0

 ေရွးလြန္ေလၿပီးေသာအခါက ''သီဟုိ၌'' ယခု ''သီရိလကၤာ'' ႏႈိင္ငံ ရာဇဝင္၌ ''မဟာဝံသ'' ''သီဟဗာဟု''မင္းဟူ၍ရွိခဲ႔ဖူးေလသည္။
''ဝဂၤတုိင္း''ဖြား ''ဗဂၤလာ''မင္းသမီးတစ္ေယာက္သည္ ''ျခေသၤ့''တစ္ေကာင္နဲ႔ရကာ ေတာတြင္းလႈိင္ဂႈတစ္ဂႈ၌ ေနေလသည္။
''ျခေသၤ့''ကုိအေၾကာင္းျပဳ၍ သားေလးတစ္ေယာက္ သမီးေလးတစ္ေယာက္ ထြန္းကားေလသည္။
''ျခေသၤ့''ႀကီးသည္ အစာရွာထြက္ခ်ိန္၌ ဂႈေပါက္ဝ၌ ေက်ာ္တုံးႀကီးတစ္တုံး ပိက္ထားခဲ႔၏။
''သီဟဗာဟု''(၁၆ )ႏွစ္သားအရႊယ္ေရာက္ေသာအခါတြင္ကား ''ျခေသၤ့''ႀကီးနဲ႔မေနလုိသျဖင့္ ''အေမ''နဲ႔ႏွမကုိေခၚကာ ေက်ာက္တုံးႀကီးကုိဖြင့္ၿပီး ထြက္ေျပးၾကေလ၏။ ''ျခေသၤ့''ႀကီးသည္ သားမယားေပ်ာက္သြားသျဖင့္ ေတာေတာင္အႏွံ႔ လုိက္လံရွာေဖြရင္း ''မ'' စိတ္မြန္ကာ ေတာစြန္အုံးဖ်ားေက်းရႊာမ်ားကုိပင္ ဖ်က္ဆီးပစ္ေလသည္။
ထုိအခါဘုရင္က ''ျခေသၤ့''ကုိ ႏႈိင့္ႏွင္းႏႈိင္မဲ႔သူအား ေမာင္းေၾကးႏွင္းခပ္၍ ရွာေဖြေစရာ ''သီဟဗာဟု''ကတာဝန္ယူလုိက္ေလသည္။ ''သီဟဗာဟု''သည္ ေလးနဲ႔ျမားကုိယူကာ ဖခင္ ''ျခေသၤ့''ႀကီးကုိသတ္ရန္ ထြက္ခဲ႔ေလသည္။
ေတာစပ္တစ္ခုအေရာက္တြင္ ဖခင္''ျခေသ့ၤ''ႀကီးနဲ႔ ရင္ဆုိင္ေတြ႔ၾကေလသည္။ ''ျခေသၤ့''ႀကီးကား မိဘ၏ ''ေမတၱာ''ဓာတ္ေၾကာင့္ သားကုိျမင္ျမင္ျခင္း ေအးခ်မ္းသြား၏။
သားကုိခ်စ္ေသာ ''ေမတၱာ''ဓာတ္တုိ႔က ''ျခေသၤ့''ႀကီးတစ္ကုိယ္လုံးတြင္ ပ်ံနံလ်ွက္ရွိေလ၏။
ဤသည္ကား ''ဘာဝနာ'' အဆင့္သုိ႔ေရာက္ေသာ ''ေမတၱာ''ဓာတ္မဟုတ္ေသးေခ် ''ေဂဟႆိတေပမ''ေခၚအိမ္တြင္းမိသားစုျခင္းထားေသာ ''ေမတၱာ''အဆင့္သာရွိေသး၏။ ထုိ''ေမတၱာ''၏စြမ္းရည္သည္ပင္ႀကီးမားလွ၏။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္…''သီဟဗာဟု''ပစ္လုိက္ေသာျမားတံတုိ႔သည္။''ျခေသၤ့''ႀကီးဆီသုိ႔မေရာက္ပဲ ''သီဟဗာဟု''ေျခရင္း၌သာသုံးႀကိမ္တုိင္တုိင္ပင္ ျပန္ၾက၏။
သုံးႀကိမ္တုိင္တုိင္ ျပစ္ၿပီးေသာအခါတြင္ကား ''ျခေသၤ့''ႀကီးသည္ ''ေဒါသ''ျဖစ္သြား၏။''ေဒါသ''ျဖစ္သြားသည္နဲ႔ ''ေမတၱာ''ဓာတ္တည္းဟူေသာ အႏၲရယ္ကုိကာကြယ္သည့္ ခ်ပ္ဝတ္တန္ဆာသည္ ျပဳတ္ၾကသြားေလ၏။ ''ေဒါသ''ျဖစ္ၿပီး''ျခေသၤ့''ႀကီးကဟိန္းလုိက္ခ်ိန္မွာပင္ ''စတုတၳ''အႀကိမ္ေျမာက္ျပစ္လုိက္ေသာ ''သီဟဗာဟု''၏ျမားတံသည္ ''ျခေသၤ့''ႀကီး၏ ငယ္ထိပ္သုိ႔စူးဝင္ကာ ထုိေနရာမွာပင္ေသသြားေလ၏။
ဘုရင္သည္အားရႏွစ္သက္ေတာ္မႈသျဖင့္ ''သီဟဗာဟု''ကုိမင္းအျဖစ္ေျမာက္စားေလသည္။မင္းျဖစ္ေသာအခါတြင္ ေခါင္းကုိက္သည့္ ''ေရာဂါ''မၾကာခဏျဖစ္သျဖင့္ ''ပညာ''ရွိတုိ႔အားေမးျမန္းၾကည့္ၾကေသာအခါ ဖခင္ကုိသတ္ခဲ႔ေသာ အကုသုိလ္ကံေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ထုိအျပစ္တုိ႔ေျပေပ်ာက္ေစရန္ ''ျခေသၤ့''ရုပ္ထုဆစ္ၿပီးကန္ေတာ့ရမည္ဟု ဆုိၾကေလသည္။
ထုိေၾကာင့္…''ေစတီ''တစ္ဆူတည္ကာ ''ျခေသၤ့''ရုပ္ပါထုဆစ္ၿပီးကန္ေတာ့ၾကေလ၏။ထုိအျဖစ္မွအစတည္ကာ ''ဘုရား''တည္ေသာအခါ ''ျခေသၤ့''ရုပ္ပါေသာအေလ့အထျဖစ္လာခဲ့ၾကသည္ဟုဆုိၾကေလသည္။

''ေမတၱာရွင္'' [ေရႊျပည္သာ] ၏…
''ျမန္မာ''တုိ႔ရဲ႕အသက္''စာအုပ္မွျပန္လည္ခံစားမ်ွေဝပါသည္။

အျခားမူခြဲတစ္မ်ိဳး
 
ေစတီတုိ့တြင္ ေတြ့ရေသာ ျခေသၤ့ရုပ္၏ အဓိပၸာယ္အမွန္
ေစတီတုိ့တြင္ ေတြ့ရေသာ ျခေသၤ့ရုပ္၏ အဓိပါယ္အမွန္ ျခေသ့ၤဟာ သူ႔ကုိျမွားနဲ႔ ပစ္ရင္ ျမွားေနာက္သုိ႔ မလိုက္ဘဲ ပစ္တဲ့သူကုိပဲ လုိက္ပါတယ္… ေခြးဆုိလွ်င္ ခဲနဲ႔ပစ္ပါက ခဲေနာက္ကုိ လုိက္ပါတယ္… ျခေသ့ၤနဲ႔ မတူပါ… ဒါေၾကာင့္ ျခေသ့ၤဟာ အေၾကာင္းကုိ လုိက္တယ္လုိ႔ ပမာျပဳပါတယ္… ဒီလုိပဲ ဗုဒၶတရားတြင္ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ တရားသည္ အက်ိဳးတရားျဖစ္တဲ့ ဒုကၡသစၥာေတြ ျဖစ္မလာေအာင္ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းေအာင္ ပစၥဳပၸန္ မွာရွိတဲ့ အေၾကာင္းတရားေတြ ျဖစ္တဲ့ တဏွာ၊ ဥပါဒါန္၊ ကမၼဘ၀ တုိ႔မျဖစ္ေအာင္ အၿပီးသတ္ပါတယ္… အေၾကာင္းတရားမ်ား မရွိပါက အက်ဳိးတရား ခႏၶာ (ဒုကၡသစၥာ)သည္ ထပ္ျဖစ္မလာေတာ့ပါ။ အက်ဳိးတရားတုိ႔သည္ ပုံမွန္အတုိင္း ျဖစ္ေနတာပါပဲ။ သူတုိ႔ကုိ တုိက္ရုိက္ခ်ည္း မျဖစ္ေအာင္ လုပ္ရုိးမရွိပါ… လုပ္လုိ႔လည္းမရပါ… ခႏၶာဟူေသာ ဒုကၡသစၥာဆိုတဲ႔ အက်ဳိးရွိေန၍ ေ၀ဒနာ ဆိုသည္မွာ ထုိအက်ဳိးတရားနွင့္ တခါတည္း ပါလာ၍ ခံစားရမွာပါပဲ… ထုိေ၀ဒနာ အက်ဳိးေတြကုိ တုိက္ရုိက္ခ်ည္း ဖယ္ေန၍လည္း အၿပီး ေပ်ာက္သြားမည္ မဟုတ္ပါ… မည္သည့္ပုဂၢိဳလ္မဆုိ ေ၀ဒနာ၊ ဇာရာ၊ မရဏ ဟူေသာ အက်ဳိးတုိ႔ မလြဲမေသြ ခံစားရမွာပါပဲ… ထုိအက်ဳိးတရားမ်ားသည္ အေၾကာင္း ရွိေနသမွ် ျဖစ္ေနဦးမွာပါပဲ… ထုိ႔ေၾကာင့္ ဆုိင္ရာ အေၾကာင္းတရားမ်ားကုိ ဖယ္ခြာမွသာလွ်င္ ထုိအက်ဳိးတရားမ်ား ထပ္ျဖစ္မလာေတာ့ပါ။ ဒါေၾကာင့္ ဘုရားရွင္တုိ႔မည္သည္ အေၾကာင္းကုိသာ က်င့္ပါတယ္။ အက်ဳိးကုိ မက်င့္ဘူးလုိ႔ ဆိုလုိပါတယ္… ဒီသေဘာကုိပဲ ျခေသ့ၤနဲ႔ ပမာျပဳထားတာပါ။ ဒီသေဘာေတြနဲ႔ ပက္သက္ၿပီးသာ ေစတီပုထုိးမ်ားေရွ႕မွာ ျခေသ့ၤရုပ္ႀကီးမ်ား ထားတာပါ… ဆရာေတာ္ ………… အရွင္ ေကာသလႅ (ဓမၼေစတီ ဆရာေတာ္)

Post a Comment

 
Top