ေႏြရာသီအားလပ္ရက္ေတြမွာ ခရီးသြားၾကတဲ့ သူေတြမ်ားပါတယ္. ပူျပင္တဲ့ ရာသီမွာ ရွမ္းျပည္ဘက္ကို အလည္သြားတဲ့ သူေတြလည္း မ်ားျပားလွပါတယ္. ရွမ္းျပည္ဘက္မွာ ဆိုရင္ ေတာင္ႀကီး အင္းေလး ပင္းတယ စတဲ့ ဘုရားဖူး ခရီးစဥ္ေတြကို ေရြးခ်ယ္ သြားေရာက္ၾကပါတယ္. ဒီလို လည္ပတ္တဲ့အခါ ဗဟုသုတ ရရွိေစရန္အတြက္ ရည္ရြယ္ျပီး အင္းေလး ရဲ႕ ရာဇ၀င္ ေနာက္ခံေလးကို မွ်ေ၀ေပး ျခင္ပါတယ္.
အင္းေလးေဖာင္ေတာ္ဦးဘုရားဟာ အင္းေလးကန္ရွိ နန္ဟူးရြာေလးမွာ တည္ရွိပါတယ္. ျမန္မာႏိုင္ငံ ခရီးသြားေတြအတြက္လည္း ဆြဲေဆာင္မႈရွိတဲ့ ေနရာေလးလည္းျဖစ္ပါတယ္. ေလွစီးျပီး ဘုရားေတြ ဖူးေမွ်ာ္ႏိုင္တဲ့အျပင္ အင္းေလးေရျပင္ရဲ႕ အလွအပေတြကိုပါ တြဲဖက္ ခံစားႏိုင္ပါတယ္.
အင္းေလးေဖာင္ေတာ္ဦးဘုရား သမိုင္း နဲ႔ ပတ္သက္ျပီးေတာ့ အေၾကာင္းအရာ ႏွစ္မ်ိဳး ကြဲျပားေနတာကို ေတြ႕ရွိရပါတယ္.


ပထမ မွတ္တမ္းအဆိုအရ သကၠရာဇ္ (၇၂၁) ခုႏွစ္မွာ ေညာင္ေရႊျမိဳ႕ကို တည္ေထာင္ခဲ့တဲ့ ရွမ္းေစာ္ဘြားႀကီး ဆီဆုိင္ဖ လက္ထက္ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေပါင္း ၆၄၄ ခန္႔ ကာလ သန္းေထာင္ ဘုရားနယ္ေျမအတြင္း တစ္ခုေသာေနရာမွာ ေတာျခံဳပိတ္ေပါင္းေတြနဲ႔ ဖံုးလႊမ္းကြယ္ေပ်ာက္ ေနတဲ့ လိႈင္ဂူအတြင္းမွာ ဘုရားဓာတ္ေတာ္ ၊ ေမြေတာ္မ်ား ေရာင္ျခည္ေတာ္ ကြန္႔ျမဴးေနတာကို သန္းေထာင္နယ္သားတို႔ ဖူးေျမာ္ေတြ႕ရွိခဲ့ပါတယ္. ထုိ႔ေနာက္မွာေတာ့ ေစာ္ဘြားႀကီး ဆီဆုိင္ဖ ထံကိုသြားေရာက္ျပီး သတင္းေပးၾကပါတယ္. ေစာ္ဘြားႀကီး ဆီဆုိင္ဖကလည္း အားရ၀မ္းသာျဖင့္ ေဆြေတာ္ မ်ိဳးေတာ္ မွဴးမတ္ေတြနဲ႔ ပရိတ္သတ္ေလးပါးေျမာက္မ်ားစြာ ျခံရံျပီး သန္းေထာင္ အရပ္ကို ထြက္လာကာ ျမက္ျခံဳပိတ္ေပါင္းတို႔ကို ရွင္းလင္းခုတ္ထြင္ျပီး လိႈင္ဂူကို တူးေဖာ္ၾကည့္ရာ ဘုရားရွင္ ရုပ္ပြားေတာ္ ၅ဆူ ကို ဖူးျမင္ေတြ႕ခဲ့ပါတယ္. ထိုရုပ္ပြားေတာ္ ငါးဆူအနက္ ႏွစ္ဆူမွာ ရဟႏၱပံုေတာ္ လို႔ သိရပါတယ္. ထိုရုပ္ပြားေတာ္ ၅ဆူကို ေဖာင္ေတာ္ဦး ရုပ္ပြားေတာ္လို႔ ေခၚေ၀ၚခဲ့ပါတယ္.


ဒီလို ေခၚရတဲ့အေၾကာင္းကေတာ့ ေကာဇာသကၠရာဇ္ ၄၀၄ ခုႏွစ္မွာ မင္းအျဖစ္ေရာက္ရွိေတာ္ မူတဲ့ ပုဂံျပည့္ရွင္ နရပတိ အေလာင္းစည္သူမင္းႀကီးဟာ သာသနာေတာ္ျမတ္ စည္ပင္ ၊ ျပန္႔ပြား ၊ ထြန္းကားျခင္းကို လိုလားေသာ မင္းျဖစ္တာနဲ႔အညီ ေဖာင္ေတာ္ျဖင့္ လွည့္လည္ျပီး ေရာက္ေလ ရာအရပ္တုိင္းမွာ ေစတီ ပုထိုး ဂူေက်ာင္း စတာေတြကို တည္ထားခဲ့ျပီး သီဟိုကၽြန္းကို ေရာက္တဲ့အခါမွာ သီဟိုမင္းက ဆက္သလိုက္တဲ့ သစ္ကနက္သား ေဖာင္နဲ႔ ဆက္လက္ လွည့္လည္ျပီး မလယေခၚ မလႅာဟုကၽြန္းေရာက္ခဲ့ပါတယ္. သိၾကားမင္းက ဆက္သ အပ္ႏွင္းလိုက္တဲ့ မဟာေဗာဓိသား နဲ႔တကြ သရကၡာန္ နံ႔သာႏွစ္သားတို႔ကို ရုပ္ပြားေတာ္ ၅ဆူ ထုလုပ္ပူေဇာ္ေတာ္မူျပီး ေဖာ္ေတာ္ျဖင့္ ေရွ႕ဦးတြင္ ပင့္တင္ကာ ကိုးကြယ္ ယူေဆာင္ေတာ္ မူလ်က္ ေနျပည္ေတာ္ ပုဂံျမိဳ႕ ကိုျပန္ေရာက္ေတာ္မူခဲ့တယ္. ထိုသို႔ျဖင့္ ေဖာင္ေတာ္ဦး ဘုရားလို႔ ေခၚဆိုခဲ့တယ္ဟုလည္း ေလ့လာသိရွိရပါသည္။ ေစာ္ဘြားႀကီး ဆီဆုိင္ဖ ဟာ ေဖာင္ေတာ္ဦး ရုပ္ပြားေတာ္ ၅ ဆူကို မိမိရဲ႕ ေနျပည္ေတာ္ ေညာင္ေရႊျမိဳ႕ေတာ္ကို ပင့္ေဆာင္ျပီး ေဟာ္နန္း ဦး စံျပႆဒ္ေပၚမွာ ကိုးကြယ္ေတာ္မူျပီး သီတင္းကၽြတ္ လဆန္း ၇ ရက္သို႔ေရာက္တဲ့အခါမွာေတ့ ေဟာ္နန္းဦးမွ ေအာက္သို႔ ပင့္ယူျပီး လွပတင့္တယ္စြာ ေဆာက္လုပ္ ထားတဲ့ ျပႆဒ္ မဏၰပ္အတြင္း ေကာင္းစြာ စံစားျပီး ျပည္သူေတြ အဖူးအေျမာ္ အပူေဇာ္ခံပြဲသဘင္ေတြနဲ႔ က်င္းပခဲ့ပါတယ္. ေဟာ္နန္းဦးကေန ျမိဳ႕သို႔ ၾကြဆင္းေတာ္မူသည္ကို အစြဲျပဳျပီး စစ္ဘုရားလံုးစိုင္း လူ႕ျပည္သို႔ၾကြဆင္းလာေသာ ျမတ္စြာဘုရားလို႔ ရွမ္းဘာသာျဖင့္ ေခၚတြင္တာေၾကာင့္ မူလေဖာင္ေတာ္ဦး ဆိုတဲ့ နာမည္မွာ အခုိက္အတန္႔အားျဖင့္ ကြယ္ေပ်ာက္ခဲ့ပါေသးတယ္.


ေညာင္ေရႊျမိဳ႕ မွာ ႏွစ္ေပါင္း ၂၅၆ ႏွစ္ၾကာ ပြဲေတာ္မ်ား က်င္းပႏုိင္ခဲ့ျပီး သကၠရာဇ္ ၉၉၇ ခုႏွစ္တြင္ ေညာင္ေရႊျမိဳ႕ ကို စိုးစံေသာ ေစာ္ဘြားမ (ေစာက္နန္းမ ၊ စ၀္နန္းေဟး) လက္ထက္ေရာက္ ေသာ အခါ ထိုျမိဳ႕ ေတာ္ရဲ႕ ပတ္၀န္းက်င္ရွိ အျခားေစာ္ဘြား ျမိဳ႕စားတို႔က ျမိဳ႕ေတာ္ကို ထိပါး တိုက္ခုိက္ေႏွာက္ယွက္ မႈ မ်ားေသာေၾကာင့္ ဗုဒၶဘာသာ ရွမ္းျမန္မာေတြ ရဲ႕ အထြတ္အထိပ္ျဖစ္တဲ့ ေဖာင္ေတာ္ဦးရုပ္ပြားေတာ္ ဆူကို စစ္ေဘးစစ္ဒဏ္ အႏၱရာယ္ကင္းရွင္းရာ ေညာင္ေရႊျမိဳ႕နယ္ရွိ ေရႊအင္းတိမ္ဘုရားႀကီးရဲ႕ အရံေစာင့္ ကၽြန္းသီးေတာ္မ်ား ေနရာကြက္တြင္ ေက်ာင္းေတာ္ေဆာက္လုပ္ျပီး ကၽြန္သီးေတာ္တို႔အား ၁၂ မႈ မင္းေရးကိစၥ ခပ္သိမ္းလြတ္ျငိမ္းခြင့္ေပးျပီး ထိုသူတို႔ရဲ႕ သူႀကီးကိုလည္း ရုပ္ပြားေတာ္တို႔ကို ေစာင့္ေရွာက္ ထိန္းသိမ္းေရး ကိစၥမ်ားကို ေဆာင္ရြက္ဖြယ္ အလုပ္အားလံုးကို အမိန္႔အပ္ႏွင္းျပီး ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ေစ ခဲ့ပါတယ္. ထိုရပ္ကြက္သည္ ေရႊအင္းတိမ္ဘုရားႀကီးရဲ႕ အေရွ႕ဘက္ ေျမာင္ဆံုရြာ အေနာက္ေတာင္ အင္းတိမ္ျမိဳ႕ေဟာင္း ေတာင္ဘက္ ယခု ေဆာ္မရြာလို႔ ေခၚတဲ့ ရပ္ကြက္ေလးပဲျဖစ္ပါတယ္. ထိုေဖာင္ေတာ္ဦးရြာတြင္ သတင္းသံုးေနေသာေၾကာင့္ ေဖာင္ေတာ္ဦးဘုရားလို႔လဲ ယေန႔တိုင္ ေခၚေ၀ၚေနၾကျခင္းျဖစ္ပါတယ္.


ေဖာင္ေတာ္ဦးဘုရား ရုပ္ပြားေတာ္မ်ား ေဒသစာရီ ၾကြခ်ီသည့္ ပြဲကိုလည္း အျမဲတမ္းျပဳလုပ္လ်က္ ရွိပါသည္။ ၁၉၆၈ ခုႏွစ္ တြင္ ေဒသစာရီ လွည့္လည္ေတာ္မူစဥ္မွာပဲ အင္းေရျပင္မွာ မိုးႀကီး ေလႀကီး သည္းထန္စြာ ရြာသြန္းတိုက္ခိုက္ရာ ေဖာင္ေတာ္ႀကီးဟာ ရုပ္ပြားေတာ္ ၅ဆူနဲ႔ အတူ နစ္ျမဳပ္ခဲ့ပါတယ္. လူေပါင္းမ်ား စြာ ေရထဲဆင္းျပီး ဆယ္ယူရာမွာ ၄ဆူ ကိုသာ ျပန္ေတြ႕ခဲ့ရပါတယ္. က်န္တစ္ဆူကိုေတာ့ရွာမေတြ႕ခဲ့ပါ။
သို႔ေသာ္ ေဖာင္ေတာ္ဦး ေက်ာင္းေတာ္ကို ျပန္ေရာက္တဲ့အခါမွာ ေရေအာက္မွာ ရွာမေတြ႕ခဲ့တဲ့ ရုပ္ပြားေတာ္ကို ဦးေခါင္းမွာ ေရေမွာ္ေတြတင္လ်က္ မူလပလႅင္ေပၚမွာ အံ့ၾသဖြယ္ ဖူးေတြ႕ လုိက္ၾကပါတယ္. ေနာက္တစ္ႀကိမ္းမွာလည္း အင္းတိမ္ရြာအေရာက္မွာ မိုးေလသည္းစြာ တိုက္ခတ္လာျပန္သျဖင့္ ရုပ္ပြားေတာ္ေတြကို ညတြင္းခ်င္းပဲ မူလစံေက်ာင္းကို ျပန္လည္ ပင့္ခဲ့ရပါတယ္.


အဲ့ဒီ့အခ်ိန္မွ စျပီး ပြဲေတာ္က်င္းပတိုင္း ရုပ္ပြားေတာ္ ၄ဆူသာ ေဒသစာရီ ၾကြေတာ္မူပါတယ္. ေဖာင္ေတာ္ဦး ဘုရားကို အနယ္နယ္အရပ္ရပ္မွ လာေရာက္ဖူးေျမွာ္ၾကျပီး ယခုအခါမွာေတာ့ ႏိုင္ငံျခားခရီးသြားေတြကို မသြားမျဖစ္ သြားေရာက္ၾကတဲ့ ျမန္မာႏုိင္ငံရဲ႕ အထင္ရွားဆံုးေသာ ေနရာတစ္ခုအျဖစ္ ဂုဏ္ယူဖြယ္ ရွိေနပါေတာ့တယ္.
 
Top