ကဆုန္လမွာမွ ဘာ့ေၾကာင့္ ေညာင္ေရသြန္းၾကပါသလဲ - တျခားလေတြမွာလဲ ေညာင္ေရသြန္းလုိ႔ရတာပဲေလတဲ့၊ ေမးလဲ ေမးတတ္ပါ့၊ ေလာင္းခ်င္လုိ႔ ေလာင္းတာေပါ့ဟလုိ႔ ေျဖလုိက္ရင္လည္း မေကာင္းတတ္ေသး၍ ေဆြသဟာရဲ႕ အေမးကုိ အေျဖညွိဖုိ႔အတြက္ ကြန္ပ်ဴတာကုိ အသာျပန္ဖြင့္ အင္တာနက္လိုင္းမွာ အေျဖရွာရေပဦးမေပါ့၊ ေဟာ ေတြ႔ပါၿပီ ေဆြသဟာရဲ႕ အေမးကုိ အေျဖရွာေပးလုိက္တာမုိ႔႔ ေဆြသဟာေရ ေသေသခ်ာခ်ာတာ ဖတ္ေတာ့ဗ်ဳိ႕၊

ျမန္မာျပကၡဒိန္မွ ဆယ့္ႏွစ္လရာသီကုိ  ရတု (၆) ပါးခဲြျခားရာ၌ တန္ခူးလႏွင့္ ကဆုန္လတုိ႔ကို ဝသႏၲရတုဟူ၍ လည္းေကာင္း၊ ဥတုသံုးပါး ခြဲျခားရာ၌ တေပါင္းလဆုတ္ ၁ ရက္မွ ကဆုန္လျပည့္ေန႔အထိကုိ ဂိမွာန္ဟူ၍လည္းေကာင္း ခဲြျခားထားေလရာ ယေန႔ ကဆုန္လျပည့္ေန႔သည္ ဝသႏၲကာလပင္ ျဖစ္သည္။
ကုန္းေဘာင္ေခတ္ ေႏွာင္းပိုင္း စာဆုိေတာ္ ဦးေက်ာ့သည္ ကဆုန္လဘဲြ႕ကို ေရးသားရာ၌ ''ေဟမာန္ေႏြလွန္လို႔ တုံ႔ျပန္ေတာ့၊ ေဘြသဟန္ ေဝယံအုံ႔ဆီက ေလျပန္လႈ႔ံေဆာ္ခဲ့ၿပီ အစခ်ီ၍ ေတာ္ကဆုန္ေညာင္ေရ သြန္းခ်ိန္မုိ႔၊ ေဖာ္မစံုေအာင္ေျမ ကြန္းဆီသို႔ လြမ္းလိုက္လွေသး''ဟူ၍ ဖဲြ႕ဆုိခဲ့သည္။ ေတာ္ကဆုန္ဟူ၍ ဖဲြ႕ဆုိျခင္းမွာ  ေတာ္ဝင္ေသာ ဤကဆုန္လျပည့္ေန႔တြင္ ေဂါတမျမတ္စြာ ဘုရား အေလာင္းေတာ္ သုေမဓာရွင္ ရေသ့အား သင္သည္ဘုရား ျဖစ္လိမ့္မည္ဟု ဒီပကၤရာျမတ္စြာ ဘုရားက ဗ်ာဒိတ္ေပးေတာ္ မူေသာေန႔ျဖစ္ျခင္း၊ ေဂါတမျမတ္စြာ ဘုရားအေလာင္းေတာ္ သိဒၶတၳမင္းသားကို ကဆုန္လျပည့္ေန႔မွာ မယ္ေတာ္မာယာက ဖြားျမင္ျခင္း၊ ေဂါတမျမတ္စြာ ဘုရားသည္ ကဆုန္လျပည့္ေန႔မွာပင္ သဗၺညဳတ ေရႊဥာဏ္ေတာ္ကို ရေတာ္မူျခင္း၊ ေဂါတမျမတ္စြာ ဘုရားသည္ ကုသိနာ႐ံုမွ မလႅာမင္းတုိ႔၏ အင္ၾကင္းဥယ်ာဥ္၌ ကဆုန္လျပည့္ ေန႔တြင္ ပရိနိဗၺာန္ စံဝင္ေတာ္မူျခင္း စသည္တုိ႔ေၾကာင့္ ''ဗ်ာဒိတ္၊ ဖြားျမင္၊ ေဗာဓိပင္၊ စံဝင္နိဗၺာန္နန္း''ဟူေသာ စကားႏွင့္အညီ ေန႔ထူးေန႔ျမတ္၊ လထူးလျမတ္ျဖစ္သျဖင့္ လျမတ္ကဆုန္ - ေတာ္ကဆုန္ဟု ဖဲြ႕ဆုိခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
ကဆုန္လသည္ ေႏြရာသီပူျပင္းေသာ ကာလျဖစ္သျဖင့္ တန္ခူးေရကုန္၊ ကဆုန္ေရခန္း ဆုိသည့္အတုိင္း ျမစ္၊ ေခ်ာင္း၊ အင္းအုိင္တုိ႔အတြင္း ေရမ်ားခန္းေျခာက္ေလ့ရွိသလုိ “တန္ခူးကဆုန္ ေဆြ႕ေဆြ႕ခုန္” ဟူေသာ စကားႏွင့္အညီ ကဆုန္လသည္ ေႏြရာသီ၏ အပူျပင္းဆံုး ကာလ၊ ေရအခန္း ေျခာက္ဆံုး အခ်ိန္၊ ေရၿပတ္လပ္ေသာ ကာလၿဖစ္သည္။ ေနပူရွိန္ျပင္း၍ ေရျပတ္လပ္ေသာေၾကာင့္ အခ်ဳိ႕သစ္ပင္၊ ပန္းပင္မ်ား ညႇိဳးႏြမ္းေျခာက္ေသြ႕ ၾကရၿပီး အခ်ဳိ႕မွာ ျပန္လည္မရွင္သန္ မလန္းဆန္းႏုိင္ၾကေတာ့ေပ။ ေဗာဓိပင္သည္လဲ ေရရွား ၿပတ္လပ္ ညိုးေလ်ာ္ေသာေၾကာင့္ လန္းဆန္း စိုၿပည္ရေလေအာင္ ေရသြန္းေလာင္း ၾကသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဗုဒၶျမတ္စြာ အမွီသဟဲ ျပဳ၍ ပြင့္ေတာ္မူရာ ပရိေဘာဂေစတီထိုက္သည့္ ေဗာဓိေညာင္ပင္ကို ဤကဆုန္လျပည့္ေန႔တြင္ ေရသြန္းေလာင္း ျခင္းျဖင့္ ေညာင္ေရသြန္းပြဲေတာ္ ျဖစ္ေပၚလာၿပီး ႏွစ္စဥ္ ကဆုန္လျပည့္ေန႔တုိင္း ေရသြန္းေလာင္းသည့္ အစဥ္လာ ယဥ္ေက်းမႈတစ္ရပ္ ေပၚထြန္းလာခဲ့ေပသည္၊
ျမန္မာမႈနယ္ပယ္တြင္ ဓာတုေစတီ၊ ဓမၼေစတီ၊ ဥဒၵိႆေစတီ၊ ပရိေဘာဂ ေစတီ ဟူေသာ ေစတီေလးပါးရွိရာ ေဗာဓိပင္ကို ေရစင္ သြန္းေလာင္းျခင္းသည္ ပရိေဘာဂေစတီကို ပူေဇာ္သည့္ ျမန္မာတုိ႔၏ ကိုယ္ပိုင္ယဥ္ေက်းမႈ အစဥ္အလာျဖစ္သည္။ ဗုဒၶသာသနာေတာ္ ထြန္းကားေသာ အျခားႏုိင္ငံမ်ားတြင္ ကဆုန္ ေညာင္ေရသြန္းသည့္ အစဥ္အလာမရွိၾကေသာ္လည္း ကဆုန္လျပည့္ေန႔ကုိ ရုံးပိတ္ရက္သတ္မွတ္ေပးထားေပသည္။ သို႔ျဖစ္၍ ဖြားျမင္ ပြင့္ စံ ဗ်ာဒိတ္ခံ မွတ္ရန္ကဆုန္လဟူေသာ ကဗ်ာလကၤာႏွင့္အညီ ကဆုန္လျပည့္ ဗုဒၶေန႔ဆုိတဲ့ ေန႔ထူးေန႔ျမတ္အခါသမယမွာ မေကာင္းမႈမွန္သမွ် ခ၀ါခ်လုိ႔ သြန္းၿမဲေညာင္ေရ ေကာင္းမႈအေထြေထြ ျပဳႏိုင္ၾကပါေစေၾကာင္း ဆုမြန္ေတာင္းလုိက္ပါသည္ သတၱ၀ါေ၀ေနယ် ေဆြသဟာေမးသမွ် ဤမွ်သာ ေျဖသဟ အေျခေနအရ အနိစၥ အနိစၥ အနိစၥ
မူႀကဳိေက်ာင္းသား
 
Top