DT125 ေတြရဲ႕ ေအာင္ျမင္မႈကို Yamaha ကပိုၿပီး ျဖန္႔က်က္တဲ့ အေနနဲ႔ Displacement ပိုမ်ားၿပီး Engine power ပိုေကာင္းတဲ့ Dirt Bike ေတြကို Adult အရြယ္ေရာက္ၿပီးသား လူေတြအတြက္ Target ထားၿပီးထုတ္လုပ္လိုက္ပါတယ္... 1980s ခုႏွစ္ေတြမွာေပါ့...DT 200 R ဆိုၿပီး 195cc,2 stroke Reed valves Engine နဲ႔ DT125 ရဲ႕နည္းနည္းျပဳျပင္ထားတဲ့ Frame ေပၚမွာပဲအေျခခံၿပီးထုတ္လုပ္လိုက္ပါတယ္...
ဒီေကာင္က Australia ကိုသြင္းရာမွာ Learner Approved မရပါဘူး... Adult ေစ်းကြက္အတြက္ပဲ အဓိကရည္ရြယ္ပါတယ္... DT 200 R က အေရာင္အားျဖင့္ အနီနဲ႔အျဖဴစပ္ မ်ားပါတယ္... RPM 8500 မွာ HP 33 ေကာင္ထြက္ၿပီး ေပါင္ 240 ေလာက္ေလးတဲ့ DT200 ကို Advanced level Dual purpose riders ေတြအမ်ားဆံုး ေရြးခ်ယ္ၾကပါတယ္...

DT 125 R ေတြက RPM 7500 မွာ HP 16.2 နဲ႔ Fully Restriction လုပ္ထားေတာ့ RPM 8500 မွာ HP 33 အထိ
ဆြဲႏိုင္တဲ့ DT 200 ေတြကို Advanced level ေတြက ပိုၿပီးေတာ့ မ်က္စိက်ၾကတာေပါ့ဗ်ာ...အဓိက ၿပိဳင္ဘက္က Kawasaki ရဲ႕ KDX 200 dual purpose ဘီးပါ...

DT 200 R ထုတ္ၿပီး 1989 ဝန္းက်င္မွာ DT 200 WR ဆိုၿပီး ထုတ္ခဲ့ပါေသးတယ္...DT 200 R နဲ႔ Specifications ေတြအတူတူပါပဲ... 195cc,2 stroke reed valves single cylinder engine, Liquid Cooling, Autolube system ပါပါတယ္,CDI ignition, Kick start only,ေ႐ွ႕ ေနာက္ disc brakes ,Gear 6 ခ်က္, HP 33 @ 8500 RPM နဲ႔ DT 200 WR ဟာ DT 200 R ရဲ႕ ေနာက္ဆက္တြဲ နာမည္သာေျပာင္းသြားတဲ့ model တစ္ခုသာသာပဲျဖစ္ပါတယ္...အဲ ဒီေကာင္က အေရာင္ေတာ့ ေျပာင္းသြားတယ္...အျဖဴေရာင္ plastic cover ေတြ အမ်ားဆံုး အသံုးျပဳထားတယ္...စတစ္ကာ အေရာင္က ပန္းေရာင္ မိုးျပာေရာင္ ေတြသံုးထားၿပီး ထိုင္ခံုအေရာင္ေတြလည္း မိုးျပာေရာင္ေတြနဲ႔ လာတက္ပါတယ္.. .ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ အမ်ားေတြ႔ရတဲ့ WR 200 ဆိုတာ ဒီေကာင္ DT 200 WR ပါပဲ...

1990s ဝန္းက်င္မွာေတာ့ WR200R ဆိုၿပီး ထုတ္ခဲ့ပါေသးတယ္... DT 200 ရဲ႕ frame မွာပဲ ဆီတိုင္ကီကို steel တိုင္ကီ အစား plastic တိုင္ကီတပ္ဆင္ၿပီး weight ေတြေလွ်ာ့,Autolube system ကိုျဖဳတ္ၿပီး MX racingဘီးေတြလို ထုတ္ခဲ့တာပါ...(Autolube မ႐ွိေတာ့လို႔ 2T oil ကို manual ပဲစပ္ၿပီး တစ္ခါတည္း ထည့္ထားရပါတယ္...)...ဒီေကာင္လည္း အျဖဴေရာင္ plastic cover ေတြ နဲ႔ လာပါတယ္.. .အဲ့မွာေျပာခ်င္တာက WR ဆိုတာက Wide ratio ကိုေျပာတာပါ... Gear wide ratio ျဖစ္တယ္ Gear ratio ႐ွည္တယ္ေပါ့ဗ်ာ...ဒီေကာင္က က်စ္က်စ္လ်စ္လ်စ္ နဲ႔ အေလးခ်ိန္ေပါ့ပါးၿပီး ေတာ္ေတာ္ေလးကို လွ်င္ျမန္မႈ႐ွိပါတယ္...ေပါင္ 220 ေလာက္ပဲေလးပါတယ္...RPM 9000 မွာ HP 35 ေကာင္အထိ ထြက္ပါတယ္...199cc,2 stroke reed valves single cylinder engine, Liquid Cooling,CDI ignition, Kick start only,ေ႐ွ႕ ေနာက္ dics brakes ,Gear 6 ခ်က္နဲ႔ WR 200 R ဟာ DT 200 R နဲ႔ Specifications ေတြအေတာ္တူပါတယ္...တစ္ခုပဲ႐ွိပါတယ္...Autolube ပါမလာပဲ...Cylinder Sleeve မွာ Exhaust port အပိုပါလာတာပါ...ဒါက DT 200 R ထက္ ပါဝါပိုေကာင္းရျခင္းပါပဲ...ၿပီးေတာ့ Engine Displacement လည္း 199cc အထိ႐ွိတာေတြ႔ရမွာပါ...Exhaust port အပိုကလည္း Exhaust gas ေတြကိုပိုစီးေစၿပီး power valve ရဲ႕ Restriction လုပ္မႈကိုေလွ်ာ့ခ်လိုက္တာေပါ့ဗ်ာ...


အဲ...1990s ဝန္းက်င္ေတြမွာပဲ Honda ရဲ႕ CRM 250 ,2 stroke dirt bikeက နာမည္ႀကီးလာေတာ့ Yamaha ကလည္း Displacement ပိုမ်ားတဲ့DT 230 Lanza ကို ထက္ထုတ္ပါတယ္...CR 250 နဲ႔ ယွဥ္ဖို႔ေပါ့ဗ်ာ...DT 200 ရဲ႕ Frame ေပၚမွာပဲ ဒီဇိုင္း အနည္းငယ္ေျပာင္းၿပီးေတာ့ Lanza ကိုထုတ္လုပ္ခဲ့တာပါ...Engine ကြာျခားၿပီး Starter ပါလာပါတယ္...224cc,2 stroke reed valves single cylinder,YPVS,Gear 6 ခ်က္,Electric Start,Liquid Cooling,Autolube system ေတြနဲ႔ Lanza ဟာေပါင္ 270 ဝန္းက်င္ေလးလံၿပီး RPM 8500 မွာ HP 40 အထိထုတ္ေပးႏိုင္ပါတယ္...ထူးျခားတာတစ္ခုက Lanza မွာ Traction control systemပါလာတာပါ...အခုေခတ္လို Computerize မဟုတ္ပဲ ႐ုိး႐ုိးေလးပါ...Fly wheel မွာ CDI sensor နဲ႔ အတူ sonser ေလးတစ္ခု တပ္ထားတယ္...ေလးေထာင့္ အမည္းတံုးေလးနဲ႔ ,ဒီေကာင္က ေနာက္ဘီး ႐ုတ္တရပ္ Slip ျဖစ္ၿပီး RPM ေဆာင့္တက္ၿပီးလည္ပတ္ခဲ့ရင္ sensor က သိ႐ွိၿပီးအဲ့ဒီ အမည္းေရာင္ box ေလးကိုပို႔တယ္,အဲ့ box ေလးကတစ္ဆင့္CDI ကိုပို႔ၿပီး CDI က Ignition Timing ကိုေလွ်ာ့ခ်လိုက္တာပါ...အဲ့ခါမွာ Ignition Timing ေလွ်ာ့သြားေတာ့ RPM ေလွ်ာ့က်သြားတာေပါ့...သူ႔ေခတ္သူ႔အခါကေတာ့ အလုပ္ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္..

.ေနာက္ပိုင္း 2000s ခုႏွစ္ေရာက္လာေတာ့ တစ္ ကမၻာလံုးက Air pollution ကို ဂ႐ုစိုက္လာၾကေတာ့ ဒီေကာင္ေတြကို ဖ်က္သိမ္းဖို႔ ျဖစ္လာတာပဲ...2 Stroke Engine ေတြက Displacement မ်ားေလ  မီးခိုးအထြက္မ်ားလာေလပဲေလ...2 stroke မီးခိုးေတြက သိတဲ့အတိုင္းပဲFuel တင္မက lub oil ေတြပါ ေလာင္ကြၽမ္းကုန္ေတာ့ မည္းညစ္ညစ္နဲ႔ ေလထုညစ္ညမ္းေစတာေပါ့ဗ်ာ.. .အဲ့လိုမီးခိုးညစ္ညစ္ေတြကို ေလွ်ာ့ခ်ဖို႔Tuned pipe ႀကီးထဲမွာ catalytic convertor ေတြထပ္ထည့္ရတာေပါ့...အဲ့ဒါေတြထပ္ထည့္ရေတာ့ Tuned pipe ထဲ Exhaust gas ေတြ ေကာင္းေကာင္း အလုပ္မလုပ္ႏိုင္ေတာ့ နဂို႐ွိတဲ့ပါဝါထက္ေလွ်ာ့က်,ၿပီးေတာ့Catalytic convertor ေတြကေစ်းကႀကီးနဲ႔ ဆိုေတာ့ ေရာင္းဘီးေတြကိုေစ်းထပ္ျမင့္ရေပါ့...အဲ့လိုနဲ႔ ေစ်းႀကီးေပးၿပီး ပါဝါလည္း မေကာင္းဘူးဆိုေတာ့ ဘယ္ customers ေတြက ဝယ္ခ်င္ေတာ့မွာလဲ...ေနာက္တစ္ခ်က္က Sleeve reboring ကိစၥေတြပဲ,နဂို ထဲကမွ 195cc224cc ေတြနဲ႔ Displacement ႀကီးၿပီးသားေတြ,Sleeve ထပ္ထိုးရေတာ့Bore size က်ယ္ၿပီး Displacement ေတြတက္လာ,Carburetor ကလံုလံုေလာက္ေလာက္ ဆီေလေရာေတြမေပးႏိုင္ေတာ့နဲ႔ ျပႆနာေတြတက္လာေတာ့တာပဲ...အဲ့ဒါနဲ႔ပဲ ဒီေကာင္ေတြကို 2000s ဝန္းက်င္မွာ အၿပီးသတ္ ဖ်က္သိမ္းခဲ့့ပါေတာ့တယ္...ေစ်းကြက္ထဲမွာေတာ့ DT 200ေတြအမ်ားဆံုးေတြ႔ရၿပီး,DT 200 WR က အနည္းဆံုးေတြ႔ရပါတယ္...Dirt bike version WR 200 က မေတြ႔ရသေလာက္႐ွားပါးၿပီး...Lanza ေတြကို 2001 အထိေတာ့ထုတ္ခဲ့ပါေသးတယ္...Lanza က ပါဝါပိုမ်ားတယ္ ဆီစားတယ္ ေလးလည္းေလးတဲ့အတြက္ လူႀကိဳက္မမ်ားၾကပါဘူး...ၿပီးေတာ့ ေစာေစာစီးစီးဖ်က္သိမ္းခဲ့ေတာ့ အပိုပစၥည္းSpare parts ေတြလည္း သိပ္မထုတ္ခဲ့ၾကေတာ့ အပိုပစၥည္း႐ွားပါးတဲ့ျပႆနာေတြလည္း႐ွိၾကပါတယ္...




နိဂံုးခ်ဴပ္ရရင္ 2000s မွာ DT 200, WR 200 ,Lanza ေတြအားလံုး အဆံုးသတ္သြားၿပီး, DT 125 series ေတြမွာေတာ့DT 125 RE ကို 2007 အထိ,DT 125 X ကို 2008 အထိထုတ္လုပ္ခဲ့ၾကပါေၾကာင္း...


Yamaha WR series မ်ားရဲ႕ ဘိုးေအႀကီး DT200WR 2 Stroke ေမာ္ဒယ္ အေၾကာင္း ဆက္လက္ဖတ္ရႈရန္ႏွိပ္ပါ


.....................အားလံုးပဲဆိုင္ကယ္ဗဟုသုတေတြနဲ႔ျပည့္ဝၾကပါေစ..................
...........................Sharing knowledge is developing mankind.........................
..........................................By Lawrence Peace...........................................
 
Top