသိမ္းေအာင္ အၿမိန္ရသာ၊ တင္ျပီးကာဝယ္၊ စဥ္လာမပ်က္ ထိုနံနက္၌ နတ္စား၍ျပန္၊ နတ္ကန္သည့္ရက္၊ အထက္စဥ္လာ ဆိုၾကရွာသည္ ေနာင္လာေနာက္သား အမ်ိဳးမ်ားသို႔ တရားေစာင့္သိမ္း က်င့္ထံုးမပ်က္ ထို႔ေန႔ရက္မွာ ပူဆာျငင္းခံု ဗံုသံပတ္သံ ေမာင္းသံမျခား စပါးေထာင္းသံ ဆူညံအမႈ မျပဳေစရ ဆိုဆံုးမ၍ ေလာကတစ္ထြာ ျပဳလုပ္ရာကို ပမာမထား ျပဳလုပ္ျငားက နတ္က်ားႏွင့္တိုက္ ကိုက္၍ အမွန္ေသရျပန္၏။
အၾကံေမွာက္မွား သားႏွင့္သမီး မ်ိဳးမသီး၍ မီးလိုအတူ ႏွလံုးပူလိမ့္ အယူေျဖာင့္စြာ ျမိဳ႕ရြာေစာင့္ၾကပ္ ၿမိဳ႕ေစာင့္နတ္ကို အျမတ္တႏိုး ကိုးကြယ္ ရိုေသ ျပဳေပေသာသူ၊ မပူမပန္ ခ်မ္းသာသုခ ျပည့္စံုရေအာင္ ေစာင္မၾကည့္ရႈ အမႈကိစၥ လိုသမွ်က္ို တစ္စမက်န္ ေတာ္စီမံ၍ ဘုန္းကံသခင္ ထိုနတ္ရွင္က အထင္အရွား ေက်ာက္ပတၱျမားႏွင့္ စပါးဆန္ေရ ေထြေထြမျခား လြန္ေပါမ်ားေအာင္ နတ္မ်ားေစာင္မ လုိတိုင္းရ၏။ ေလာက ေဂါဟာေျပာၾကားစကား ရွိပါသည္ဘုရား။
ထို႔အျပင္ ေက်ာက္တြင္းေတာ္၌ ထိခိုက္၍ ေသဆံုးသူမ်ားရွိခဲ့လွ်င္ နတ္စင္ (၇) စင္ကို ထိခိုက္သူတို႔က ပသပူေဇာ္ၾကရျခင္း၊ ကန္ေတာ့ပြဲ၊ မုန္႔ပြဲ၊ သစ္သီးမ်ိဳးစံု၊ မီးတိုင္မ်ားႏွင့္ ပသတင္ေျမွာက္လ်က္ ေတာင္းပန္ျပီးမွ ထိခိုက္ေသာတြင္းကို ထပ္မံ၍ လုပ္ကိုင္ရၿမဲျဖစ္ေလသည္။
တြင္းလုပ္သူတို႔က မတင္မေျမွာက္နိုင္လွ်င္ ရပ္ရြာ၌ အတူေနထိုင္ သူတို႔ကျဖစ္ေစ (သို႔မဟုတ္) ၿမိဳ႕ရြာ၌ အႀကီးအကဲ လုပ္သူတို႔ကျဖစ္ေစ ဂရုစိုက္၍ ျပဳလုပ္ၾကၿမဲျဖစ္ေလသည္။ မိန္းမတို႔ေဖာက္ျပန္ေလာ္မာ၍ လင္ငယ္အေျမွာင္ထားျခင္း၊ ေနရာအရပ္မေရြး ေယာက္်ားမ်ားႏွင့္ သြားလာက်ဴးလြန္က်င့္ၾကံေပါင္းေဖာ္ျခင္းျဖစ္၍ ေပါက္ၾကား၊ ၾကားသိခဲ့လွ်င္ အရပ္လူႀကီးမ်ားႏွင့္တကြ အစိုးရမင္းကိုယ္တိုင္က ထိုမိန္းမကို ႀကိမ္ရာဇဒဏ္ေပးၿပီး တစ္ရပ္တစ္ရြာသို႔ ႏွင္ထုတ္ျခင္္း၊ ျပစ္မႈက်ဴးလြန္ေသာ ေယာက္်ားကမူ နတ္စင္ႀကီးမ်ားသို႔ သြား၍ နတ္ႀကီးမ်ားကို ကန္ေတာ့ေတာင္းပန္ရျခင္း၊ ေခ်ာင္းျမွီး၊ ေျမာင္းမွီး ေဆးရျခင္း၊ ခုႏွစ္ရက္ပတ္လံုး အလုပ္အကိုင္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ အေဝးအလံ ေတာႀကီး ေတာင္ႀကီး အႀကိဳအၾကား မသြားလာရျခင္း၊ ၿမိဳ႕ရြာအတြင္းေမာင္းလွည့္၍ ေၾကာ္ျငာကာ မတရားေသာ အက်င့္အၾကံႏွင့္ သူတစ္ပါး၏ မယားကို ခိုးယူက်င့္ၾကံတက္ေသာ သူကို ၿမိဳ႕ရြာထံုးစံအတိုင္း ဤကဲ့သို႔ျပဳလုပ္လိမ့္မည္ဟု ေမာင္းႏွင္ေက်ာ္၍ ရာဇဒဏ္ေပးရပါသည္ဘုရား။
မိုးကုတ္သံုးၿမိဳ႕တြင္ တစ္စံုတစ္ရာထိခိုက္၍ျဖစ္ေစ၊ အစိမ္းေသ ေသလွ်င္ျဖစ္ေစ၊ သၿဂႋဳလ္ရန္ ေနရာဌာနတစ္ျခား၊ ဧည့္သည္အာဂႏၱဳ ေသလွ်င္ သၿဂႋဳလ္ရန္ ေနရာဌာနတျခား၊ ရိုးရိုးေသေသာ အရပ္သားမ်ားအတြက္ သၿဂ္ႋဳလ္ရန္ေနရာဌာန တစ္သီးတျခားစီအားျဖင့္ သုႆာန္သခ်္ႋဳင္း (၃) ခုခြဲျခား၍ ထားရပါသည္ဘုရား။"ဟူ၍ပါရိွသည္......
အထက္ပါစာလႊာကိုဖတ္ရွဴ႕ေလ့လာျခင္းျဖင့္ပင္ ပတၱျမားေျမ ရတနာနယ္ေျမသည္ ရိုးရာအစဥ္လာမ်ားကို ေစာင့္ထိန္းရေၾကာင္း ၎ လုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္သူ တြင္းလုပ္သားအားလံုးႏွင့္ ေက်ာက္တြင္းရတနာနယ္ေျမအတြင္း ေနထိုင္သူမ်ားမွာလည္း ကိုယ္က်င့္တရား ေစာင့္ထိန္းလိုက္နာရေၾကာင္း သိရွိႏိုင္ပါသည္။
အမွန္စင္စစ္မ်က္ျမင္ အေျခအေနတြင္လည္း မိုးကုတ္ရတနာေျမ၏ ပင္မစီးပြားေရး လုပ္ငန္းျဖစ္ေသာ ေက်ာက္မ်က္တူးေဖာ္ေရးလုပ္ငန္း ေက်ာက္မ်က္ရတနာ ေရာင္းဝယ္ေရးလုပ္ငန္းတို႔မွာ ကံတရားႏွင့္လည္း တိုက္ရိုက္သက္ဆိုင္ေနသည္ဆိုလွ်င္ မည္သူမွျငင္းဆိုႏိွင္လိမ့္မည္ မဟုတ္ေပ။
မည္မွ်ပင္ ဝီရိယအားထုတ္ ႀကိဳးစားလုပ္ကိုင္ေစကာမူ ကံအက်ိဳးမေပးလွ်င္ဘဝတစ္သက္လံုး စားနိုင္ေသာက္နိုင္ရံုကဝီရိယအက်ိဳးမွလြဲၿပီး ဘဝကိုအဆံုးသတ္သြားသူမ်ား ရွိသလို ကံတစ္ခ်က္`မ’ လိုက္၍ ေန႔ခ်င္း ညခ်င္းႀကီးပြားခ်မ္းသာ သြားေသာ သာဓကမ်ားစြာက မိုးကုတ္ရတနာေျမေန လူေပါင္းမ်ားစြာက သက္ေသခံလ်က္ရွိေနေပသည္။
သို႔ေၾကာင္ပင္ မိုးကုတ္ရတနာနယ္ေျမမွ ေဒသခံလူပုဂၢိဳလ္အမ်ားသည္ ကံ,ကံ၏အက်ိဳးေက်းဇူးကို ေလးနက္စြာ ယံုၾကည္ၾကျပီး ဘာသာတရားကို စိတ္အားထက္သန္စြာ ကိုးကြယ္အေလးထား လုပ္ကိိုင္ၾကေပသည္။
အဆိုပါအျခင္းအရာအခ်ိဳ႕မ်ားတို့ကေဒသခံတို့မိုးကုတ္ေရေျမကိုအားကိုးမွီခိုလုပ္ကိုင္စားေသာက္ေနသူမ်ားမွ ရိုးရာယံုၾကည္မႈမ်ားကိုအစဥ္လာမပ်က္ ယုံျကည္ထိန္းသိမ္းလက္ခံလာေပသည္။
ယေန့ေခတ္......
ယခု ေက်ာက္တြင္းးနယ္ေျမတြင္းနယ္ေျမေခၚ နတ္ေမာင္ႏွံ (၇) ေဖာ္တို႔ကို ပူေဇာ္၍ ေဆာက္လုပ္ထားေသာစင္မ်ားမွာ အမ်ားစုျဖစ္ေၾကာင္း သိရပါသည္။ နတ္ႀကီး (၇) စင္ဟူ၍ အမည္တြင္သည့္မိုးကုတ္ၿမိဳ႕နယ္ကို ေစာင့္ေရွာက္ေသာ နယ္ပယ္ေစာင့္နတ္မ်ားႏွင့္ တည္ေနရာမ်ားမွာ-
(၁) ရွမ္းစုရပ္ကြက္တြင္ တည္ရွိသည့္ ဘိုးဘိုးႀကီးနတ္နန္း။
(၂) ရွမ္းစုရပ္ကြက္ ခ်မ္းသာႀကီးဘုရားေတာင္ေျခတြင္ တည္ရွိသည့္ ဘိုးေတာ္မႈိင္းနတ္နန္း။
(၃) ရွမ္းစုရပ္ကြက္ ခ်မ္းသာႀကီးဘုရား ေတာင္ခါးပန္းတြင္ တည္ရွိသည့္ ေသာ့ကိုင္သခင္မနတ္နန္း။
(၄) ေရႊကူရပ္ကြက္ အေနာက္ေျမာက္ဖက္တြင္ တည္ရွိသည့္ ေရႊတိုင္ ဘိုးဘိုးႀကီးနတ္နန္း။
(၅) ကၠိဳဇကုဋ္ ရပ္ကြက္ႏွစ္က်ိပ္ရွစ္ဆူဘုရားေတာင္ေျခတြင္ တည္ရွိသည့္
(၆) ေအာင္နန္းရပ္ကြက္တြင္ တည္ရွိသည့္ ေက်ာက္ကုလား ဘိုးဘိုးႀကီးနတ္နန္း။
(၇) ေတာင္ကခ်င္ရပ္ကြက္တြင္ တည္ရွိသည့္ ေခ်ာင္းဆံု ဘိုးဘိုးႀကီးနတ္နန္းတို႔ ျဖစ္သည္။
ထိုနတ္နန္းႀကီး (၇) စင္အနက္္္ ယခုေနာက္ပိုင္းတြင္ ၿမိဳ႕နယ္လံုးဆိုင္ရာအျဖစ္ အမ်ားဆံုးယံုၾကည္ကိုးကြယ္ၾကသည္မွာ ရွမ္းစုရပ္ကြက္အတြင္းရွိ ဘိုးဘိုးႀကီးပင္ျဖစ္သည္။ ဘိုးဘိုးႀကီးသည္ မိုးကုတ္ျမိဳ႕ကိုေစာင့္ေရွာက္သူ၊ မိုးကုတ္လုပ္ငန္းဆိုင္ရာမ်ားကို အက်ိဳးေပးမ, စနိုင္သူဟူ၍ ယံုၾကည္မႈရွိၾကေပသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ရွမ္းစုရပ္ကြက္ရွိ ဘိုးဘိုးႀကီးနတ္နန္းမွာ ဆိုင္ကယ္ျပသူ၊ ကားျပသူမ်ား၊ ေက်ာက္အေရာင္းဝယ္လုပ္ငန္း ေအာင္ျမင္ေအာင္ လာေရာက္ဆုေတာင္း အဓိဌာန္ျပဳၾကသူမ်ား၊ တြင္းမွ ေက်ာက္ၾကီးေက်ာက္ေကာင္းမ်ား ထြက္ရွိရန္အတြက္ ဆုလာေတာင္းသူေ ေပါလန္မ်ားႏွင့္ကုန္သည္၊ပြဲစားတို့ အၿမဲစည္ကားလ်က္ရွိသည္။
ရိုးရာဓေလ့ တစ္ခုျဖစ္သည့္ ရွင္ေလာင္းမ်ားကို နတ္ျပရာတြင္လည္း ဘိုးဘိုးႀကီးနတ္နန္းတြင္သာ လာျပေလ့ရွိေၾကာင္းေတြ႔ရသည္။
ၿမိဳ႕နယ္လံုးဆိုင္ရာပြဲေတာ္အျဖစ္ ပူေဇာ္ကိုးကြယ္မႈကိုမႈ နတ္နန္းႀကီး (၇) ခုလံုးအား တစ္ႏွစ္လွ်င္ ႏွစ္ႀကိမ္တစ္ၿပိဳင္တည္း ျပဳလုပ္ၾကပါသည္။ ထိုေန႔မ်ားမွာ နတ္ေတာ္လတြင္ တစ္ႀကိမ္ နယုန္လတြင္တစ္ႀကိမ္ျဖစ္ျပီး အဂၤါ (သို႔မဟုတ္) စေနေန႔ တစ္ရက္ရက္တြင္ ျပဳလုပ္ၾကပါသည္။
ပူေဇာ္ပသပံုမွာ တစ္ၿမိဳ႕လံုးရွိရပ္ကြက္မ်ားမွာ သူ႔ရပ္ကြက္ ကိုယ့္ရပ္ကြက္အလိုက္ လူခြဲျပီး နတ္နန္းႀကီး (၇) ခုလံုးသို႔ က်ီးမႏိုးမီအခ်ိန္တြင္ အေရာက္သြားကာ မုန္႔ဆီေၾကာ္ အနီ၊ အျဖဴ၊ ငခ်ိပ္ေပါင္း၊ ရာသီထြက္သီးႏွံတစ္မ်ိဳးမ်ိဳး၊ (သရက္သီး ေပၚခ်ိန္ဆိုလွ်င္ သရက္သီး၊ လိေမၼာ္သီး ေပၚခ်ိန္ဆိုလွ်င္ လိေမၼာ္သီး)တို႔ျဖင့္ ကန္ေတာ့ပြဲတင္၍ ပူေဇာ္ဆုေတာင္းၾကပါသည္။
ထူးျခားမႈအေနျဖင့္ ဘိုးဘိုးႀကီးနတ္နန္းသို႔တင္မည့္ ကန္ေတာ့ပြဲတြင္သာ အုန္းသီးထည့္ရျပီး အျခားနတ္နန္းမ်ားတြင္မူ ထည့္စရာမလိုေၾကာင္းႏွင့္ ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ရွိသည့္ အိမ္မ်ားမွ လူမ်ားမွာ မသြားရေၾကာင္း၊ ကန္ေတာ့ပြဲ (သို႔မဟုတ္) အလွဴေငြလည္း လံုးဝ မထည့္ရေၾကာင္းတို႔ကို ေလ့လာသိရွိရပါသည္။ဤသည္မွာဘိုးေတာ္ျကီးနတ္နန္းနွင့္ပတ္သက္ျပီး လိုက္နာရန္အခ်ိဳ႕ျဖစ္သည္ကိုမွတ္သားရပါသည္။
ရတနာနယ္တြင္ႀကီးျမတ္ေသာ အေစာင့္အေရွာက္မ်ား..၊ထူးျခားေသာ ယုံျကည္ကိုးကြယ္ပသမွုမ်ားျဖင့္ သိသူေဖာ္စား မသိသူေက်ာ္သြားလ်က္ လွုပ္ရွားလုပ္ကိုင္လ်က္ရိွပါေၾကာင္း ဗဟုသုတအလို့ငွာမ်ွေဝလိုက္ရပါသည္......။

Post a Comment

 
Top